PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei på dere! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei på dere!

Carina
14-05-07, 14:37
Jeg heter Carina, og er 27 år.

Jeg fikk diagnose endometriose etter lapraskopi forrige uke. Undersøkelsen ble gjort som et ledd i utredning for barnløshet. Vi har prøvd å bli gravide i tre og et halvt år, og skal nå snart få beskjed om at vi står på venteliste til ivf.

I operasjonsrapporten sto det "moderat grad" hva enn det betyr? Det ble brent vekk endo-vev i bukhulen. Eggledere er åpne og eggstokkene så litt forstørrede ut, men innenfor normalen.

Jeg er lettet, men også trist over å sitte med denne diagnosen jeg var så redd for. Dess mer jeg leser, dess mer grotesk synes jeg denne sykdommen er. Vev som vokser og ødelegger, trigget av våre egne sykluser. :skuffet: Det er merkverdig mye som faller på plass for meg også, med smerter og problemer opp igjennom årene.

Jeg håper på å få bearbeidet alt dette sammen med likesinnede her inne, og samtidig få stilnet litt av vitebegjæret om denne diagnosen min... :sukk: Er samtidig positiv, siden våre sjanser til å bli gravide nå er betydelig bedre i noen måneder. Mye blandede følelser om dagen.

Gleder meg til å bli kjent med dere. :klemme:

NN2
14-05-07, 15:14
Hei!

:hallo: inn til oss:blunk:

Ja, det er ikke noe morsomt når vi får diagnosen. Spes når vi aldri engang hadde hørt navnet. Men flott at du fant oss. Her kan du spørre om alt mellom himmel og jord som du måtte ønske og vite. Altids en av oss som kan svare deg. Og du må og komme med informasjon om du ksulle ha det:blunk:

Kan jeg spørre hvor du hadde utredningen din?

Katarina
14-05-07, 15:47
Heisann og velkommen skal du være!

Skjønner ambivaliensen din. :klemme:

Håper iallefall at du vil trives her inne. :blunk:

Maria
14-05-07, 16:59
Hei Carina :vinker:

Velkommen hit til oss!

Håper du ikke blir alt for skremt av alt du leser, for husk at det er ikke alle som blir så syke. :blunk:
Hører også om mange som blir lettere gravid etter en laparaskopi, så kanskje det også skjer for dere. :krysse:

Marit K
14-05-07, 17:08
:hallo: til deg

Karoline
14-05-07, 17:26
:hallo: til oss. Håper vi kan være til støtte, hvis du har spørsmål. Vi alle har forskjellig grader av sykdommen.

Elin
14-05-07, 17:46
Heisann!!

:hallo: hit til oss!!

Håper du vil trivest her inne sammen med oss:kjempeklem:

Jeanette
14-05-07, 17:49
Velkommen hit! :vinker: Håper du vil trives! Er det lov å spörre hvor i Fr. stad du er fra? Jeg er fra Slevik.

Stine72
14-05-07, 18:26
:vinker:
Hei og:hallo: .....................
Her får du svar på det meste...........

Tove
14-05-07, 20:19
Hei

og velkommen fra meg også :hallo:.
Som noen andre har skrevet så finner du svar på mye her.

Hilsen Tove

Ann-Karin
14-05-07, 21:38
Får skrive som flere har gjort allerede; endo opptrer ulikt hos ulike personer. Noen blir gravide på egen hånd, andre lykkes etter lap, noen må få hjelp- og noen lykkes ikke da heller. Noen plages mye, andre mindre osv. Det er lurt å ta en dag/bekymring av gangen og smøre seg med tålmodighet. Alt ligger jo til rette nå som du har fått en opprenskning, håper det lykkes for dere så fort som bare det! Man blir heller ikke sykere av å få en diagnose, kanskje heller bedre fordi man slipper å lure på hva som er galt/om det er noe galt!?

Hjertelig velkommen hit inn! Her finner du likesinnede og mye nyttig informasjon jeg tror du vil ha nytte av!

:venner:

Irene
15-05-07, 06:43
Hei Carina:vinker: Velkommen hit til oss! Dette forumet er helt fantastisk!!!!!!Masse snille mennesker og mye god informasjon som vi deler mellom oss....mye god hjelp av ekspertene også;) Ønsker deg lykke til videre:klemme:

Carina
15-05-07, 12:56
Tusen takk for varm velkomst. :gruppeklem:
Det gjør godt med så mange gode ord. Det har begynt å synke inn nå, og vi blir mer og mer positive med tanke på sommeren og økte sjanser etter lapraskopi.

Velkommen hit! :vinker: Håper du vil trives! Er det lov å spörre hvor i Fr. stad du er fra? Jeg er fra Slevik.Jeg bor på Gressvik. :vinker:

Kan jeg spørre hvor du hadde utredningen din?Jeg var til lap på Riksen. Kjempefornøyd med behandlingen der. Skjønne menneskene...

Reidun
15-05-07, 17:49
:hallo: inn til oss.

:kjempeklem:

Terese74
21-05-07, 10:41
Velkommen skal du være, selv er jeg også nettopp meldt meg inn.
Som de andre sier er det mange svar å finne her inne.
Klem Terese

MaritV
21-05-07, 11:40
Heisann og velkommen hit til oss :klems:

Wenche
02-06-07, 21:35
:hallo: Fra meg også!
Din historie var litt lik min. Jeg fikk diagnosen for 2 mnd siden. Tok lap for utredning av barnløshet. Og etter å ha lest mye her på forumet, er det mange av mine symptomer som har falt på plass. Det er godt å få en forklaring på ting. Etter lap har menssmertene blitt bedre;) Ellers er det ganske likt. Forstod deg slik at dere skal rett på ivf? Vi skal prøve hormonkurer først... Sukk, det er et slit. Har jo ikke prøvd enda, (men i morgen er dagen..), men ser for meg at det går utover humøret:sukk:

ToneWH
03-06-07, 15:02
Velkommen fra en annen fersking, som er helt i skyene etter å ha funnet dette stedet:)

Carina
03-06-07, 22:04
Forstod deg slik at dere skal rett på ivf? Vi skal prøve hormonkurer først... Vi har fått tilbud om inseminering i ventetiden, og kommer nok til å benytte oss av dette, hvis vi ikke får det til selv (som vi fremdeles drømmer om, ihvertfall nå som det er brent vekk endo) Jeg har prøvd noe hormonstimulering allerede, som Pergotime og Pregnyl.