PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Ny i forumet [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Ny i forumet

Lise
20-09-13, 10:51
Hei!

Tenkte jeg kunne presentere meg her som ny bruker. Har denne uka fått vite at jeg har endometriose etter kikkhullsoperasjon, som satt på bukhinnen bak livmor. De brant vekk to flekker så vidt jeg forstod. Vi har prøvd å bli gravide i over ett år, og fikk henvisning til lap pga ulike plager som min gyn mente kunne være endometriose. Sånn sett har jeg vært heldig siden jeg vet mange sliter i mange år med å bli trodd. Har meldt meg inn i Endometrioseforeningen og har i grunnen endel spørsmål - fint å vite at man har dette forumet :)

Vel, det var meg - ville bare si hei :vinke:

Lise

Miriam
24-09-13, 23:33
:hallo: Velkommen til oss!

Lise
25-09-13, 19:10
Tusen takk, Miriam! Gleder meg til å bli bedre kjent med dere jentene her inne :)

laila1980
25-09-13, 19:23
Hei hei :) hvor lenge måtte du stå på venteliste på sykehuset ?:) bare lurer pga at jeg har stått siden April og når jeg ringer sykehuset for å høre om jeg står langt nede på listen demmes, fikk jeg bare beskje om at jeg måtte måle blodprosenten min, når jeg hadde gjort det å tok kontakt me de, å sa at den va normal fikk jeg bare beskjed om at ja da va det ikke noe som hastet.
Vi har prøvd å bli gravid i to år nå.

JanneG
27-09-13, 13:27
Velkommen Lise :rørt:

Lise
01-10-13, 20:40
Hei laila1980:)

Jeg ble henvist til lap i juni og pga sommerferien måtte jeg vente i ca 11-12 uker på operasjon. Vet ikke hva som stod i henvisningen som min gyn sendte, men jeg måtte ikke ta noen prøver av blodprosenten, i alle fall. Det jeg vet er at jeg ikke var en såkalt rettighetspasient, som betyr at man ikke har krav på å få behandling innen en viss frist. Så da måtte jeg bare vente i køen som var rundt tre mnd.

Min erfaring er at det lønner seg å holde kontakt med sykehuset og forhøre seg om man har blitt satt opp på time. Så lenge du er henvist til lap så bør de jo kunne svare deg på om henvisningen er mottatt og hvor lang ventelistene er. Og siden dere har forsøkt såpass lenge å bli gravid håper jeg at dere snart kommer inn! Krysser fingrene for deg! :)

Lise :)

laila1980
02-10-13, 15:56
Hei hei :)
Tusen takk for svar :) jeg har nå fått kommet inn te registrering så nå var det bare for meg å vente litt så sku de sette meg inn om noen meldte avbud :) Så nå ser jeg vertfall litt lyst på dette :)
Å håper at dette kan hjelpe oss i at vi kan få en eller ei :) Har bare to store gutter nå så har ikke noe større ønske enn det :)

Lise
21-10-13, 12:36
Ønsker deg masse lykke til :) Håper det kan hjelpe dere! For min del er jeg nå i andre syklus etter lap'en. Første mens etter lap var 10 dager forsinket og med store smerter.. så nå håper jeg at det kan normalisere seg og at i alle fall smertene fremover blir bedre. Vi har jo selvsagt et lite håp om å få det til på egenhånd nå før IVF, men jeg må bare belage meg på at det blir veien for oss. Noen her som har erfaring med at det løste seg på egenhånd etter lap med fjerning av endovev?