PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei, jeg er også ny her, og har noen sp.mål [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei, jeg er også ny her, og har noen sp.mål

Anete
04-04-08, 10:04
Hei, jeg heter Anette. Jeg lurte på om noen av dere kan hjelpe meg med noen sp.mål.... av erfaring?

Jeg har endometriose, har opperert 3 ganger (hvor den siste operasjonen ikke gikk så bra) Det var med lapraskopi, når jeg våknet opp holdt jeg på å bli kvalt i 8 timer. Det var leeenge. Dette var nok narkosen mest skyld i, men det skremte meg nok til at jeg holder meg unna leger og evt. operasjoner.

I fjord måtte jeg slutte på p-piller, fordi jeg fikk en merkelig autoimun sykdom. Og etter at jeg sluttet på p-piller, har jeg fått mye større plager med endometriosen. Nå har jeg flyttet, og har ikke funnet noen gyn. enda. Er så redd for at gyn. ikke skal ta meg seriøst. Disse dagene har jeg så inmari vondt, og jeg har startet i ny jobb, og ønsker ikke å vise dette på noen måte.

Jeg har kun vært plaget med cyster på eggst., men er litt redd for at det forværrer seg. Har det forværret seg hos noen av dere? Har noen av dere opplevd at gyn. ikke tar det seriøst? Og... hvordan er plagene om det setter seg i tarmer etc.

Jeg har så vondt når jeg må på do, eller bare skal gå bortover. Er bare litt usikker om det gjør vondere fordi jeg har sluttet på p-piller, eller om det har blitt værre sjenerelt.

Ikke meningen og buse på med masse negativitet. Jeg er blid og forøyd altså Ü

Mvh -anette

Vigdis
04-04-08, 10:23
Hei og velkommen Anette!

Først det der med å ikke bli tatt seriøst av gynokolog, det har nok mange her erfrart, meg selv inkludert.

Mitt råd er at du tar kontakt med evnt gynokologer og spør om de har erfaring med endometriose, det er mye uvitenhet rundt omkring desverre!

Ellers anbefaler jeg på det varmeste Ulllevål og Anton Langebrekke.
Husk det er fritt sykehusvalg, så man kan selv velge hvor man vil få hjelp!
Så leit at du har hatt sånn ekkel erfaring med operasjon, hvor tok du den operasjonen? Har ikke operasjonenen hjulpet deg noe?

Det er nok veldig ofte man blir værre når man slutter på p.piller, da får man jo blødninger igjen, og det trigger endometriosen.

Du kan jo legge inn spørsmål til spesialistene her, de kan jo mer om alt, og kan gi deg råd..
Lykke til!

:sol:

Anete
04-04-08, 10:34
Hei

Takk for råd!
Jeg opererte på Bærum Sykehus. Det har dessverre ikke hjulpet. Sånn jeg har forstått det, er det ikke alltid vits i å operere... da det gjerne kommer tilbake igjen.

Men jeg skal gjøre litt undersøkelser i Skien (som jeg nå bor), godt tips og høre om de har erfaring med endometriose Ü

Ha en fin dag Ü

Katarina
04-04-08, 10:40
Heisann og velkommen hit til oss!

Jeg er selv operert på Bærum, med dårlig erfaring, så jeg anbefaler deg å komme deg videre til Ullevål - der ekspertisen er. ;)

Ha en fin dag! :)

Vigdis
04-04-08, 10:45
Ser du er fra Skien, så da må bare si at jeg har vært på Telemark sykehus i Pårsgrunn på gyn avd der, og han legen jeg var til der, hadde null peil på endometriose..
Jeg var der med et desperat håp om å få hjelp og diagnose til smertene mine.
Men ble bare sendt ut igjen med en nesten "alle damer har litt mensen vondt" følelse. Dn gang lå jeg omtrent til sengs mer enn jeg klarte å være oppe,så vondt hadde jeg.
Jeg bønnfalt nærmest om hjelp, fordi jeg hadde vært hos "ørten" leger for hjelp før det..T.om hatt to lapraskopier. men nei,han nevnte ikke engang ordet endometriose for meg. Så ikke noe kunnskap der!
Selv fikk jeg ikke hjelp før jeg kom til Anton Langebrekke.
Jeg lette meg fram på nettet, og fant endomeriose foreningen, og fattet mistanke om at jeg hadde det.

Maria
04-04-08, 10:47
Hei og velkommen! :vinke:

Vil som de andre her anbefale deg Ullevål :)

Katrine1973
04-04-08, 11:14
Hei. Velkommen hit. Som jentene sier, Ullevål og Anton Langebrekke er eksperter på endo. Det er verdt den lange reisen. Be fastlegen henvise deg til Langebrekke, slik at han kan vurdere deg. Lykke til!

NN1
04-04-08, 11:18
Jeg slenger meg på og sier Ullevål og Anton Langebrekke!

Anete
04-04-08, 12:03
Takk for tilbakemeldinger!

Skjønner hvor jeg bør henvende meg Ü Godt at det er én som kan om det i hvertfall.
Blir det for ille skal jeg kontakte Ullevål! Så takk igjen for godt råd.

Trist at leger er såpass arogante ovenfor kvinner med disse problemene.

Og Vigdis: takk for tipset om Telemark sykehus!

Reidun
04-04-08, 12:41
hei hei og velkommen inn til oss.

Karoline
04-04-08, 18:56
Velkommen til oss

NN2
05-04-08, 03:19
Hei og :hallo: til oss Anete.

Jeg er selv fra Telemark. Sender du meg en P.M. så skal du få et navn av meg på en gyn som driver for seg selv i Porsgrunn og som har god peil på endo. Var han som skjønte at jeg hadde det. Det er en gyn jeg er veldig fornøyd med. Ellers er jeg forøvrig oppr både i Skien og på Ullevål pga endo og vil absolutt anbefale deg Anton Langebrekke og Ullevål.

Ikke vær redd for å ta kontakt med meg om du lurer på noe:klemme:

Sara Helene
05-04-08, 20:05
Velkommen til oss!

Aina
28-04-08, 16:47
Hei. ser du har fått svar på det du lurte på så vil bare ønske deg velkommen til oss , og håper formen din blir bedre etterhvert....