PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Ny fra Sandnes her! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Ny fra Sandnes her!

Jeanette G
29-10-13, 21:30
Hei, jeg er ei voksen "jente" på 43 år som er fra Sandnes.

Jeg har skrevet litt om meg selv i svaret til Heidi men kan kort oppsummere litt om meg selv :-)

Har tvillinger på snart 4 år og har alltid hatt store smerter ved menstruasjon. Da jeg endte opp med haste-keisersnitt ved fødsel spurte en av legene som opererte meg om jeg hadde sterke menssmerter. JA sa jeg...
Hun lurte på om jeg kunne ha endometriose, og jeg gråt nesten av lykke fordi noen kunne nevne dette etter å ha gått til div.leger siden jeg hørte om sykdommen og alle har sagt at jeg ikke hadde dette.

De sendte inn prøver etter keisersnittet, men den var negativ! :sjokkert:

Etter fødsel og amming ble smertene mine bare verre og verre, og til slutt forlangte jeg å få fjernet livmoren.
Gynekologen sendte meg til sykehuset til vurdering.
De sjekket meg og tok blodprøver, alt var negativt.

Men siden jeg ikke skulle ha flere barn gikk de med på å fjerne livmoren.
Etter operasjonen fikk jeg beskjed fra legen som opererte meg at hun hadde funnet masse endometriosevev i livmoren, samt endel rundt tarmen.

Siden hun ikke kunne fjerne vevet rundt tarmen pga komplikasjoner og det kun er de på Ullevål som gjør dette, så ble jeg senere satt på sprøytebehandling med Zoladex fordi jeg hadde så vondt i tarmen at jeg ikke kunne sitte til tider.
Dette ble redningen min! Nå kan jeg leve et smertefullt liv og det er en befrielse.

Dessverre har det kommet opp etpar andre ting som gjør at jeg er redd for at jeg ikke kan gå på denne behandlingen så mye lenger, så det jeg lurer på er om noen som har operert bort vev fra tarmen kan fortelle meg litt om denne operasjonen?
Ble dere bedre etterpå? Hvor stor er sjansen for at dette kan komme tilbake?
Jeg har ikke lyst på enda en operasjon så snart etterpå og legen som opererte meg fortalte om den store risikoen med å få utlagt tarm så hun skremte meg ganske mye der...

Hører gjerne fra dere med erfaringer og svarer også på spørsmål som andre kan ha, takk på forhånd :klemme: