PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei! Jeg heter Christine :) [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei! Jeg heter Christine :)

Christine H
10-02-14, 16:10
Jeg er ei jente på 24 år, snart 25, fra Oslo. Startet som lærer i høst og er nå kontaktlærer på ungdomskolen.

Som 18-åring fikk jeg nyrebekkenbetennelse og ble fraktet til sykehuset, legene trodde at det var blindtarmen. De måtte åpne meg for å finne ut av det. Da jeg våknet etter narkosen sa en lege til meg "vi har funnet endometriose på deg". Dette var ingen sjokkbeskjed, fikk bare bekreftet det jeg hadde trodd i flere år. Jeg var heldig, det var dette som sørget for at jeg ble sendt til operasjon - ett år etter - for å brenne bort mye av dette.

Etter operasjonen startet jeg på depo-provera, uten pause, og gikk på dette i 3 år. Pga bivirkninger som migrene startet jeg på p-piller, da også uten opphold.

I november bestemte jeg og samboeren min oss for at vi skulle slutte med prevensjon, vi har lyst på barn :)

Jeg føler meg litt redd nå. Redd for at p-sprøyter og p-piller har tuklet for mye med kroppen, redd for at jeg ikke vil kunne bli gravid pga endometriosen. Hver gang jeg får mensen, blir jeg litt ekstra redd, da blir jeg minnet på endometriosen og at den vokser.

Det er mye usikkerhet rundt hva som er riktig når det gjelder endometriose, og jeg føler vel at jeg aldri får noe ordentlig svar - skulle også gjerne hatt en lege som forstod.

Ha en fin dag ;)

Karen
10-02-14, 16:25
Velkommen hit :) Håper du får noen svar :)