PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Heisann [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Heisann

Anett
23-01-07, 01:46
Kom akkurat over denne siden. Å syntest dette var virkelig ett flott forum,med masse nyttig informasjon. Jeg er igang med utredning, og skal til lap nå om ikke lenge. Gyn mistenker at jeg har endometriose. Jeg har også hatt klamydia for noen år siden og eggleder betennelse, så redd for at det også kan være tette eggledere.

Jeg er selv 21år og sambo 25år. Vi ble sammen for litt over tre år siden, og jeg har aldri brukt prevensjon så lenge vi har vært sammen. Vi var slik begge to, at viss jeg ble gravid så var det :yiiha: . Etter vi hadde vært sammen i ett år, ble vi mere utolmodige og satte aktivt inn med prøvingen. Men med uregelmessig menstrasjon ble det ikke lett og time når eggløsningen var heller.
Så etter ett år til med iherdig prøving, begynnte jeg med eggløsnings tester og tempe. Og prøve og mosjonere mer og spise sunnere. Synest ikke jeg fikk mye ut av tempingen, og virket som charten og eggløsning testene var uenig.
Og vips så hadde det gått ett år til.

Nå har det gått altså tre år. Og jeg har fått mere en nok av dette.
Ønsker oss inderlig barn, men ser ut som dette blir mye vanskeligere en vi trudde.

Jeg sliter med eggløsningsmerter og grusomme smerter under mens. Og så klart har jeg vondt under sex før og under eggløsning. Noe som ikke har gjort prøvingen noe enklere. Har også veldig opplåst mage etter eggløsning, ser ut som jeg er 3-4 måneder på vei.

Skulle skrevet mye mer. Men ser andre ikke har skrevet så mye. Så dere får heller spørre om det er noe dere lurer på.

Ja det var litt om meg og oss da :kjempeklem:

Maria
23-01-07, 02:23
:vinker: Velkommen.

Hei Anett så fint du har funnet veien inn hit til oss. Håper du snart får svar på hvorfor du plages med smerter, og hvorfor du ikke blir gravid.
Å gå slik å ikke vite er en vond følelse... Lurer du på noe så er det bare å spørre, her inne er det mange som har erfaringer både med det ene og det andre.

Ønsker deg lykke til!

Irene
23-01-07, 07:40
Hei Anett!
Velkommen inn her til oss:vinke:
Trist å høre historien din, men dette er en ba side der du får mye tips samt å få ut frustrasjonen som denne sykdommen medfører.....Håper gyn finner ut hva som plager deg med smerter og uteblitt graviditet! Vil bare si det at om du har endo, er fordelen at du er ung....Denne sykdommen blir desverre som regel verre etterhvert som årene går....Var selv 18 når jeg fikk diagnosen, som for min del gikk veldig fort pga at søsteren min har det samme(ofte arvelig, søstre). Hun har 2 barn etter beh for endo, som laparoskopi(kikkhullsoperasjon) og beh med hormoner. Hun er nå blitt mye bedre av smertene:hurra: Jeg er selv endelig blitt gravid nå etter mange aborter..:hurra: etter beh med hormoner i 3mnd, for å "tørke" ut endometriosen! Har hatt 4 laparoskopier tidligere....Derfor jeg skriver dette, er for å vise at med behandling av endo, så er sjansen for å bli gravid som regel større, særlig etter laparoskopi, men da selvfølgelig alt etter hva gyn finnerav endo.....Men positivt for både dere og gyn(hvis det er endo da), er at dere ønsker å bli gravid!Mye av beh for endo(medikamenter) er hormoner slik at du ikke kan bli gravid under behandlingen, men kan ha bedre sjanser etter behandling....Ble langt dette her, men håper at du står på videre og ikke gr opp:klemme: Lykke til videre! PS! Tar du noe smertestillende i forbindelse med smertene dine?

Tove
23-01-07, 10:05
Hei Anett og velkommen

håper de finner ut om det er endometriose du har og får gjort det du trenger eventuelt så du kan få ett bedre liv og barn.

Hilsen Tove

Vigdis
23-01-07, 10:12
Hei Anett!:hallo:

Vil ønske deg velkommen jeg også! Jeg er fra Nabo kommunen din, nemlig Vestfold!
Lykke til med utredning, er i den prosessen jeg også!

klem:kjempeklem:

NN2
23-01-07, 11:23
Hei hei Anett!

Ønsker deg hjertelig velkommen hit til oss. :hallo: Var trist lesning. Blir spennende å høre hva de sier etter lap. Kan jeg få spørre hvor du skal til utredning henne?

:kjempeklem:

BirgitteØ
23-01-07, 14:09
Hei Anett!
Jeg er også ny på denne siden. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Var på lap. forje uke. og fikk da bekreftet at jeg har endometriose. Ville bare ønske deg lykke til!

NN2
23-01-07, 14:51
Hei Anett!
Jeg er også ny på denne siden. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Var på lap. forje uke. og fikk da bekreftet at jeg har endometriose. Ville bare ønske deg lykke til!

Ville bare ønske deg også Velkommen Gitta:hallo:

Anett
23-01-07, 17:12
Hei Anett!
Velkommen inn her til oss:vinke:
Trist å høre historien din, men dette er en ba side der du får mye tips samt å få ut frustrasjonen som denne sykdommen medfører.....Håper gyn finner ut hva som plager deg med smerter og uteblitt graviditet! Vil bare si det at om du har endo, er fordelen at du er ung....Denne sykdommen blir desverre som regel verre etterhvert som årene går....Var selv 18 når jeg fikk diagnosen, som for min del gikk veldig fort pga at søsteren min har det samme(ofte arvelig, søstre). Hun har 2 barn etter beh for endo, som laparoskopi(kikkhullsoperasjon) og beh med hormoner. Hun er nå blitt mye bedre av smertene:hurra: Jeg er selv endelig blitt gravid nå etter mange aborter..:hurra: etter beh med hormoner i 3mnd, for å "tørke" ut endometriosen! Har hatt 4 laparoskopier tidligere....Derfor jeg skriver dette, er for å vise at med behandling av endo, så er sjansen for å bli gravid som regel større, særlig etter laparoskopi, men da selvfølgelig alt etter hva gyn finnerav endo.....Men positivt for både dere og gyn(hvis det er endo da), er at dere ønsker å bli gravid!Mye av beh for endo(medikamenter) er hormoner slik at du ikke kan bli gravid under behandlingen, men kan ha bedre sjanser etter behandling....Ble langt dette her, men håper at du står på videre og ikke gr opp:klemme: Lykke til videre! PS! Tar du noe smertestillende i forbindelse med smertene dine?

Takk for velkomsten:klemme: Alltid godt å høre om de som lykkes, til tross for motganger. Har lest an man bedrer sjangsene etter lap. I statistikker, men enda bedre og høre det fra noen som har opplevd det selv.
Tar en del paracet når jeg har smerter. Men er slik at jeg ikke vil ta for mye heller. Så ligger for det meste rett ut med noe varmt på mage,rygg for lindring.Og gråter, det er så vondt. Vet jo at det vil gå over igjen, så biter tenna sammen. Når jeg får vondt når jeg har el, er ikke smertene så ille. Holder med ett par paracet da. Men det å ha smerter under sex får jeg ikke gjort noe med. tar paracet etterpå. Men det føles ut som smerten da sitter på livmortappen, eggstokker. Vanskelig og lokalisere smerten.

Skal ikke gi opp,takk for lykkeønskiniger:klemme:

[QUOTE=Maria]Velkommen.

Hei Anett så fint du har funnet veien inn hit til oss. Håper du snart får svar på hvorfor du plages med smerter, og hvorfor du ikke blir gravid.
Å gå slik å ikke vite er en vond følelse... Lurer du på noe så er det bare å spørre, her inne er det mange som har erfaringer både med det ene og det andre.

Ønsker deg lykke til![\QUOTE]

Tusen takk. Har lest en del allerede. Og kommer til å spørre med en gang det er noe jeg lurer på. Har funnet masse int. her.:klemme:

[QUOTE=Tove]Hei Anett og velkommen

håper de finner ut om det er endometriose du har og får gjort det du trenger eventuelt så du kan få ett bedre liv og barn.

Hilsen Tove[\QUOTE]

Tusen takk. Det håper jeg også, er ikke lett å gå og ha det slik.:klemme:

[QUOTE=Vigdis]Hei Anett!

Vil ønske deg velkommen jeg også! Jeg er fra Nabo kommunen din, nemlig Vestfold!
Lykke til med utredning, er i den prosessen jeg også!

klem[\QUOTE]

Takk takk. Du må ha lykke til med utredning du også. :klemme:

[QUOTE=JanneF]Hei hei Anett!

Ønsker deg hjertelig velkommen hit til oss. Var trist lesning. Blir spennende å høre hva de sier etter lap. Kan jeg få spørre hvor du skal til utredning henne?[\QUOTE]

Takk, jeg skal til utredning i Konsberg. Det er der jeg går til gyn også. Så jeg ble henvist til sykehuset der:klemme:

[QUOTE=Gitta]Hei Anett!
Jeg er også ny på denne siden. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Var på lap. forje uke. og fikk da bekreftet at jeg har endometriose. Ville bare ønske deg lykke til![\QUOTE]

Tusen takk Gitta:klemme: Du må ha lykke til du også:klemme:

Ps: prøvde og svare alle på en gang har. Men det gikk ikke og quote flere en 1. Så ble litt rotete.

Elin
23-01-07, 20:45
Hei Anett!!

Velkommen hit til oss!:klemme: Trist å lese om historien din, håper inderlig snart at du blir gravid!!

Benytter anledningen til å ønske deg Gitta og velkommen til oss!!

Håper dere begge to vil trivest!!

:kjempeklem:

Anett
24-01-07, 00:09
Tusen takk Elin:klemme:

BirgitteØ
24-01-07, 12:40
Tusen takk!

Iren
24-01-07, 19:13
:vinker: Hei Gitta :hallo:

:vinker: Hei Anett :hallo:

er ny her eg også,,,venter fremdeles på utredning.

:strikke: Velkomstklem fra Iren :kjempeklem: :kjempeklem:

Diane
24-01-07, 21:02
Velkommen til Anett :hallo: , Gitta :hallo: og Iren :hallo:

Så flott at så mange nye finner veien hit! Håper dere trives og ser at man kan spørre om det aller, aller meste her og at det er mye erfaring og støtte å hente.

Ønsker dere lykke til videre med utredning / behandling og ser frem til å bli bedre kjent med dere.

:vinker:

Karoline
26-01-07, 18:37
:hallo: :hallo: :hallo: Alle tre. Håper dere finner svar og trøst fra oss

NN1
28-01-07, 13:59
Hei og velkommen til oss alle tre!

tshitokk
29-01-07, 19:48
Hei

jeg kjenner meg saa godt igjen i det du beskriver.
Jeg opplevde enorme smerter i hoest etter aa ha sluttet med p-pille. Jeg gikk til lege, og han saa noen merkelige moerke greier paa den hoeyre eggstokken min...
Jeg fikk beskjed om aa komme tilbake tre mnd senere i en annen fase av menssyklusen.
Jeg er temmelig sikker paa at jeg har endometriose:
-vondt under samleie
-lange mensbloedninger
-smertefull eggloesning
-vondt samleie foer og etter eggloesning
-faar lett infeksjonssykdommer, eks. mykoplasma (dette kan smitte i svoemmebassenget, ved et allminnelig haandtrykk, ved sex osv.., sopp etc..)
-min mor og soester lider av det

i morgen skal jeg til en gynekolog her i PAris (jeg bor i Paris) som visstnok er gangke kjent fordi han er spesialist i nettopp endometriose.
Haaper han kan hjelpe meg. Etter alt jeg har lest om endometriose skal kjaeresten min og jeg proeve aa faa barn.

Krysser fingrene for deg og kjaeresten din

hilsen Ragnhild

Kom akkurat over denne siden. Å syntest dette var virkelig ett flott forum,med masse nyttig informasjon. Jeg er igang med utredning, og skal til lap nå om ikke lenge. Gyn mistenker at jeg har endometriose. Jeg har også hatt klamydia for noen år siden og eggleder betennelse, så redd for at det også kan være tette eggledere.

Jeg er selv 21år og sambo 25år. Vi ble sammen for litt over tre år siden, og jeg har aldri brukt prevensjon så lenge vi har vært sammen. Vi var slik begge to, at viss jeg ble gravid så var det :yiiha: . Etter vi hadde vært sammen i ett år, ble vi mere utolmodige og satte aktivt inn med prøvingen. Men med uregelmessig menstrasjon ble det ikke lett og time når eggløsningen var heller.
Så etter ett år til med iherdig prøving, begynnte jeg med eggløsnings tester og tempe. Og prøve og mosjonere mer og spise sunnere. Synest ikke jeg fikk mye ut av tempingen, og virket som charten og eggløsning testene var uenig.
Og vips så hadde det gått ett år til.

Nå har det gått altså tre år. Og jeg har fått mere en nok av dette.
Ønsker oss inderlig barn, men ser ut som dette blir mye vanskeligere en vi trudde.

Jeg sliter med eggløsningsmerter og grusomme smerter under mens. Og så klart har jeg vondt under sex før og under eggløsning. Noe som ikke har gjort prøvingen noe enklere. Har også veldig opplåst mage etter eggløsning, ser ut som jeg er 3-4 måneder på vei.

Skulle skrevet mye mer. Men ser andre ikke har skrevet så mye. Så dere får heller spørre om det er noe dere lurer på.

Ja det var litt om meg og oss da :kjempeklem:

Katarina
10-02-07, 04:03
Har glemt og ønske deg velkommen, så jeg gjør det nå. Håper du vil trives her hos oss. :klemme:

MarianneLa
10-02-07, 10:23
Hei på deg, Anett!

Velkommen hit :-) Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om oppblåst mage... Har slitt med det i flere år selv - ser ut som jeg er 4 måneder på vei - og det er ikke noe moro når jeg for alt i verden VIL være 4 måneder på vei eller mer... ;-)

Håper du vil trives hos oss :)

Vigdis
10-02-07, 14:06
Samme her.. vært ¨å ille at jeg må ha kjøpt gravide skjorter og bukser med strikk i livet er blitt min følgesvenn!
Gjør veldig mye med selvfølelsen, har nesten ikke lyst til å gå steder lenger, for får ikke klær til å passe.. pyton..

lykke til:kjempeklem:

Pia Helen
10-02-07, 15:07
Hei er ny her jeg også :D

Reidun
10-02-07, 17:20
:hallo: velkommen inn til oss.:klemme:

BirgitteØ
12-02-07, 00:06
Hei er ny her jeg også :D

Velkommen Pippi!
:hallo:

MaritV
12-02-07, 10:50
Hei Anett og velkommen hit til oss.
Skjønner deg godt i det du beskriver, og du har virkelig kommet til rette forumet nå.
Selv er jeg en av de som kan gi deg nytt håp med tanke på graviditet. Vi har prøvd over 3 år med nr 2. Hatt negative prøverørsforsøk og nesten gitt opp. Men i september ble jeg operert på Ullevål. Og vips, i desember fikk jeg positiv test:lykkelig:
Jeg ønsker deg masse lykke til fremover, og gleder meg til å bli kjent med deg:klems: