PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Lena B [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Lena B

Lena
27-08-07, 11:59
:bølgen: Heia.

Æ e 36 år

Så skreiv æ omsider litt på denna sida.Har vært medlem noen år.Sitt heime igjen sykemeldt for nte gang.Det ble en ny tur for å tappe cyste igjen; denne gangen 7 dl. Har vært inne og sett noen ganger på denna sida men tenkt at hvis æ begynn med det; kommer æ bare t å tenk for mye på denna endoen.E så lei det her.Har ikke tid til detta egentlig;driv butikk og sku ha vært å hjulpet til.

Men kanskje æ kan få noen svar for nu begynn æ å lure litt. Troddde æ va ferdi med hele endoen men nei.

Kort fortalt: Fjerna livmor i 2004 ;halve eggestokk og tømte cyste på 5 dl i 2005; påvist nye 3 nye cyster i 2006 og nå altså tømt 7 dl av en cyste med beskjed om at den kommer sannsynligvis til å fylle seg igjen. Ka dokker byr....

Ska sies at æ e vældig heldig som har to jenter på 8 og 9 år og en veeeeeeldig forståelsesfull mann. På tross av mine plager og utsettelser ska vi gift oss sommeren 08.:kos: :bølgen: (Blir jo litt sliten av å gå å verke og e lei av å utsette ting gang på gang p.g.a lite overskudd.) Kompensere litt med at han kan dra på fisketur når han vil (og det blir jo da ikke sjelden):vinker: :klemme:

E der noen av dere som har vært plaget av cyster som kommer etter dere har vært operert.

NN2
27-08-07, 13:00
:hallo: til oss. Håper du vil vil trives her og få den informasjonen du måtte lure på. Det er bare og spørre.:blunk:

Litt av en historie du forteller, og håper du snart blir kvitt plagene dine.

:klemme:

Vigdis
27-08-07, 14:06
Hei og :hallo:

Jeg skla inn å fjerne livmor denne uken, og hadde et lønnelig håp om å bli kvitt masse plager.................
Jeg har opp gjennom årene vært mye plager med cyster.. men flest av de som har sprukket av seg selv.. (IKKE godt når de gjør det)
I -03 fjernet jeg en eggestokk pga stor cyste, og skal so sagt nå ta livmor pga det mistenkes adenomyose. Har masse smerter.
Har fått beskjed om at den siste eggestokk kanskje også må taes, hvis det ikke hjelper å ta livmor..
Har de vært inne på tanken med det hos deg???

Ønsker deg masse lykke til, og god bedring. Her er vi mange som forstår hva man sliter med, og det synes jeg er en enorm støtte..:klemme:

MaritV
27-08-07, 17:22
Hei hei og velkommen hit.
Du skal få en ekstra Vesterålsklæm du. :kjempeklem:
Jeg kommer selv derfra, men har bodd i Trondheim noen år.

Lena
28-08-07, 09:07
Heia Vigdis

Takk for svaret

Æ fjærna livmor grunnet mye smerter og det viste sæ at der va mye muskelknuter og innekapslet endo.Og det ble mye bedre smertemessig .

De tok litt av ene eggestokken da jeg måtte fjerne en stor cyste etterpå;men jeg tåler hormoner veldig dårlig derfor er ikke fjerning av eggestokkene aktuelt nå iallefall.

Men signalene æ får i fra legene er at cystene ikke er en følge av selve endoen ;men operasjonene?

Å fjerne livmor er en stor avgjørelse (der er ingen angrerett så man må være klar for det psykisk og fysisk 110 % )men i mitt tilfelle kunne det ikke ha blitt anderledes.Føler selv at jeg har det bedre.

Lykke til skal tenke på deg.:venner:

@ takk for hjelpa Janne:fnis:

@ Hei MaritV Kor koselig at du venta smått. Gla på dokkers vegne.Barn e et mirakel de gjør livan våres rike.
Æ va så heldig å få ei jente 29 sept 98 og ei jente i 12 nov 99. Prøvd i mange år så blei det 2 på rappen::pokal:

:scrapping: Lena

Ann-Karin
28-08-07, 09:16
:hallo: og :hurra: for at du lykkes med å bli mor!:venner:

Vigdis
28-08-07, 09:28
Heia Vigdis

Takk for svaret

Æ fjærna livmor grunnet mye smerter og det viste sæ at der va mye muskelknuter og innekapslet endo.Og det ble mye bedre smertemessig .

De tok litt av ene eggestokken da jeg måtte fjerne en stor cyste etterpå;men jeg tåler hormoner veldig dårlig derfor er ikke fjerning av eggestokkene aktuelt nå iallefall.

Men signalene æ får i fra legene er at cystene ikke er en følge av selve endoen ;men operasjonene?

Å fjerne livmor er en stor avgjørelse (der er ingen angrerett så man må være klar for det psykisk og fysisk 110 % )men i mitt tilfelle kunne det ikke ha blitt anderledes.Føler selv at jeg har det bedre.

Lykke til skal tenke på deg.:venner:

@ takk for hjelpa Janne:fnis:

@ Hei MaritV Kor koselig at du venta smått. Gla på dokkers vegne.Barn e et mirakel de gjør livan våres rike.
Æ va så heldig å få ei jente 29 sept 98 og ei jente i 12 nov 99. Prøvd i mange år så blei det 2 på rappen::pokal:

:scrapping: Lena

Hei igjen Lena!

Det var fint å høre at du ble bedre smertemessig..
Jeg tåler også hormoner dårlig, så håper jeg kan beholde den siste eggestokken noen år!
Det med angrerett er sant.. jeg har litt vonde følelser rundt å fjerne, uten å gå inn på alt nå.. Men føler jeg ikke har noe valg lenger, da smertene tar over livet mitt!

Ha en fin dag der du er! :klemme:

Jorunn
28-08-07, 12:27
Hei Lena.. Som Vigdis går jeg rundt med en livmor på "vent".. bare at jeg nok må vente litt lengre enn i morra.. Skal inn og ta min første lap i morra, og da håper jeg at de om ikke annet kan svare meg på litt grad og omfang og sånn..

Aner ikke om jeg har hatt cyster eller ikke - for de legene jeg har vært utsatt for fram til nå har bare føyset meg rundt og kalt meg overarbeidet og deprimert serru.. Håper igjen å få litt mer svar etter Lap på Ullevåll..

Velkommen inn hit til vårsj - koselig at du vil være med å skravle litt..

:vinke:

Lena
29-08-07, 10:03
Heia takk for velkomsten:gruppeklem:

Kari-Marie
29-08-07, 18:23
velkommen :)

Reidun
29-08-07, 18:28
:hallo:
hei hei og velkommen inn til oss.
scrapper du?