PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei

Kari-Marie
09-08-07, 22:25
Hei jeg er 25 år.Hr vert plaget med kraftige menssmerter og store blødninger d siste 5 årene. Ble henvist til gyn.poloklinikk ved Åse sykehus og hadde time i dag. Min fastlege mente mine problemer kunne være endo da jeg har mange av symtomene. Gynekologen kunne ikke "kjenne" noe unormalt eller se noe på ultralyden annet en stor muskelknute i livmoren og en noe knudrete livmorhals. Jeg håpet på å bli henvist til laproskopi for å få en gundig undersøkelse + at det er vell da det er lettest å oppdage endo !?.
Jeg er omtrent sengeligende under den første uka av mens men må jo på jobb. Nå har hann satt meg på p-piller og ville ikke sende meg på lapp ( skal tilbake på sykehuset i november for ny gynn.undersøkelse).Jeg må si jeg ble litt sint da han mente d ikke var nødvendig med lap , er det noen som vet om jeg kann kreve dett ? eller eventuelt gå til en privat klinnikk ?.
Jeg vill veldig jerne ha svar på mine plager ......

Vennlig hilsen meg :vinker:

NN2
09-08-07, 23:46
Hei og :hallo: hit til oss.

Du har jo fritt sykehusvalg og kan selv velge hvor du vil ha behandling. Mange av oss her inne er til behandling på Ullevål hvor de har de flinkeste legene. Du kan jo f.eks be din fastlege henvise deg dit.

Ellers er det jo bare og spørre oss om ting du måtte lure på underveis:blunk:

Katarina
10-08-07, 01:28
Hei du!

Synd at du ble møtt slik, men dessverre så er det mange med endometriose som har den erfaringen.

Som Janne sier, - du har fritt valg, og din gynokolog kan ikke nekte å sende rekvisisjon for deg dit du måtte ønske.

Bruk oss som hjelp på din vei, vi er her for hverandre. :klemme:

Reidun
10-08-07, 08:46
:hallo: hit.
sier meg enig med di første at det er freitt sykehus valg så du bestemmer selv hvor du vil bli behandlet.
ønsker deg lykke til fremover.

:klems:

Ann-Karin
10-08-07, 09:15
Jeg er omtrent sengeligende under den første uka av mens men må jo på jobb. Nå har hann satt meg på p-piller og ville ikke sende meg på lapp ( skal tilbake på sykehuset i november for ny gynn.undersøkelse).Jeg må si jeg ble litt sint da han mente d ikke var nødvendig med lap , er det noen som vet om jeg kann kreve dett ? eller eventuelt gå til en privat klinnikk ?.
Jeg vill veldig jerne ha svar på mine plager ......

Synes på en måte det er trist å ønske deg velkommen hit(unner ingen endo),men det er godt du fant forumet. Du har sikkert mange spørsmål og tanker??

Du er fra fra Ålesund ser jeg.. har samme erfaring med Åse... anbefaler deg å be om henvisning til Ibsen i første omgang - privatpraktiserende gynekolog på Moa. Han er dyktig og engasjert.. og kan endel om endo... Medi 3 gynekologen er det også flere som har gode erfaringer med. Dit kan du henvende deg uten henvisning.

Endo kan kun påvises ved lap, og jeg valgte å reise til Ullevål fordi det er mest kompetanse der... fastlegen min henviste til Kvinneklinikken.. Du blir da innkalt til en forundersøkelse og eventuelt satt opp til lap. Jeg ventet nesten 5 mnd. fra henvisning til lap - så er du forberedt på det. Du får dekket flybilletter.

Behandling avhenger vel av om du har barneønske eller ikke, p -piller uten stopp (ingen mens) er visst mye brukt når det ikke er barneønske. Ved lap kan endo fjernes kirurgisk, men av egen erfaring er det ingen garanti for at det er den oprimale løsningen.

Lykke til fremover, håper du får den hjelpen du trenger!:minvenn:

Ta kontakt om du føler behov for det!

Jorunn
10-08-07, 09:58
Hei og velkommen hit..

:hallo:

Kari-Marie
10-08-07, 16:32
Tusen takk for velkomsthisen og Svar :)....
Det er godt å kunne dele dette med noen som vet hvordan det er.
Jeg har intrykk av att kvinnesykdommer ikke blir tatt like alvorlig som mans sykdommer , hvor er likestillingen her ?.
Håper å komme meg ned til Ullevoll til expertene

Karoline
13-08-07, 19:29
:hallo: til oss

Kari-Marie
22-08-07, 21:53
Takk :)

Monica
22-08-07, 21:59
Hei og velkommen ....enda en vestlending=)...lykke til.håper du får den hjelp du trenger og har rett på.

NinaHH
23-08-07, 01:58
Hei på deg, og velkommen =)
:kjempeklem:

Kari-Marie
23-08-07, 15:41
Tusen takk :)

MaritV
27-08-07, 17:20
Hei og velkommen hit:vinker:

Elin
28-08-07, 16:53