PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Heia! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Heia!

SaraMaaren
06-03-19, 08:27
Jeg er ganske ny, og veldig glad for å være her!
Etter halvannet år med opiatkrevende kroniske smerter fikk jeg endelig adeno-diagnosen ved Ullevål nå i februar, da var jeg henvist dit for en second opinion på en lapraskopi som ikke viste noen ting. Jeg er tidvis skikkelig lei meg for at dette rammet meg, det har vært noen skrekkelig tunge måneder, men samtidig er jeg glad for å endelig ha fått et navn på det, og gjennom det muligheten til tilhørighet til støttegrupper som føles så støttende. Det hjelper meg masse å kunne lese om andres erfaringer, for noe av det tyngste for meg har vært å ikke forstå hva som skjer, og å ikke klare å formidle det til andre så de forstår og følgelig føle meg helt og totalt alene i det. Så derfor er jeg glad for å være her, jeg er glad for å endelig ikke alltid føle meg så alene og ensom og pjusk med disse smertene og procren-kuren.
:kjempeklem:

Sirpa87
06-03-19, 14:25
Hei, og velkommen.. Usikker på om man gir et beklagelig velkommen da man kommer inn her... Det er jo alltid hyggelig med flere å støtte seg til, men strengt talt så ønsker man seg vel helst ikke inn i foreninger som dette, da det gjerne tilsier at man står med en sykdom man helst skulle vært foruten..
Adenomyose og endometriose her.. Opererte ut livmoren, livmorhalsen og eggledere 23. oktober.. Har du fått beholde livmor? Ser vi er like gamle.. har du barn?

Klem til deg! :)

Karen
06-03-19, 16:04
Velkommen SaraMaaren :)

Reinholdtsen
06-03-19, 18:07
Velkommen Saramaaren.

Tror vi alle sammen har vært gjennom de følelsene du kjenner på nå. Ingen vil jo ha en sykdom, men mange opplever at det er bedre å vite hva plagene skyldes enn å bare gå rundt med plager.

Har du startet på procen-kuren? Hvordan går det i så fall så langt?

SaraMaaren
17-03-19, 06:56
Jeg er barnløs. Har fremdeles livmor i behold,men slik Procrenbehandlingen oppleves så langt begynner jeg å forberede meg på å be om hysterektomi.
Jeg er nå i uke 5, og har skrekkelig mye bivirkninger; fra heftige hetetokter til et litt urovekkende ekg-resultat. Har startet opp med activelle nå, i håp om at det blir enklere. Noen av dere som har god erfaring med det?

Sirpa87
18-03-19, 12:46
Procren kuren gir i starten litt oppsving i endometriosen, men det avtar etter en stund, slik jeg har forstått det. Tipper du snart vil merke bedring. Ifht overgangsplagene med hetetoktene osv så vil ikke dette avta før du er ferdig med kuren. Det er slitsomt da det står på... Bivirkningene du har nå er jo og bivirkninger som må håndteres den dagen vi er gamle nok til å tre inn i overgangsalderen.. Jeg har ikke prøvd Activelle. Pass på at det ikke er østrogen i det, men regner med dette er noe du har fått anbefalt fra lege, så da er det sikkert ikke slikt i det.. Prøvde noe som skulle virke beroligende på nattesøvnen, men syns ikke det hjalp særlig. Endomteriosen min tørket nesten helt inn mot slutten av kuren, men så fort jeg var ferdig kom det tilbake igjen.. Dette skjer ikke med alle. Så får håpe det for din del at du slipper det.. Er målet å prøve å få barn etter endt kur, eller hvilke tanker har du rundt det?

Reinholdtsen
18-03-19, 23:44
For meg var bivirkningene i kunstig overgangsalder verst de første to-tre månedene. Om jeg ble bedre på å takle de, eller om de minket er jeg kanskje mer usikker på. Men både jeg og samboer har i etterkant konkludert med at starten var verst. Håper du er som meg og ting roer seg.