PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei!

Jeanette
03-02-07, 19:15
Nå har jeg värt fast besökende på denne siden en bra stund, så tenkte det var på tide å presentere meg.

Jeg er 32 år, opprinnelig fra Fredrikstad, men har bodd i Oslo de siste ti årene.
Er samboer med en svenske (derfor litt "rare" bokstaver her og der).

Har alltid hatt veldige smerter ifb. mens. Så og si uutholdelige. Da jeg var 17 år begynte jeg på p-piller. Det ble ikke bra, men det hjalp godt sammen med smertestillende. Jeg har hele livet värt vant med å "planlegge" livet utifra når jeg skulle ha menstruasjon. Det var bare å holde seg hjemme, og vente på bedre tider...

I sommer bestemte jeg meg for å slutte med p-piller. Det skulle jeg nok aldri gjort... Men jeg begynte å bli "gammel", fikk mye pigment forandringer og humöret var veldig svingende.
Ti dager etter jeg hadde sluttet ble jeg veldig dårlig. Jeg var sikker på jeg var matforgiftet el. Hadde verre mage smerter enn jeg noen gang för hadde hatt. Det så ut som jeg var minst seks måneder på vei.
For å gjöre en lang historie kort: Jeg ble akutt innlagt på sykehuset i Fr. Stad. Etter utallige undersökelser på kirurgisk- og medisinsk avd. fant en gyn.lege ut at det kunne väre endometeriose på tarm. Jeg ble sendt i ambulanse til Ullevål, og operert der. Dessverre var det så voldsomt at de bare fikk fjernet noe. Jeg ble satt på en hormonkur i tre måneder og operert igjen i miden på november. Da ble deler av tykktarmen fjernet.
Ved en CT för operasjonen ble det oppdaget at lungen hadde punktert. De mente det kunne väre endo i lungen som var årsaken. Jeg fikk ny spöyte for å holde meg i overgangsalder i nok en 3. måneders periode, i håp om å få orden på endo i lunge. Ved en kontroll ble det tatt röntgen av lunge, og oppdaget at lungen var "veldig" punktert, og jeg måtte lunge opereres en uke för jul. De fant noe endo, og fikk lungen på plass.

Nå går det ganske bra. Er tilbake i jobb, og håper at jeg holder meg frisk lenge! Jeg er imidlertid spent på hva som skjer når hormonspröyta er ute av kroppen...

Oj, dette ble langt. Men det var mye som skulle ut!

Benytter samtidig anledningen til å takke for et super forum! Det er godt å vite at man ikke er alene.

Vennlig hilsen Jeanette

PS: Fant info. om dere når jeg var innlagt på Ullevål.

NN2
03-02-07, 19:31
Det var litt av en historie Jeanette. Vi får håpe det går bedre nå fremover og du ikke får så mye plager igjen. Så flott at du fant oss. Du må bare rope ut om du lurer på noe. Det er alltids noen som kan svare deg her. :blunk:

Ellers vil jeg få ønske deg :hallo: til oss.

:klemme:

Karoline
03-02-07, 20:03
Du har opplevd litt av hvert. Håper du vil trives her hos oss :hallo:

Reidun
03-02-07, 20:11
:hallo: velkommen inn til oss.

MarianneLa
03-02-07, 20:21
Hei!
Litt av en historie!! Velkommen hit :) Jeg har selv masse glede av alle de koselige jentene her inne. Man kan spørre om alt mulig og få svar!
Lykke til videre.
Klem

Maria
03-02-07, 20:23
Hei Jeanette!!

Hyggelig at du ville presentere deg for oss, og jeg håper du har nytte av forumet!

Din sykommshistorie høres ikke noe god ut, men vi får krysse fingrene for at operasjoner og hormonbehandlinger har gjort nytten sin og at du vil få det bra fremover.:krysse:

Jeg blir veldig glad når jeg leser at du faktisk ble videresendt til Ullvål hvor de har spesialister! Det skal du nok være glad for.
Også er jeg også happy for at du fant informasjon om foreningen på sykehuset, det jobber vi mye med i foreningen.

Glede meg til å bli bedre kjent med deg!

Diane
03-02-07, 20:58
:hallo: Velkommen til oss, Jeanette! Det er en lei historie du forteller, med endometriose på tarm og i lunge. Det er bra at du kom til Ullevål så fort, for da har du fått optimal behandling.

Og selvfølgelig veldig bra at du fant ut om foreningen der!

Tvi, tvi videre - håper kirurgi og hormonell behandling gjør at du holder deg frisk og i jobb!

Elin
04-02-07, 23:43
Hei Jeanette:hallo:

Velkommen hit til oss, håper du vil trivest!!

Litt av en historie, vært gjennom litt av hvert du:kjempeklem: :krysse: for at du blir bedre!!

Tove
05-02-07, 12:09
Hei Jeanette

vil bare si :hallo: jeg også.

Håper du forsetter å være bra når hormonene begynner å gå ut av kroppen.

Hilsen Tove

Iren
05-02-07, 18:57
http://images.yuku.com/image/pjpeg/549250846da95b56fb3875ae7a79fc69538028f.jpg
vil få ønske deg velkommen eg også.

Det var litt av ei historie du har vert igjennom, håper det går bedre med deg no.

Klem fra Iren!

Jeanette
09-02-07, 12:16
Tusen takk for mange koselige hilsner!

Har lest mange av deres historier, og vet jeg at jeg har värt utrolig heldig som ble sendt så fort til Ullevål. Skal dit på sjekk til tirsdag. Föler meg bra, så håper alt er bra...!

Önsker alle en riktig god helg!:vinke:

Jeanette

Vigdis
09-02-07, 15:01
Vil være med på å ønske deg velkommen:hallo:
Enig med deg at det er et kjempe fint forum! :hurra:

Du var nok heldig som kom til Ullevål ja.. Tror de er kjempeflinke der.. Skal selv dit om fjorten dager!

God helg til deg også!:kjempeklem:

Pia Helen
09-02-07, 18:59
Hei, er ny her jeg også :)

Ann-Karin
09-02-07, 19:12
:hallo:

NN1
09-02-07, 19:37
Velkommen til forumet! Litt av en historie du har! Håper at du i fortsettelsen blir bra.

Hilsen Kathrin

Katarina
10-02-07, 04:01
Heisann og velkommen skal du være! :klems:

Sier som de andre, - litt av en historie. Flott at du kom fort til Ullevål, jeg har dessverre ikke den samme erfaringen med Fr.Stad - men det er flere år siden nå så de har tydeligvis bedret seg. ;)

Koselig med tilbakemeldinger om at du trives her, håper du vil få utløp for både gleder og sorger i fremtiden også. :)

MaritV
12-02-07, 11:01
Hei og velkommen hit.
Var ikke akkurat noe solskinnshistorie dette nei, huff og huff.
Håper operasjonen har gjort susen og du blir bra nå.
Lykke til!