PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Her er jeg:) [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Her er jeg:)

Marit40
15-11-17, 12:09
Hei
Har lest mye inne her i det siste etter å ha slitt mye med smerter som føles stammer fra eggledere og sprer seg ut i magen fra EL til mens er over. Har nå kommet inn under utredning og skal ha lap 8/12 for å sjekke om det kan være noe annet enn adenomyose som GYN tror det er.....
Er fryktelig spent og nervøs merker jeg.....
ja det var kort om hvor jeg er for tiden.....

Karen
16-11-17, 21:17
Velkommen Marit :)
Masse lykke til med operasjonen, håper du får gode svar :)

Marit40
17-11-17, 00:17
Tusen takk😊

Admin
19-11-17, 22:10
Velkommen hit og masse lykke til!

Marit40
11-12-17, 15:17
Da var jeg til pers på fredag Opererte i halvannen time og ble funnet endo mellom livmor og blære som ble brent bort samt konkludert med adenomyose. Har veldig mye smerter nå og sliter med å tisse. Vært og sjekket blære på sykehuset lørdag og blære er så og si tom, selv om jeg har drukket 2 liter første kveld og natt.....
Noen tegn på infeksjon også sa legen så må passe på evt feber....
Kontroll om 6-8 uker hvor jeg skal bestemme meg for fjerning av livmor. Noe jeg er ganske sikker på at jeg vil nå. Nå er det 3 dager siden lap og jeg sliter med utrolig dårlig appetitt, konstant trøtt og en del smerter. Synes dette var verre enn jeg hadde forberedt meg på jeg.
Har i gen feber og sårene så bra ir ved dusj i dag. Men ser at navlesnittet går 3 cm i en stek bed fra navle. Trodde det ble et så og si usynlig snitt inni navlegropa jeg.

Marit40
11-12-17, 15:24
En annen ting; magen står som en ballong fortsatt og jeg døler i grunn at jeg har fått ut all luft etter operasjonen. Og vekta går nedover hver dag. Gikk opp 2 kg første natta og gått ned 3 kg på 2 dager

Karoline87
11-12-17, 22:37
Huff da...kjedelig at du skal slite sånn i ettertid av operasjonen. Det tar ofte noen dager før det blir bedre. Greit å følge opp dette med blæren...særlig hvis de har vært i nærheten av den også.
Masse lykke til videre og god bedring! :)

Marit40
12-12-17, 09:10
Tusen takk! Bekymrer meg dessverre for alt mellom himmel og jord... blæren ser ut til å virke nogenlunde normalt nå, men sliter fortsatt med kvalme og oppblåst mage. Må vel bare være mer tålmodig.....

karinaH
12-12-17, 14:18
Jeg ble operert på tirs 5/12 og kom hjem med forstoppelse. Fikk hjelp av Laxoberal dråper og kan anbefales. Ellers går det mye på yoghurt. Jeg går også mye med ullsokker. Ull hjelper på smerter. Dersom det er vondt å tisse, har du forsøkt å ha på deg ullunderbukser? jeg brukte det mye da jeg var liten og hadde blærekatar. Ull er et fantastisk materiale for å lindre smerter.

Håper det går bedre med deg. Jeg har det litt bedre dag for dag. Har litt problemer med depresjon nå så jeg håper det letter litt.

Ønsker deg en rask bedring og god bedring og en velsignet god tid framover <3 God jul og godt nytt år <3

Marit40
12-12-17, 15:10
Jeg hadde forstoppelse og trøbbel med vannlating, men det har bedret seg. Fikk diaré i dag. Synes det er så frustrerende at jeg ikke har energi, at det er vondt å løfte ting og at det er konstant verk i mellomgulvet (selv og jeg føler all luft er ute) samt at det verker der det ble brent endo. Har ikke feber så tror ikke det er infeksjon men det er verkende smerter....
Takk for gode ønsker! Ønsker deg også en kjempegod jul!!!

karinaH
12-12-17, 18:19
Kroppen vår skal først slutte å blø og skille seg av med gammelt vev etc. deretter skal den lage nytt vev og leges. Alt tar tid. Viktig at du får i deg mye proteiner og alle næringsstoffene kroppen trenger i tillegg til vann.
Jeg merker og at jeg verker mer nå når det er kaldt ute så da blir det mer smertestillende.

Satser på at det vil gi seg snart for oss begge.

Masse gode tanker og ønske om bedring for oss begge <3

Marit40
12-12-17, 19:01
Ja du har nok rett. Jeg fryser og svetter om hverandre, men ingen feber. Det er nok bare kroppen som jobber med tilhelingen. Men skjønner ikke helt at jeg skal være klar for jobb igjen til mandag.... satser på underverker de neste dagene. Takk for st du tar deg tid til å svare😊
Når du opererte; fjernet du noe endo eller cyster?

karinaH
12-12-17, 22:43
Jeg hadde store problemer med svetting og har fortsatt litt. Jeg går på Procren som også bidrar til det. Ja, jeg fjernet masse endo og cyster og muskelknuter og tarmendo. Slapp heldigvis å fjerne tarm osv. Håper på bedring snart selv.

Marit40
12-12-17, 23:26
Da har du fjort mye mer enn meg! Hos meg rotet de rundt i halvannen time og fant bare litt endo mellom livmor og blære som ble brent bort. Derfor jeg ikke helt skjønner hvorfor formen er såpass dårlig ennå. Sliter skikkelig med appetitt og magesmerter og har mistet 4 kg siden lørdag....
God bedring til deg!!!!

karinaH
13-12-17, 15:01
er du på facebook? kanskje vi kunne snakke sammen der heller.
er du under endometrioseforeningen?

Marit40
13-12-17, 17:49
Hei. Jeg jobber med saken. Har betalt medlemskap nå og venter på godkjenning på fb