PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Ny [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Ny

Cat
16-01-14, 22:05
Hei!

Jeg hører vel egentlig ikke til her inne.. Da jeg aldri har fått påvist endometriose. Men det har vært tatt opp noen ganger.

Jeg har to barn, og ble gravid uten problemer første gang. Men når jeg fikk mensen tilbake etter fødselen, så blødde jeg veldig kraftig. Og jeg fikk ekstreme eggløsningsmerter. Flere ganger har jeg hatt store magesmerter, og dratt til legen. Der har de sett masse væske i magen, og konstatert med sprukne cyster.

Da vi ville bli gravide med nr 2, brukte vi over 1 år på å få det til. Vi oppsøkte en gynekolog for å sjekke mannen sin sædkvalitet. Men den var visst i utmerket stand. Det var da legen lurte på om jeg kunne ha endometriose.
Og da jeg gikk hjem for å lese om det, følte jeg at jeg kjente igjen mange av symptomene. Men som sagt, jeg har aldri fått diagnosen.

Når jeg har mensen, blør jeg gjennom alt som er av bind/tamponger og klær. Og det bare av å gå i fra stuen til feks kjøkkenet. Jeg bruker tabletter som skal stoppe blødningene.
Og som nevnt, smertene under eggløsning er grusomme. Da er hele magen øm, og det gjør vondt å gå.

Når jeg bruker p-piller er plagene mindre. Da slipper jeg eggløsningsmerter, og blødningene er litt mindre. I tillegg har jeg kontroll over syklusen, og slipper å lure på om det går 26 dager eller 38 dager fra den ene syklusen til den andre.
Bare dumt at man ikke kan bli gravide på prevensjon. Siden vi kanskje kommer til å gå for barn nr 3. :)

Jeg er forresten 28 år, gift, og holder til på Vestlandet. :)

Ruth
16-01-14, 23:04
Hei hei :)
Godt at p-pillar hjelper deg!
Du er absolutt ikkje einaste som skulle ønske det gjekk ann å bli gravid på prevansjon. :fnis: Eller at det fantest noko homontablettar som gjorde kroppen like samarbeidsvillig og forutsigbar som p-pillar og gjerne økt sjanse for graviditet. Det hadde vore drømmen det :sol: