PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei flotte og sterke jenter/damer ❤ [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei flotte og sterke jenter/damer ❤

Silje V.
16-12-17, 23:29
Hei flotte og sterke damer ❤

Takk for at jeg fikk bli medlem her inne.*
Jeg fikk min diagnose etter masse innleggelser hvor jeg ble hentet i sykebil annenhver mnd i ett år - fikk blant annet fjernet min friske blindtarm "da var det ikke den neste gang" og jeg ble virkelig ikke trodd av legene på sykehuset.*
Jeg skrek ut at jeg trodde selv det var endometriose, forhøyet verdier av CA125 og CRP, smertene kom alltid på dag nr 3 i mens, ufrivillig barnløs i mange år osv. Men fikk bare til svar "det er sikkert bare noe du har spist! Det er psykisk"
En dag var det endelig en ny lege på sykehuset som hørte meg! Jeg ble sendt til Ullevål for kikkhull. Der viste det seg at jeg har tett eggleder/eggstokk og forsøket på å blåse den opp igjen var mislykket. Jeg har også sammenvoksninger mellom eggstokk og bukhule. Alt på venstre side. Her ble ivf redningen. Men ble mange mislykkede forsøk, før det siste forsøket hvor jeg ble satt på GnRh-agonist i 3 mnd osv. Resultatet ble en nydelig gutt 💙 3 år etterpå var vi så heldige at vi ble gravide på den "vanlige" metoden 😁
Jeg kontaktet raskt ivf-klinikken for å bli satt på crinone, og startet på det allerede i uke 5. Så da fikk vi endelig den familien vi ønsket oss i mange år! En ivf-gutt og ei homemade-jente 💕
Jeg har MYE leddsmerter og har vært til utredning for dette, men de finner liksom ingen årsak til leddsmertene. Så var "godt" å lese at flere slet med det her inne, da vet jeg hvor de kommer fra!
Jeg har vondt i venstre lysk, og rundt mensen (ca 1 uke før) får jeg også sinnsykt vondt i høyre skulder og nedover høyre side og i bekkenet - da må jeg ta 3 naproxen for å få det til å bli litt bedre, jeg starter med hoste hvor jeg bryter meg og blir kortpustet rundt mens. Har også mye vondt i korsryggen og i ett felt bak på ryggen ca der nyrene sitter. Tenker dere som meg, at noe av dette kommer fra endometriosen?

Jeg er nå blitt henvist til Ullevål og skal til gynekologisk avd der den 29.des. Så håper endelig å få noen svar på alle plagene mine og kanskje få riktig behandling som faktisk kan hjelpe meg i hverdagen.*
Hva skjer som regel på en slik undersøkelse? Kan jeg håpe på å treffe en/ei som virkelig kan dette med endometriose og ikke bare bli avfeid?

Ina
19-12-17, 00:44
Heisann:)

Vet ikke helt hva en undersøkelse ved gynekologisk avd. ved Ullevål innebærer med mindre det er lap, men var der selv forrige uke for å finne ut om jeg hadde endo. Vil bare si at både legene og sykepleierne jeg møtte på avd. der var fantastiske og følte jeg ble tatt på alvor for første gang. Fikk også snakke med ulike leger som kunne svare meg på de forskjellige spørmålene jeg hadde :)

masse lykke til:)

karinaH
19-12-17, 16:12
Da jeg var til undersøkelse på Ullevål så tok de ultralyd, osv. for å sjekke meg for endometriose. De spurte og om plagene osv. vanlig undersøkelse. Deretter tar de stilling til videre behandling om det blir medisiner, operasjon osv.

Du er i gode hender så ikke var nervøs. Anbefaler deg å skrive ned ting på et papir det du vil spørre om, eventuelle plager du må få nevnt osv. dersom du er nervøs og redd for å glemme noe.

De har mye kunnskap på dette området så du er i gode hender. Ble operert 5.des og har bare godt å si om Ullevål. Jeg har dårlig erfaring fra sykehus før, men etter opphold på Ullevål så har jeg ikke det :)

lykke til og husk at de er eksperter på endometriose, har sett mange nervøse pasienter og de kan mest sannynligvis hjelpe deg <3

Karoline87
21-12-17, 19:44
Velkommen hit :kjempeklem: