PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hallaien! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hallaien!

Randi G
08-12-07, 17:25
Heisann! Jeg har snoket masse rundt her, men det er vel kanskje høflig å presentere seg litt? :vinker:

Jeg er 30 år, og fikk diagnosen endometriose i 1998. Jeg er nok en av de "heldige", som bare har hatt min egen forsinkelse å skylde på i forhold til å få diagnosen. Jeg har alltid hatt voldsomme menstruasjonssmerter, men sånn har det vært for alle i slekta (både mor, tanter og kusiner), så det skulle bare være sånn.. Som blyg 18-åring går man heller ikke så lett til legen for å klage over smerter ved samleie! Dessuten begynte jeg på Trionetta, som hjalp godt mot smertene..

I 98 bodde jeg i Oslo, og var i et forhold der jeg fikk klar beskjed om at "sånn skal det ikke være!". Time ble bestilt (Oslo City legesenter, av alle ting), og legen sendte meg rett til Ullevål! Tre-fire måneder senere var foreløpig første og eneste operasjon gjennomført. Laparotomi pga store cyster på begge sider, og knapt halvparten av hver eggstokk ble fjernet. Jeg begynte på Trionetta igjen etter operasjonen, men det gjorde at cystene blomstret opp på nytt, og de var fort like store som før operasjonen. Jeg begynte derfor på Marvelon, som hjalp veldig bra for min del! Har gått på Marvelon 3-6 brett sammenhengende siden den gang, og har vært symptomfri bortsett fra menstruasjonssmertene de 2-4 gangene i året jeg har hatt mensen.. Luksusliv!

Det eneste problemet for min del har vært at jeg mistenker en del humørmessige bivirkninger av Marvelon. Ved siste gyn-kontroll (to-tre uker siden) ble det derfor besluttet at jeg skulle stoppe en periode. Nå kan jeg angre nå! Jeg forstår plutselig hvor godt jeg har hatt det, for i dag er jeg sofa-liggende, og klarer hverken å stå oppreist eller sitte pga underlivssmerter.. Sannsynligvis min første eggløsning på 10 år?? Jaja, fordelen er at jeg får større forståelse for hva en del av dere andre sliter med. Jeg vet jo hvordan jeg kan få et godt liv igjen.. :klemme:

Aina
08-12-07, 18:25
:hallo: Så bra å høre at det finnes noen som får fort hjelp.

Maria
08-12-07, 19:48
:hallo:

Hyggelig at du du hilser på!
Godt å lese at du har effekt av å bruke p-piller.

Ser frem til å bli bedre kjent med deg.

Karen
08-12-07, 20:49
Velkommen Randi!:vinker:

NN2
08-12-07, 21:31
:hallo: hit inn til oss

Randi G
08-12-07, 22:05
Åja.. Og takk for sist til alle dere jeg møtte i Stavanger! :)

ChristineS
09-12-07, 11:01
Hei hei.

Er forholdsvis ny her selv. Ble medlem i mars/april men ikke vært så aktiv.

Velkommen hit skal du være. Håper du blir bedre, ikke godt med smerter.

(er du fra Stavanger? Er selv fra Stavanger):)

Tone80
09-12-07, 11:54
Velkommen hit, og takk for sist:klemme:

Så bra at du vet hva som kan holde smertene borte.

Skal bli kjekt å bli bedre kjent med deg også:)

Randi G
09-12-07, 12:55
Heisann :)

Nei, jeg er ikke fra Stavanger, men var nedover på medlemsmøtet i september. Jeg er sunnmøring, men har bodd i Bergen i to år nå. Før det bodde jeg 7-8 år på Østlandet (Oslo/Halden/Oslo/Gjøvik) :o)

:blunk:

Karoline
13-12-07, 20:29
:xgledeseg: Velkommen til oss

Katarina
13-12-07, 22:21
Hei snuppa! Koselig at du presenterte deg her, endelig. :fnis:

:klems:

Randi G
13-12-07, 22:30
Halloen! Går ikke så fort med treeeeege sunnmøringer vet du :)

:xgledeseg:

Katarina
13-12-07, 22:36
:knegg: Skjønner det.

Men koselig at du ønsker være mer aktiv her, iallefall. :xkos:

MaritV
02-01-08, 22:00
Hei hei og velkommen hit.

Jorunn
24-02-08, 13:11
Nå er jeg lovlig seint ute her veit jeg - men velkommen hit!!

:knegg:

Karina76
25-02-08, 01:05
:hallo:. Kjekt å treffe andre som bor i bergen her!!!

Randi G
25-02-08, 23:17
Jepp.. Vi burde egentlig fått til et bergenstreff en gang - jeg er overbevist om at det egentlig er mange av oss!!

Karina76
27-02-08, 01:28
JA, det ville vært kjekt