PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Ung og tappet for energi [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Ung og tappet for energi

MadelenEK
04-12-17, 17:33
Hei, alle sammen! Dette blir første gangen jeg deler noe offentlig om endometriosen min, men jeg tror det er bra for oss å dele.

Jeg går vernepleiestudiet, 3.året, har en liten jobb på si, men kroppen/energien min tilater sjeldent vakter. Dét er min største sorg, å ha så lite energi at jeg ikke får gjort det jeg ønsker. Eller ikke får leve opp til mine egne forventinger av meg selv. Til og med å be om hjelp blir for krevende, og jeg føler ikke jeg har tid til det midt oppi alt jeg ellers skulle ha gjort, jeg er sikker på at det føles slik for flere og. Legen min forstår meg ikke, det vises svart på hvitt på Tramadolen jeg støtt henter ut; "Mot menssmerter. 1.5 tab. ved behov" - 1. Det er ikke "menssmerter" og 2. Det er kapsler som ikke kan deles han skriver ut, ikke tabletter. Forige gang jeg hadde legetime spurte jeg om å bli henvist til min 2. lap. Da fikk jeg beskjed om å bestille en dobbelttime og komme tilbake igjen, for det kunne han ikke ordne der og da. Jeg bor 1.5 time fra legekontoret, selvfølgelig har jeg ikke orket å dra tilbake. Bare slike ting som det gjør det vanskelig for mennesker med diagnosen å få hjelp.

Du står helt alene føles det ut som, får som oftest ingen oppfølgning om ikke du går privat. Som student har jeg ikke pengene til det, og jeg blir sint av å tenke på hvor mange andre som sitter fast i samme situasjon. Heldigvis er jeg nesten ferdig med mine studier, men herlighet så mange det er som ikke klarer det. Selvtilliten går i null. Unge jenter med endometriose trenger bedre tilbud slik at de kan komme seg ut i utdanning og jobb. Det vil gagne samfunnet godt, for de fleste av de har en drivkraft uten like.

Jeg kunne skrevet en bok, men dette er det jeg sliter mest med og føler trengs å bli dratt frem i lyset på vegne av mange andre unge. I tillegg kommer selvfølgelig hindrene en møter på i forhold, vennskap, familie, det sosiale.. Jeg har nå hatt endometriose i 5-6 år og har akseptert det, men vil aldri akseptere at systemet svikter så mange jenter som det gjør.