PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei alle sammen [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei alle sammen

Marit K
05-03-07, 13:58
Hei :vinker:

Jeg har vært medlem på dette forumet en stund nå, på tide med en liten presentasjon.

Litt om meg:
32 år, nygift, ingen barn (men prøver..).
Jeg har vært plaget med magesmerter og tarmbesvær i mange år, spesielt i forbindelse med menstruasjon, men aldri tenkt på at jeg kunne ha endometriose. Jeg har vært spesielt plaget med forstoppelse og akutte smerter fra endetarm - og har svimt av/holdt på å svime av en del ganger. Jeg har ulcerøs collit og revmatisk sykdom som har vært "lett å skylde på" når jeg har hatt smerter. Så fant jeg dette forumet i fjor høst, og fant mye nyttig info.

Drog derfor til fastlegen i november i fjor, og han henviste meg raskt videre med mistanke om endometriose. Var hos gynekolog på sykehuset i desember (ultralyd), men han var mer opptatt av å operere vekk egglederne mine enn han var av endometriose. Det var en vondt beskjed å få - å operere vekk ting er veldig "endelig", spesielt når man er nygift og gjerne vil ha barn. Men jeg ble iallefall henvist videre til lapraskopi. I mellomtiden ble også mannen min sjekket, for ingen sjanse å få barn uten ivf når man skal operere vekk egglederne... Det viste seg at han har sterkt redusert kvalitet - og de anbefalte prøverør med icsi :sperm: .

Jeg ble operert i januar i år. De fant endo-knuter mellom livmor og endetarm, sammenvoksninger mellom tarm og buk venstre side, samt cyste på høyre eggstokk. Egglederne mine var forøvrig det ingenting i veien med (litt trangt på venstre side, men ellers var de helt fine). Gynekologen har sannsynligvis forvekslet "væskefylte eggledere" med blodkar!
Jeg våknet etter narkosen med eggledere :yiiha: !

Så når alt kommer til alt, føler jeg vi har vært heldige. Dersom gynekologen ikke hadde tatt feil, hadde ikke mannen min blitt sjekket og vi hadde ikke blitt henvist så raskt til ivf. I følge fertilitetsklinikken har vi minimale sjanser å klare å lage barn på egen hånd.

Vi skal igang med 1. forsøk nå i mars/april. Det blir sikkert noen opp-og-ned-turer, men lykkes vi, er det jo absolutt verdt det!

Forresten, er det noen som vet/har erfaring med hvordan det er å bli godkjent som adoptivforeldre når man har eks. endometriose?

Maria
05-03-07, 14:13
Hei! :vinker:

Velkommen hit!
Lykke til med ivf forsøkene dine, de er mange her inne som går igjennom det nå m dagen så har kan du hente mye informasjon.

Det er ikke noe i veien for at noen med endometirose kan adoptere barn. :)

Stine72
05-03-07, 14:46
:hallo:

Elin
05-03-07, 16:32
Heisann!!

:hallo: hit til oss!!

Masse lykke til med IVF, skal :krysse: for at dere lykkest!!

:kjempeklem:

Reidun
05-03-07, 16:56
velkommen inn hit.

Irene
05-03-07, 17:08
:vinke: Hei Marit og velkommen på forumet:yiiha: Lykke til med ivf forsøk i vår, håper dere lykkes:klemme:

NN2
05-03-07, 17:12
:hallo: hit inn til oss. Og lykke til med forsøket dere skal til med!

Jeanette
05-03-07, 20:23

Masse lykke til med forsøkene!! Håper de gir resultat!!:yiiha: :yiiha:

Jeanette

MarianneJ
05-03-07, 22:38
Hei Marit..

Velkommen hit håper du vil trives...

Og tusen takk for hilsen i boka mi,, så kjekt å høre at du og skal i gang håper det år bra skal bli spennende og følge med,,,

Vet du når du skal i gang??

Marit K
05-03-07, 22:50
Takk for alle hyggelige hilsener :kjempeklem:

Jeg begynner med nedregulering 16. mars, trolig uthenting/egginnsetting i uke 16. Det blir med andre ord en hormonell påske.. :sandkasse:

Ann-Karin
06-03-07, 10:04
Jeg krysser fingrene for at du snart har en spire i magen! Det er ikke sikkert du reagerer på hormonene, så påsken kan bli ok allikvel den :minvenn:

Tove
06-03-07, 10:18
Hei

og velkommen. Krysser også fingrer for deg og forsøk:blunk:

Hilsen Tove

Karoline
06-03-07, 17:21
:hallo: hit. Ønsker deg lykke til

Katarina
06-03-07, 17:37
Hei på deg og velkommen skal du være. Synd du har flere ting i tillegg til endometriosen. :klemme:

Lykke til på forsøket, det skal bli spennende å følge deg. :krysse: