PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Da var det min tur ;-) [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Da var det min tur ;-)

Pernille
28-03-07, 12:28
Etter å ha lest igjennom nesten alle innlegg herinne (tuller ikke ;-), føler jeg vel at tiden er moden for å presentere meg.

Jeg er altså veldig snart 33 år gammel, bor på Østlandet, er gift og har en sønn på snart 3 år og en hund som er 4 år.
Sønnen vår er en mirakelgutt som kom på første (og siste) IVF forsøk.

Jeg hadde et smertefult svangerskap og en for tidlig fødsel, sannsynligvis pga massive sammenvoksninger og en livmor som ikke kunne strekke seg mer. Men alt var verdt det og etter 3 uker på nyfødt-intensiven kunne vi reise hjem med vårt lille mirakel :hurra:

Jeg har hatt smertefulle menstruasjoner så langt tilbake som jeg kan huske og ble satt på p-pillen nesten med en gang jeg fikk mensen. Etter ca 14 år følte jeg for å slutte og da gikk det galt. Ble hasteoperert en natt hvor endoen hadde satt seg på blindtarmen. Gynekologen som undersøkte meg på sykehuset da jeg kom inn var sikker på at jeg hadde vondt i venstre siden da det var der han på ul kunne "se noe". Jeg hadde vondt i høyre siden, blindtarmen, og det skjønte han da de opererte. De så allerede dengangen massive sammenvoksninger og masse endo. Ble satt på Synarela i 6 mdr for å slå det ned. Fikk vite at mine sjanser for å få barn var minimale og allerede da ble der foreslått at de kunne fjerne eggstokkene (!), jeg var da 29 år gammel. Dette nektet jeg på og krevde å bli overflyttet til Rikshospitalet for å få en "sekund opinion". Der ble jeg satt rett igang med IVF forsøk og vi fikk klaff på første forsøk til tross for dårlige odds.

1,5 år etter fødselen fikk jeg kraftige smerter igjen og måtte opereres. Hadde åpen operasjon da og ble vel egentlig ikke noe bedre. Dette var kanskje takket være meg selv da jeg hadde gjort det klart at jeg IKKE ville ha pose på magen. (tarmene har vært hardt angrepet)

Nå, 1,5 år siden siste operasjon sitter jeg her igjen og er nyoperert. Denne gangen med kikkhullsoperasjon, og fortsatt ingen pose på magen. Denne operasjonen var det en gastrokirurg som ledet med hjelp av gynekologer. De holdt på i 7 timer og fikk for første gangen løsnet alt som var av sammenvoksninger, fjernet endo og tatt bort cyster. Tarmen er ren og fin for første gang på mange år, og den første sprøyten med Zoladex ble satt dagen etter operasjonen, så nå håper jeg at jeg kan få noen gode år fremover.
Jeg er sykemeldt i 3 mdr og skal bruke de godt til å komme meg ovenpå, få trent opp kroppen igjen og få humøret igjen. Zoladexen skal nemlig ikke få ta knekken på meg har jeg bestemt :dubidua:

Er glad for å ha funnet denne siden med masse informasjon og jenter som er villige til å dele ut av sine gode og dårlige erfaringer......

Har bestemt meg for å forsøke å se lyst på fremtiden og ha små mål fremover for å forsøke å få et best mulig liv. Legen på Gastro trodde ikke at det var siste gangen de hadde operert på meg, men må man så må man og så kommer man jo igjennom det igjen....

Nå er det vår ute, og snart er det sommer. Det kan jo kurrere de fleste problemer bare det:hurra:

Monica
28-03-07, 15:31
Hei på deg=)

Hørs ut som litt av en reise du har hatt....både på vondt og på godt...må si mirakelgutten var en stjerne på veien !!
Godt du er positiv og ser våren og sommeren lyst i møte=)
Håper du kommer deg raskt og kan nyte litt av de 3 mnd også....ta godt vare på deg selv.
Ja det er fantastisk å ha denne plassen hvor man kan dele erfaringer...søke trøst og oppmuntring.Det trenger vi alle sammen.

:klemme:

Katarina
28-03-07, 15:35
Hei på deg og velkommen hit! Godt jobbet med å lese nesten alle innlegg. :knegg:

Litt av en histori du har, men utrolig flott å lese at du nå har fått fjernet det meste og kan se frem i mot et mye bedre liv.

Fint å lese at du selv tok intianitivet til en "second opinion", det er ikke alle som er klar over det. Flott at det resulterte i en vakker liten prins. :blunk:

Håper du vil trives her hos oss. :klemme:

MarianneLa
28-03-07, 16:08
Hei på deg, Pernille og velkommen hit til oss :vinker:

Her kan du spørre om alt mulig og du er garantert svar - det kan jeg love deg! Jeg har selv hatt stor glede av jentene og ekspertpanelet her inne!
Høres ut som at du har hatt noen tøffe år. Men utrolig godt å høre at mirakelgutten kom - og så på 1. forsøk da :-)
Ønsker deg en god vår med sykemelding. Håper du blir mye bedre og at været og avslapping gir resultater! Det er som du sier, man får MYE ekstra pågangsmot og energi når våren titter frem!

Hei så lenge :vinke:

Elin
28-03-07, 16:55
Hei Pernille!!

:hallo: hit til oss!

Først vil jeg gi deg en god :kjempeklem:, jeg sitter er med tårer i øynene av historien din. Huff, du har hatt det tøft, men bra at du np kan få et bedre liv!:klemme:

Håper du vil trivest her inne sammen med oss!

Irene
29-03-07, 08:48
Hei Pernille!
Rørende historie du forteller:klemme: Fint å høre om prinsen som kom til slutt:lykkelig: Nå må du ta godt vare på deg selv i mnd fremover, håper du får en fin vår og sommer! Velkommen på forumet ja, skal bli kjekt å bli bedre kjent

Maria
29-03-07, 09:36
Kjepme gode nyheter å lese at du slapp pose på magen du også!! :hurra:
Ønsker deg riktig god bedring. Ta godt var på deg selv fremover.

Ann-Karin
29-03-07, 10:47
:hallo: sterk historie du har, og imponerende at du ser så lyst på livet. Ønsker deg en riktig fin vår!

Tove
29-03-07, 21:45
Hei

vil ønske deg velkommen til forumet. Sterk historie du forteller. Håper det blir en fin vår og sommer.:vinker:

Hilsen Tove

Pernille
30-03-07, 12:49
Tusen takk for velkomsten alle sammen ;-)

Jeg forsøker å se lyst på tilværelsen, så får jeg se hvordan det går. Nå har bivirkningene av zoladexen meldt sin ankomst, det er jo litt tungt. Men jeg får minne meg selv på at det bare er for en periode.

Imorgen drar vi på påskeferie hele familien så da er det jo i alle fall bare å slappe av og ta livet med ro.

God påske allesammen!
:blunk:

Vigdis
30-03-07, 14:03
hei Pernille!!

Vil være med å ønske deg VELKOMMEN!
Høres ut som du har slitt mye, det er tøffe tak innimellom, men det er flott at du greier å se lyst på livet! man har jo mye å glede seg over også!
Som våren som nå er her på Østlandet.. DEILIG!!:hurra:

Ønsker deg riktig god bedring, og en fin påske!!

Reidun
30-03-07, 23:18
:hallo: inn til oss.
litt av en historie du har.
ønsker deg en kjempe fin påske.
:klems:

Karoline
04-04-07, 19:35
:hallo: til oss. Håper du vil trives sammen med oss

NN2
04-04-07, 20:13