PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Heisann, ny her [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Heisann, ny her

ToveL
22-08-08, 15:36
Hei alle sammen :blomster: Så fant jeg dere da :rørt:

Litt raskt om meg. 44år, og alene med to gutter på 12 og 17 år.

Litt historikk"magevondt" (skal prøve å ta det i korte trekk):synge:

- Vondt fra mensen startet når jeg var 12 år..mye fravær fra skole.
- Brukt p-piller...gikk over til spiral, blødninger om spmerte økte da i styrke. Mye cyster på eggestokker og cyster som sprakk...uhhh-vondt!
-Fått to barn. Lett gravid med første mann (keisersnitt), tok 5 år før minsteman ble født.(Normal fødsel)
-Satte inn hormonspiral..veldig bakovebøyd livmor...utrolig vondt. Ble da oppdaget etterhvert sjokoladecyster på eggstokker, og en stor muskelknute i livmoren. (blødde så det rant over i skoene) Og ble satt opp til åpen kirurgi til å fjærne livmor (2001).
- Da startet"helvete" på allvor. Livmor og luvmorhals/tapp ble fjærnet. Beholdt eggstokker. Så ble det Innfeksjoner og hasteturer inn og ut av sykhuset..blødninger/smerter. Luktet heeeeeelt forferdelig.
-Byttet sykhus og fikk brent vekk plypper etter innfeksjoner..og lagt på plass eggledere. De hadde "ramlet ned".
-Ble da "bra". Infekjonen var borte..men smertene var konstante.
-Etter mye styr ( 2004) inn til Lap for å løsne"sammenvoksninger). Gikk greit, og kort samtale med kirurg...da ble ENDO nevnt. Han hadde prøvd å fjærne eggstokker, men fant dem ikke! Men hadde fjærnet noe endovev og sammenvoksninger tarmer.
-Igjen innfeksjon, nå i navelen. . . tilbake på sykehus med betent mage..og legen bare ler av meg og sier jeg hadde kun blitt feit!!! ( Er 1.64 høy, og veier 53kg) Legevakt natta etter..innfeksjon gått inn i buk...tok laaaang tid å få bort denne infeksjonn også.
Legen ville gi meg hormoner...men jeg fikk ikke vite hvorfor. Han sa at dette kun var noe jeg trengte. Sa da at jeg ville vite hva det var med meg, og hvorfor hormoner..og hva det innebærte. Han var utrolig arrogant.
Det ble derfor ikke gjort mer...og tiden har gått med til å holde ut smerte.
- Fikk time på sykhuset til å sjekke hvorfor smertene er så konstante..januar nå i år. Oppdager eggestokker har "grodd sammen" og stor cyste og mange"svarte flekker". Da kommer det helt rett i ord ENDO..
-Blir henvist til Ullevål sykehus. Og nå...for en uke siden( Lap)..er eggstokk på venstre side fjærnet...tykktarm..tynntarm løsnet. Mye endo! Ingen garati mot at det ikke kommer tilbake. De fant ikke høyre eggstokk, og vet derfor ikke om jeg nå er kastet rett inn i overgangsalder.
Er nesten smertefri (kun strålesmerter nedover venstre side-men det er ikke lege siden de" rotet der inne" så tolmodigheten da...)...kun å få igang tarmen nå... som krangler litt :geipe:
Men vet enda utrolig lite...lite ble sagt på Ullevål også (De trodde vel kanskje jeg visste mer om endo...har jo vært ut og inn sykhus mange år med "problemmagen min"
-Løper ikke ned legekontoret. Desverre tenker jeg nå. Høy smerteteksel, men nå er jeg veeeeldig sliten fysisk som psykisk.
Så årene har gått med til smerter fra hals til tå.
- Ellers jobber jeg full jobb og litt til...trosser smerter, men sover mye av den tiden jeg har fri.

Så..Heldige meg som fant dere. Har nok hatt endo i mange år, men null informasjon.

MVH
Tove

Karen
22-08-08, 17:53
Hei Tove!

Velkommen hit!
Det var litt av en historie. Du er sterk som har klart å gjennomgå alt det. Håper virkelig at siste operasjon hjelper deg nå.
Trist å høre at du ikke har fått informasjon - men ikke ukjent.
Her kan du spørre og grave alt du vil, så skal vi svare så godt vi kan.

God bedring!

Marit K
22-08-08, 18:08
:hallo: hit!!

Håper du vil trives her :) og så må du ha god bedring!!

Tone80
22-08-08, 19:53
Heisan og velkommen hit:):sol:

Sara Helene
22-08-08, 21:44
Hei velkommen til oss!

MaritV
23-08-08, 11:42
Hei, og velkommen hit.:)

Tove
23-08-08, 16:13
Hei Tove

og velkommen

hilsen Tove

Lisbeth
24-08-08, 10:05
Velkommen Tone!

ToveL
24-08-08, 15:49
Takk for hyggelig vellkomst her :sol:

Karen - Har nok vært sterk, men huttetu mange tunge studer og tårer alene. Mange spørsmål om en kropp - et liv skal være bestående av smerte.

:takk: til dere alle andre. Tråler nå forum - innleg - og ser speilbide etter speilbilde i dere....utrolig lettelse når brikker faller på plass.

Og i dag går plaster...og er smertefri!!! :krysse:

Tove