PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei på dere [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei på dere

Lillan
22-03-08, 02:43
Hei hei. Litt meg/oss...

Jeg er en jente på 24 år, vært til div testing i forhold til barnløshet, uten noen feil. Samme med sambo, som da er 27 år, ikke noe feil der heller.

Derfor tenkte jeg kanskje det var lurt å komme seg inn her, lese og lære, selv om jeg ikke vet om det er endometrisoe, men kan jo være???

Vi har da prøvd i to år, uten resultat.

Vi er tre i husholdningen, det er da meg, samboeren og junior, som er en stor ara papegøye på 3 år. Det er liksom blitt barnet vårt, og en god trøst...

Melder meg inn her får først om fremst få råd, om hva jeg bør gjøre osv...

Så hei til dere alle!

Karen
22-03-08, 11:36
Hei Lillan!

Velkommen hit!
Den eneste måten å finne ut om du har endometriose er ved laparoskopi (kikkhulsoperasjon). Ofte er det en del av utredningen for barnløshet også.
Spennende med Ara papegøye, min svigerinne hadde en for noen år siden. Morsomme fugler.
Lykke til videre!

Aina
22-03-08, 11:36
Hei og velkommen hit. Det er godt mulig det er endometriose, dersom de ikke har funnet noe anna. Og nå vet jeg ikke noe om du har noe smerter knyttet til det, men selv uten de er det mulig at du har det. I ditt tilfelle vil det være naturlig å ta laparoskopi/kikkehullskirurgi for utredning av barnløshet vil jeg tro. Det er mulig at bortbrenning av eventuell endometriose og at de eventuelt presser opp eggledere dersom de er trange. Kan hende du har bakovervendt livmor i tillegg, men vet ikke helt om du skal stresse sånn over det. Jeg har hatt leger som har fortalt meg at det kan gjøre saken ytterligere vanskelig for meg å bli gravid, men også leger (på ullevål) som har sagt at ja,det kan jo være litt mer kronglete men "det er jo fifty/fifty om man har bakoverlent eller ikke så det er jo ganske vanlig". Men jeg vil absolutt anbefale deg, ettersom du har prøvd i to år og ettersom alt tyder på å være i orden med dere begge, at du ber om henvisning til laparoskopi.
Håper du finner ut av det, og velkommen hit.

Sara Helene
22-03-08, 12:55
Hei og velkommen til oss!

Lillan
22-03-08, 14:35
Ehhh, ja jeg har jo bakovervendt livmor da, trodde ikke det var så galt at jeg trengte å skrive det. Var på mr for tre år siden, da så de det+ en del vann syster sa de...Gynekologen sa og at han så bakovervendt livmor, men det skulle gå bra det, sa han!!

Takk for mange gode råd, skal jammen gå å purre litt på legen nå. For beskjed om hver gang at jeg bare skal være tolmodig! Arg, hvor tolmodig skal man være da????

Reidun
22-03-08, 20:56
velkommen inn til oss.:godpåske:

Aina
23-03-08, 20:22
Ehhh, ja jeg har jo bakovervendt livmor da, trodde ikke det var så galt at jeg trengte å skrive det. Var på mr for tre år siden, da så de det+ en del vann syster sa de...Gynekologen sa og at han så bakovervendt livmor, men det skulle gå bra det, sa han!!

Takk for mange gode råd, skal jammen gå å purre litt på legen nå. For beskjed om hver gang at jeg bare skal være tolmodig! Arg, hvor tolmodig skal man være da????

Det er nettopp det. Jeg strever selv med å bli gravid, men til meg har det blitt sagt både for og imot om det har noe å si at jeg har bakovervendt livmor. Vet at det ikke er hovedårsaken, men tenker kanskje det kan ha litt å si når man strever fra før?
Men jeg ville purret på de for å få sendt deg til utredning med laparoskopi når de ennå ikke har funnet noe annet galt. Vanncyster har jeg selv titt og ofte men de sprekker og forsvinner og er helt ufarlige/ubetydelige. Men i og med at du har strevd i to år. Anton Langebrekke pleier å si at man skal utredes for barnløshet etter et år, og da er det de sjekkene som du og mannen har vært igjennom og relativt fort til lap dersom de ikke finner noe annet, så jeg mener du skal ha krav på det faktisk. Det krever ikke så mye av legen din heller å skrive ut en liten henvisning.

Lillan
24-03-08, 17:01
Hei Lillan!

Velkommen hit!
Den eneste måten å finne ut om du har endometriose er ved laparoskopi (kikkhulsoperasjon). Ofte er det en del av utredningen for barnløshet også.
Spennende med Ara papegøye, min svigerinne hadde en for noen år siden. Morsomme fugler.
Lykke til videre!

Hai og takk for velkomsten.. Her kommer det ett par bilder av goingen min som hjelper oss veldig igjennom vansklige tider...
http://i26.tinypic.com/4ufgpf.jpg
http://i32.tinypic.com/2yloinn.jpg
http://i26.tinypic.com/2eok0n8.jpg
Han er en beby og blir behandlet som en, og det hjelper veldig. Han sitter sammen med oss vel boret os spiser middag, er med i dusjen og koser i sengen, er med på ferier og feirer jul sammen med oss...Hvordag skulle vi klart oss uten klumpen vår!!

Karen
24-03-08, 19:11
Wow så flott han er! Ikke rart dere koser dere med han.

Ann-Karin
24-03-08, 19:43
Herlig kjæledyr!!! Og velkommen hit om ikke jeg har sendt en hilsen her tidligere!

Vigdis
25-03-08, 10:06
Hei og velkommen hit!:sol:

Jeg har en sønn som sååååååå ønsker seg en papegøye, men han har desverre astma, og veldig allergi for alle slags dyr, så det går ikke..
Men, fin var den, så artig at den er med dere på alt i hverdagen!

Katarina
25-03-08, 11:15
Hei og velkommen! :vinker:

Utrolig tøff kjæledegge du har. ;)

Lisbeth
25-03-08, 13:18
Å så fiiiin han er! Jeg er ikke så glad i fugler, men digger Ara-papegøyer rått! Syns de er så herlige. I en dyrebutikk her hvor jeg bor er det en Ara som går fritt rundt i butikken. Han plystrer etter damene og skriker diverse ting til kundene. Jeg syns det er fryktleig morsomt.

Når det gjelder barnløsheten deres så anbefaler jeg dere å ta kontakt med fastlegen slik at du henvises til laparoskopi for å utelukke endometriose.

Lykke til med prøvingen! Håper at dere er like heldige som oss og lykkes slik vi gjorde.

NN2
25-03-08, 20:57
Hei og :hallo: hit.

Nydelig papegøye du har. :)

Lillan
25-03-08, 21:18
Hei og velkommen hit!:sol:

Jeg har en sønn som sååååååå ønsker seg en papegøye, men han har desverre astma, og veldig allergi for alle slags dyr, så det går ikke..
Men, fin var den, så artig at den er med dere på alt i hverdagen!

Jeg og er kjempe allergisk, mot alle dyr, men det går bra med fuglen. Tar en zyrtec om dagen å dusjer han annen hver dag i dusjen, de sender ikke ut slike lukter som feks hunder og katter. Men en ara er ikke nybegynner fugl, de krever mer enn folk flest tror og ikke mist lyden de lager hvis de ikke ting går som de vil!!!
Men her er han bare en enorm støtte i tunge tider, skal selvfølgelig ha han resten av livet, men når og hvis vi får bare, skal han nok få seg en kamerat slik at han ikke krever like mye av oss......

Men takk alle sammen for en hyggelig velkomst!

Jorunn
26-03-08, 08:33
Heisann du..

Velkommen hit..

Ååå Ara'er er kule å se på, men uæææ det er STORE!!

:fnis: hilsen pysa meg..

(alle dyr som er større en bittelitet er skumle inni mitt hode)

MaritV
26-03-08, 11:51
Hei og velkommen hit.