PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
hei på dere !!!! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : hei på dere !!!!

Marte-A
21-04-13, 10:30
Heisan, jeg er ny her inne, å litt usikker om jeg hører til her, men etter mye lesing så føler jeg meg nesten hjemme her. Her er litt om meg.
Jeg heter da Marte og er 33 år. Jeg er gift og har 2 herlige gutter, en på snart 7år og en på 5,5år. Vi bor på Nærbø, ca 45-50 min med bil sør for Stavanger. Vi har og 2 sjønne katter som og gleder oss i hverdagen. Jeg jobber som tavlemontør på Forus, men har desverre vært sykemld i 2 mnd med konstante sterke og økende smerter.
Vel. Mine plager begynte i tenåringstider når menstruasjonen startet, husker mye blødning sterke smerter under mens. Hadde mye plager, så var mye hjemma pga dette. Men lite blei gjort da. Når jeg va en 19-20 år blei det verre, da blei undersøkt på alle måter, men ingen funn. Så jeg måtte bare leve med smertene sa legen.
I 2005 blei jeg gravid, var sykemld hele svangerskapet pga smerter i bekkenet. I mai 2006 blei jeg lagt inn på SUS pga smerter i høyre side, som viste seg var nyrebekkenbetennelse, så da blei satt i gang 3uker før termin. Men dette ordnet av seg selv etter fødsel.
6mnd etter vi fikk den eldste fikk var jeg gravid igjen, og blei sykemld pga smerter i bekkenet. Å i august 2007 kom minste gutt. Etter dette har smerter i underliv økt og blitt værre fra år til år. Så har blitt sjekket for det ene og det andre, smerter av og på og mye sykemld, men ingen funn.
Så en kveld for ca 1år si så jeg noe om endometriose på nyheter. Søkte på internett å leste mye om dette, blei kjent m denne siden. Å fant ut att dette var ganske like mine plager. Fikk time hos legen pga sjekk av celleforandringer og smerter igjen å nevnte om endo. Hu var ganske enig at dette var noe vi måtte finne utav. Hu sende inn brev til Gyn på SUS med det samme, fikk brev i retur noen dager senere at min behandlingstid er planlagt i januar. Dvs over 6mnd å vente. Så kom timen og var inne til sjekk, kom hjem med provera 3*10mg dagen i 2-3 mnd. En heilt forferdelig kur. Smerter blei verre å blei lagt inn 2 ganger, men blei sendt hjem igjen m smertestillende. Men siste gang var Gyn helt enig at dette var nok, så bestilte lap. Så på onsdag skal jeg inn på lap, å håper de kan finne ut noe.

Miriam
22-04-13, 22:04
Hei Marte! Velkommen til oss :vinke:
Det var jo en lang tid du hadde gått med problemer, det er så synd at man må gå så lenge uten svar og hjelp, håper du får det på onsdag.
Lykke til :krysse:

Marte-A
23-04-13, 16:49
Takk for det :klemme:
:krysse: alt her og :)

Karen
24-04-13, 11:28
Velkommen hit, og masse lykke til i dag :)

Marte-A
25-04-13, 08:29
Tusen takk :klemme:.
Alt gikk bra i går. Det eneste var at di ikke viste ka det var det di fant. Di fant noen små blå flekker som kunne minne endo, blei sendt til biopsi så ska få svar om noen uker. Legen ville da at eg sko begynne m hormonkur igjen, men si etter alle disse åra har prøvd mye rart, blei d til at eg sko prøve p-ring. Blir bare masse tull med alt det andre.
:)

Maria
26-04-13, 22:21
Velkommen hit! :)

Håper alt har gått bra med deg! God bedring. :)

Marte-A
26-04-13, 23:26
Takk så mye :)
D går sånn passe, endel smerter og slapp. Ganske likt som før operasjonen. Håper det vil avta etter noen dager. :klemme: