PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei hei! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei hei!

Sonja
03-12-07, 12:50
Sonja,ikke Sanna heter jeg,men det navnet bruker jeg overalt på nettet..Har hatt store blødninger og smerter fra jeg fikk menstruasjonen for mange år siden.Fikk diagnosen endo i 1990 ved laparaskopi.Da var sykdommen ganske fersk for det offentlige.Ikke mange som hadde hørt om den da..Ble satt på synarela da jeg bare var 21 år.Var vel prøvekanin for mye av det legene mente kunne fungere mot endoen.Ny operasjon noen år etter og da fjernet di det di så av endo.Prøvde å få redusert blødningene ved å brenne livmorslimhinnen ved operasjon,uten at det fungerte.Har prøvd p-piller og p-sprøyte som kur,uten funksjon.Tilslutt gikk jeg til det skritt å fikk fjernet livmor.Orket ikke kraftige blødninger og smerter.Hadde klart å få di barna jeg ønsket,og jeg hadde troen på at nå skulle jeg bli "frisk".Mistet blødningene(takk og lov)men uheldigvis,så ble smertene hengende igjen.Ikke mye mer å gjøre enn ka å leve med det.Sliter nå med å bli hørt av trygdevesenet-i forhold til uføretrygd,men det virker som om at har man en typisk kvinnesykdom,så blir man ikke hørt.Prøver å ta en dag om gangen jeg da

Karen
03-12-07, 13:18
Velkommen hit, Sonja:vinker:
Kjenner godt igjen historien din, er vel omtrent på samme sted. jeg fikk diagnosen i 1986.
Trist at du ikke ble kvitt smertene etter fjerning av livmor.
I forhold til trygdekontoret tror jeg det er viktigere å fokusere på smerter og hva de gjør med deg, enn diagnosen endometriose.
Lykke til videre!

Sonja
03-12-07, 13:33
Tror det er mange av oss som kunne ha fått stilt diagnose for mange år siden om det bare hadde vært mere kjent.Vi tror at min mor og tante hadde det før di kom i overgangsalderen og etter at jeg fikk diagnosen,så har to av søskenbarna mine,fått samme diagnose.Ikke nok med at jeg har endo,men i tillegg har jeg kronisk bekkenleddsyndrom.Smerter og dårlig funksjon i bekkenet,forverres av endoen.Er i tillegg hypermobil..dvs at jeg er "slarkete" i leddene.Kan vel ikke bli verre?!!!Føler meg priviligert over å ha klart å sette 3 barn til verden og prøver å fungere etter beste evne i hverdagen.Men må si at jeg blir både frustrert og føler håpløshet i forhold til trygdesystemet.:lete::lete:

NN2
03-12-07, 13:59
Hei og :hallo:hit til oss.

Trist at så mange av oss skal oppleve helsevesenet sånn. :(
Jeg kjenner godt til det og være hypermobil. For den diagnosen fikk jeg også for halvannet år siden etter og ha slitt sånn med rygg og ledd. Men etter beh så har jeg faktiskt vært ganske fin :blunk:

Skal bli hyggelig og bli kjent med deg

:klemme:

Sonja
03-12-07, 14:09
Hei Janne!Har vært igjennom forskjellige behandlinger i forhold til bekkenet-kiroprakter,fysioterapi,osteopati,akupunktur osv..Men fysioterapauten jeg har nå,er bare fenomenal.Han har lagt opp ett behandlingsopplegg til meg som kan styrke di indre bukmusklene.Er man hypermobil,så kan leddbånd være både slakk og stram-som di er i mitt tilfelle.Men å få disse under kontroll,kan ta år.Får ikke lov til å trene på dårlige dager(når endoen plager meg)for da er jeg mer slakk i bekkenområdet.Men hvilken behandling hjalp deg??

Marit K
03-12-07, 14:25
Ønsker deg :hallo: hit!!

Sonja
03-12-07, 16:49
:takk:

Ann-Karin
03-12-07, 17:11
:hallo::minvenn:

Sonja
03-12-07, 19:42
Takker så mye for trivelig velkomst.
Har meldt meg inn i foreningen nå,noe jeg skulle ha gjort for lenge siden.
Ser vi har bursdag på samme dag jo ;P:fnis:

NN2
03-12-07, 20:26
Hei Janne!Har vært igjennom forskjellige behandlinger i forhold til bekkenet-kiroprakter,fysioterapi,osteopati,akupunktur osv..Men fysioterapauten jeg har nå,er bare fenomenal.Han har lagt opp ett behandlingsopplegg til meg som kan styrke di indre bukmusklene.Er man hypermobil,så kan leddbånd være både slakk og stram-som di er i mitt tilfelle.Men å få disse under kontroll,kan ta år.Får ikke lov til å trene på dårlige dager(når endoen plager meg)for da er jeg mer slakk i bekkenområdet.Men hvilken behandling hjalp deg??

Har sendt deg en PM :blunk:

Tone80
03-12-07, 21:30
Velkommen hit:yiiha:

Maria
04-12-07, 18:00
Hei Sonja!
Velkommen hit. :hallo:

Sonja
04-12-07, 18:37
:vinker:

Aina
04-12-07, 19:05
Velkommen hit Sonja. Håper du vil trives her sammen med oss. Høres ut som du sliter ganske bra med kroppen. Det er trist å høre. Håper du blir hørt av trygde-"dyret" snart. Velkommen hit i hvertfall:)

Katarina
04-12-07, 19:24
Velkommen fra meg også! Håper du vil trives her hos oss. :klems:

MaritV
05-12-07, 17:41
:hallo: Heisann og velkommen hit til oss :klemme:

Reidun
05-12-07, 18:27
:hallo:

Tove
06-12-07, 20:03
Hallo og velkommen.