PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Heisann [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Heisann

Beate Aase
01-09-17, 07:47
Hei dere,

Jeg er helt ny her, ny for endometriose, og nytt medlem i endometriose foreningen. Jeg ble lapa undersøkt 21 august, hvor det ble funnet "mindre endometriose", smertene står ikke akkurat i stil med hvor de fant og hvor mye de fant... men jeg er nå så vandt til hvor vanskelig det er med helsevesenet. Kronisk syk har jeg på mange måter vært så lenge jeg kan huske... kronisk lungeplaget med astma.. som er nå godt under kontroll... har slitt mange år med psykisk helse og har sosialangst og Kompleks PTSD...

Våren 2014 fikk jeg utført en konisering , altså et lite inngrep der den nederste delen av livmorhalsen, livmortappen, fjernes. Dette for å forhindre celleforandringer fra å utvikle seg til livmorhalskreft. Og det er i ettertid her at plagene har blusset opp sånn ordentlig.. Jeg gikk på mange antibiotikakurer pga både smerte og irritasjon, hadde flere livmorbetennelser... trudde at nå ordner de seg.... så ble spiralen tatt ut våren 2016, hvor vi også var litt enge om at prøve ute, og på dette tidspunktet kunne jo være en anledning med barn nr 2.. 1 år senere er jeg tilbake hos gynekologen min med mer smerter... og smerter om har kommet og gått siste året.... det var her, nå, jeg hørte ordet endometriose første gang. Min gynekolog nevnte og da laparoskopi.. men vi ble eninge om å prøve cerazette (nå går jeg på en billigere variant med samme virke stoff) noen måneder og se om det gjorde noe med smerten... og om ikke skulle jeg gi beskjed å fikk jeg henvisning.... så som fortalt alt, 21 august denne måneden fikk jeg utført en lapa, og de fant mindre endo. Så derfor er jeg her inne :)

Karoline87
27-09-17, 16:33
Velkommen hit :)