PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
MaritV [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : MaritV

MaritV
16-05-06, 23:05
Hei.
Jeg heter MaritV, og har virkelig funnet plassen for meg.
Jeg er fikk påvist Endometriose februar i år. Det etter jeg har slitt med grusomme mens-og tarmsmerter siden 2002. Fra jeg fikk tilbake menstruasjonen etter et svangerskap og keisernitt.

I fjor gikk jeg gjennom 4 prøverørsforsøk og alle endte i kjemisk graviditet. Og menssmertene mine ble bare verre og verre for hver hormonbehandling (uten at legene brydde seg videre om det...) I desember mente de jeg hadde betennelse i ene egglederen, og jeg for ut og inn av Legekontoret/sykehuset. I en bisetning nevnte fastlegen min at det kunne jo virke som jeg hadde Endometriose! Og da jeg kom hjem og leste på nett hva dette egentlig er for noe - var jeg 110% sikker i min sak. Dette har jeg - og jeg har alle symptomene!
Jeg ringte rett til legen og ba om henvisning til lap.
Jeg fikk egentlig lap etter 4 måneder - og det var "kort"ventetid siden jeg ble henvist via IVF-avdelinga. Men etter nok et par sykehusbesøk , skjønte de endelig alvoret og fikk meg inn til neste syklus!
8.februar var dommens dag - og da jeg våknet etter lap'en hadde de gjort en stor operasjon. Åpnet der jeg hadde keisersnittet og legen hadde fått mer eller mindre sjokk. Jeg var helt overfylt av endo i hele bukhula og det værste av alt var at tarmen var virkelig angrepet. Legen fikk ikkje gjort stort enn å bare se på elendigheten. Han skjønte raskt at her måtte det andre eksperter til.
Så jeg har nå gått på Zoladex siden februar , og venter på operasjon på Ullevål. jeg har vært gjennom MR og colonoskopi (tarmundersøkelse), så neste steg på veien er Ullevål!
Jeg er spent på hva som vil skje, og når jeg kan få fortsette med prøverørsbehandlinga...

Noe av det som føles mest frustrerende er at ikke dette ble sjekket under vår utredning da vi ikke ble gravid med nr2. Og ingen tok tak i sammenhengen mellom menssmertene og at jeg ikke ble gravid! Jeg har gått til behandling hos en osteopat, og noe av det første han spurte om (for ca 2 år siden) var om jeg var sjekka for Endometriose. Og jeg sa hadde ikke det, for vi hadde vært gjennom all utredning og hadde fått "diagnosen" Uforklarig barnløshet. Så jeg tenkte nå ikke mer over dette. Men har fortalt han i ettertid at han hadde rett i sine antagelser....

Dette ble nå vel langt, men sånn er nå min historie...
Gleder meg til å bli kjent med dere her inne:blomster:

Katarina
16-05-06, 23:36
Hei på deg og velkommen hit! :blomster:

Tragisk at man selv må lete seg frem til sin egen diagnose, jeg hadde det akkurat som deg der. Var også ufb og fikk etter "alle" undersøkelser beskjed om at vi var "uforklarlige barnløse". Noe jeg selv VISSTE ikke stemte.

Håper virkelig du vil trives her, det skal bli koselig å bli kjent med deg. :klems:

Maria
16-05-06, 23:37
:vinke:

Velkommen MaritV!

Hyggelig at du har funnet veien til oss. Håper du vil trives her inne.

Trist å lese at du har hatt så mye plager, men håper og tror at du vil få god hjelp på Ullevål.

:klemme:

NN2
16-05-06, 23:39
Først av alt vil jeg ønske deg riktig velkommen hit til oss.:hallo:

Trist lesning. Men lys i tunellen er jo at du får komme til Ullevål. Er det til Anton Langebrekke du skal. Da er du i så fall i trygge hender.

Vet du det skjedde meg under ivf også, fortsatte til tross for at de så endocystene mine og bare stakk igjennom dem... Var det på riksen du var?

Håper du vil trives her hos oss.

MaritV
16-05-06, 23:52
Først av alt vil jeg ønske deg riktig velkommen hit til oss.:hallo:

Trist lesning. Men lys i tunellen er jo at du får komme til Ullevål. Er det til Anton Langebrekke du skal. Da er du i så fall i trygge hender.

Vet du det skjedde meg under ivf også, fortsatte til tross for at de så endocystene mine og bare stakk igjennom dem... Var det på riksen du var?

Jeg bor på Rjukan så har du lyst til å treffe en gammel traver så er jeg stadig på choppingturer i byen din :hviske:

Ja, jeg skal til Langebrekke. Venter på tilbakemelding fra han nå...
Har ikke vært på Riksen. Er på St.Olav! Blir tatt veldig godt vare på der nå, og får utrolig god oppfølging.

DU får si ifra når du er i byen, neste gang ;)

Ellers vil jeg si tusen mange takk for velkomsthilsninger :klems:
Dere virker som en kjempe hyggelig gjeng :blomster: :blomster:

:sol: :flagg: God 17.mai til dere alle.

Ine
17-05-06, 00:08
flott å se at du endelig får hjelp... ullevål er et bra sted å ha endo på!! (om det i det hele tatt skulle være noe bra med endoen. LYKKE TIL
:blomster:

Diane
17-05-06, 11:09
Hei og :hallo: til oss!
Det er en trist historie du forteller, skulle tro at :lege: i år 2006 tenkte på endometriose som årsak ved ufb. Det er jo tross alt den nest mest vanlig kvinnesykdommen. Men det er flott at du endelig har fått diagnose og at du skal til Ullevål / Langebrekke! Der er du i trygge hender både i forhold til tarmendometriosen og annen endometriose.

Ønsker deg en flott 17. mai! :flagg:

Lene
17-05-06, 15:46
Hei! Helt utrolig at det skal ta så lang tid å få diagnose. Kjempebra at de tar deg på alvor nå. Skal bli koselig å bli kjent med deg!

Maria
17-05-06, 21:45
:vinke:

Jeg ser at du skal gifte deg i juni:hjerter:
Har du noen gode tips på lager for å mannen til å fri?? Etter snart 13 år så er jeg i ferd med å gi opp!

MaritV
17-05-06, 21:59
ja det var det..
Jeg ga opp det der selv,så jeg fridde selv:hyper:
Å det var stor suksess! Han sier han ikke kunne gjort det bedre .
jeg fridde på bursdagen hans i London i fjor. Det var utrolig artig.

Maria
17-05-06, 22:06
Hmm... er nok litt gammeldags der jeg, vil jo gjerne at han skal fri da.
Skal nok ikke se helt bort i fra at jeg tar motet til meg og frir en gang det er skuddår.

Men da skal det ikke gjøres på en "pen" måte, da blir det nok litt "pay back time":knegg:

Katarina
18-05-06, 00:00
Gratulerer med det kommende bryllupet! :dansepar:

Ingrid
18-05-06, 15:56
Hei Marit

Trivelig å bli kjent med deg! Velkommen hit. Trist historie du fortalte....

Ser at du snart skal gifte deg! Å det må være koselig å planlegge bryllup - og se fram til den store dagen!

Regner med at du holder oss oppdatert med bryllupsplaner. Flott med alt positivt som skjer.

:kjempeklem:

Elin
18-05-06, 22:16
Hei Marit!!

Velkommen hit til oss!!

Veldig trist historie du har, håper virkelig at dr. Langebrekke kan hjelpe deg.

God klem fra Elin
:kjempeklem:

Lisbeth
18-05-06, 23:45
Hei og velkommen hit! Jeg er ganske ny selv, en har erfart at her er det en gjeng med mange triveliga damer med stor kunnskap og erfaring med endo. Var trist å lese at det tok så lang tid før du fikk en riktig diagnose. Håper oppholdet i Oslo kan hjelpe deg. Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med deg.

MaritV
19-05-06, 10:18
Tusen takk for mange koselige velkomsthilsninger:klems:
Virkelig huggelig å bli så godt mottatt - og her trives jeg veldig godt allerede :blomster:

Lisbeth: ser du er scrapper - da har vi enda en ting tilfelles :hyper:
Bruker du å være på http://www.scrapping.no/forum/
Det er utrolig artig med scrapping, men nå har jeg hatt altfor lite tid til den slags. Håper på mer tid etter bryllupet:hjerte:

NN2
19-05-06, 12:28
Tusen takk for mange koselige velkomsthilsninger:klems:
Virkelig huggelig å bli så godt mottatt - og her trives jeg veldig godt allerede :blomster:

Lisbeth: ser du er scrapper - da har vi enda en ting tilfelles :hyper:
Bruker du å være på http://www.scrapping.no/forum/
Det er utrolig artig med scrapping, men nå har jeg hatt altfor lite tid til den slags. Håper på mer tid etter bryllupet:hjerte:

:hviske: bitt av scrappebassillen jeg også, men er helt på nybegynnerstadiet

Reidun
19-05-06, 16:53
hei hei
og velkommen inn til oss.
håper du vil trives her inne...
tror jeg har truffet deg på et annet forum:redd:
gleder meg til å bli mere kjent med deg.....
:takk:

:blomster: :blomster: :blomster:

MaritV
19-05-06, 17:23
Reidun: Tusen takk for velkomst hilsen, å nå gjorde du meg nysgjerrig. Hvilket forum? Send meg ei Pm du, så får jeg høre:hyper: