PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei, dette er meg! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei, dette er meg!

Idajean
04-02-14, 10:09
Hei!

Er jo ikke helt sikkert at jeg hører hjemme her, men vil gjerne dele min historie for å høre hva dere tenker.
Jeg er ei jente/dame på 34 år. Lykkelig gift og har to skjønne barn på 5 og snart 3.

Her er min historie:

Det startet vel egentlig med en gang jeg fikk mensen, da jeg var 14 år. Hadde store smerter hver gang, kvalm, kastet opp og ble sengeliggende. Da jeg begynte å gå på p-piller var det ikke så ille tror jeg.
Men da jeg skulle prøve å bli gravid og sluttet kom smertene tilbake, heldigvis brukte vi ikke mer enn 4 mnd på å bli gravide og da var det jo ingen slike smerter.
Så husker jeg ikke helt hvordan det var når vi skulle prøve på en til, for den satt jo så fort den spira der også . Men det var etter jeg var ferdig med å amme henne at smertene virkelig begynte å ta av. Jeg hadde kraftige blødninger, men tenkte ikke noe mer på det, tenkte at det var vanlig når man fikk tilbake mensen etter amming.
Minsta var vel litt over 1 år da jeg hadde så vondt i magen at jeg ble sendt rett til sykehus. Der lå jeg 1 uke uten at de egentlig skjønte noe som helst. Kunne det være blindtarm? Kunne det være underlivsbetennelse? De fant ingenting verken på gynekologisk eller ved mr, ul og alt mulig testing. Jeg hadde litt feber og høy crp, så jeg ble satt på antibiotika intravanøst. Dette funket på feber og crp, men ikke smerter, og jeg fikk reise hjem etter hvert.

Så fikk jeg det igjen, denne gangen ble jeg sendt til et annet sykehus. Samme greiene, UL og gynekologisk undersøkelser. Ingenting! Hjem å ta smertestillende. Jeg begynte å tenke over sammenhengen.... og da fant jeg ut at jeg egentlig hadde veldig vondt ved eggløsning også. Måtte begynne å ta smertestillende for det også. Sånn gikk nå dagene da, med småvondt hele tiden og ekstra mye ved mens og eggløsning. Så for ikke mange ukene siden fikk jeg en utrolig kraftig smerte under mens igjen, da snakker vi fødesmerter altså!, men jeg ville ikke gå til noe lege, de finner jo ikke ut noe uansett Det var da søstera mi(som nettopp har fjernet livmora) sa at jeg burde få en time til gynekologen hennes som visstnok er veldig flink. Han var en av de som fant opp kikkhullsmetoden. Jeg måtte til legen min først for henvisning og hun nevnte ordet ENDOMETRIOSE. Hadde egentlig ikke tenkt på dette fordi jeg trodde det hadde med barnløshet å gjøre. Men jeg gikk hjem og googlet og fant denne siden og tenkte, selvfølgelig, det MÅ jo være det. Veldig mange symptomer og følte det litt godt og kanskje skulle endelig få noe svar etter alle disse årene med smerter Men vi får se. Er jo ikke sikkert.

Det ble en lang utgreing, men godt å få det ut på en måte.....

Hilsen Ida

JanneG
04-02-14, 20:05
Hei.
Det kan være bra med en utredning for og få svar på dine problemer.
Og få rede på om det er endometriose du har.

Du må ha lykke til videre

Janne

Karen
04-02-14, 22:56
Velkommen hit :) Håper du finner ut av det :)

Idajean
06-02-14, 10:57
Hei.
Det kan være bra med en utredning for og få svar på dine problemer.
Og få rede på om det er endometriose du har.

Du må ha lykke til videre

Janne

Takk :blunk:

Idajean
06-02-14, 10:58
Velkommen hit :) Håper du finner ut av det :)

Takk for det :blunk: