PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Nykommer [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Nykommer

Elisabeth B
03-11-08, 00:31
Heisann! :noterer:
Er ny i tralten her. Fikk diagnose etter operasjon på Ullevål for tre uker siden. Er evig takknemlig for å ha fått et navn på smertehelvetet. Har etter all sansynlighet hatt sykdommen siden jeg var 13 år. Med andre ord - 25 år med vondter som ikke syntes. Fikk tilslutt en cyste som var så stor at jeg ble sendt til sykehuset. Etter operasjonen (åpen kirurgi) ble jeg fortalt at den ene eggstokken hadde vokst sammen med livmoren, og at de hadde klippet løs mye tarm fra den andre eggstokken som de fjernet med cycsten. Blæra har også vokst sammen med hele sulamiten. for all del, dette er alvorlig, og kan føre til at jeg blir enda sykere. Men nå VET jeg hva det er hver gang jeg ikke vet om jeg har vondt i ryggen, har diarè, tisser på meg eller har menssmerter. He he, det er mest sansynligvis alt på èn gang... :blunk: Har skrevet ut innmeldingsskjema, og er snart medlem.

Karen
03-11-08, 00:37
Velkommen!
Kjenner godt igjen det du beskriver. Jeg fikk samme beskjed for noen år siden. Håper du blir bedre nå, etter operasjonen.
God bedring!

Kathrine U K
03-11-08, 00:44
Velkommen! :klems:

Katarina
03-11-08, 10:20
Velkommen skal du være! :vinker:

Håper du vil trives her og at du får fordøyd din nye diagnose og snart får et bedre liv. :klemme:

Sara Helene
04-11-08, 00:15
Velkommen til oss!:hallo:

Jorunn
04-11-08, 10:23
Åj -det var ikke småtterier heller det..

Velkommen hit og god bedring..

:sol:

Katrine1973
04-11-08, 10:25
Velkommen, dessverre.... Uff, stadig nye medlemmer betyr stadig flere som har denne dritten. Håper du vil finne en vei ut av mørket og et verdig liv.

Astrid
04-11-08, 14:59
Velkommen :blomster:

NN2
04-11-08, 21:48
Hei og velkommen hit:hallo:

Karoline
04-11-08, 22:58
Velkommen hit

Aina
09-11-08, 20:49
Velkommen hit og god bedring. Det er synd å høre at det er så alvorloige greier og at nok en person slet så lenge for å bli trodd, men forstår veldig godt den biten med å ha et navn på dritten.

ElisabethGL
06-09-09, 18:56
Velkommen :hurra:
Ny her selv!

Selvfølgelig kjipt å se stadig flere medlemmer, men gud så deilig å vite at det er så mange som har opplevd nøyaktig det samme smertehelvetet som meg selv! :varm:

Elisabeth

Tone80
06-09-09, 20:09
Velkommen hit:)

Miriam
06-09-09, 20:37
Velkommen til oss :hallo:

Hanne23
06-09-09, 22:37
Velkommen hit :)
jeg er også ny her inne.

Jeg fikk også diagnosen nå nyligt, og som du sier så er det fint å greit å vite hva det er som er årsaken til alle smertene/ plagene.

Hanne :)

Ingrid
06-09-09, 23:19
velkommen hit.

:kjempeklem:

EvaM
08-09-09, 01:36
Hei og velkommen hit.
Da jeg leste innlegget ditt følte jeg at mine endoplager ikke var noe særlig i forhold til dette, for dette var ganske overveldene synes jeg. Men jeg er glad for at du endelig har fått hjelp og en diagnose på dette dritet som forårsaker så mye lidelse og fortvilelse. Håper du kan finne litt støtte her inne. Vi har alle ulike erfaringer med endo, men alle her inne, vet desverre hva det er...:sukk:

Gry1510
14-09-09, 23:23
Hei. Jeg er nykommer her og har vel så godt som fått diagnosen endometriose da jeg var på undersøkelse hos gunokolog..eller undersøkelse og undersøkelse... Hun fikk desverre ikke undersøkt meg så mye da jeg var VELDIG nervøs og spente meg skikkelig så det gjorde vondt, VELDIG vondt. Jeg må bare først spørre om noen av dere andre har opplevd det samme som jeg gjorde, hos meg svidde/brant det litt etter undersøkelsen. Gynokologen spurte om jeg hadde opplevd det samme under samleie, men har egentlig ikke tenkt over hvordan vondt det har vært, bare at det er vondt innimellom, men sist gang så ba jeg samboern min være forsiktig så jeg kunne tenke over om det gjorde og hvordan. Har prøvd flere ganger, og har nå tenkt over at de gangen det gjr vondt så svir/brenner det, og det kjennes nesten ut som min kjære treffer urinrøret eller noe. Har noen andre opplevd dette, og har dette noe med endometriose å gjøre? Jeg ble jo litt redd, og er nå nesten redd for å kose med kjæresten min.. Håper på svar :)

Men sånn ellers så har jeg egentlig slitt med smerter siden jeg fikk mensen første gangen da jeg var 12 år gammel. Jeg har bare blitt verre og verre med årene, men min gamle fastlege sa at endometriose var det hvertfall IKKE, fordi jeg var ALT for ung til det..det var noe du kunne få i overgangsalderen..... Jeg har vært så godt som liggenede under mensen fra 1 til 7-8 dager. Jeg har også gått alt fra 2 uker til over 2 månder mellom hver gang jeg har hatt mensen. Har prøvd det meste, 2 typer p-piller som jeg ble ENDA verre av, MYE større blødninger, lengere blødningsdager, mer smerter og kastet opp, noe jeg ikke gjorde før jeg begynte med p-piller. Var hos en gynokolog for prat som jeg fikk primolut-n og voltaren, noe som hjalp i ca 2 år før det også gradvis sluttet å virke... Har nå fått en tredje type p-piller og krampe løsende tabeletter som jeg skal prøve max fram til jul før jeg bestiller ny time hos samme gynokolog som sist, som videre skal sende meg til kikkhulloperasjon, men tror ikke jeg kommer til å gå så lenge etter å ha pratet med flere på nettet som har det som meg.
Det verste syns jeg, er smerter jeg har i kanten på rubbeina på høyre side. Disse kan komme plutselig, jeg an vækne med de om nanna eller om morgenen, de er der MANGE timer og INGEN smertestillende hjelper. Jeg kan også ha opphold noen uker før det kommer tilbake, og det blir verre før. under og etter mensen. Spør også her om noen har opplevd det samme, og om dette også kan være endometriose??

Jeg er jo veldig heldig som har en utrolig snill og tålmodig samboer som virkelig tar vare på meg når jeg er på mitt verste med smerter, kvalme osv. Han stiller opp uansett om jeg blid eller om tårene triller fordi det gjør så vondt. Så jeg tror jeg har funnet meg riktig mann her ja :)

Karen
15-09-09, 19:38
Det du beskriver er ikke de mest vanlige symptomene på endometriose, men kan godt være endometriose for det. Du burde vel be om en henvisning til en gynekolog som vet hva han/hun snakker om. virker som om du har kommet ut for noen som ikke helt har fulgt med i timen. Det er fritt sykehusvalg, og du kan be om enhenvisning til Ullevål, der de er eksperter på endometriose.
Så fint at du har en snill samboer. Det hjelper veldig.
Håper du får hjelp for det du sliter med snart. :dakars:

EvaM
15-09-09, 20:22
Hei
Jeg kan ikke svare deg på hva det er , men jeg kan med sikkerhet si at den legen som sa at man ikke kan få endo før man er i overgangsalderen tar desidert feil, jeg var 22 år da jeg fikk det diagnosen. Håper uansett at du får hjelp for plagene dine..
:trøst:

Maria
18-09-09, 16:33
Hei. Jeg er nykommer her og har vel så godt som fått diagnosen endometriose da jeg var på undersøkelse hos gunokolog..eller undersøkelse og undersøkelse... Hun fikk desverre ikke undersøkt meg så mye da jeg var VELDIG nervøs og spente meg skikkelig så det gjorde vondt, VELDIG vondt. Jeg må bare først spørre om noen av dere andre har opplevd det samme som jeg gjorde, hos meg svidde/brant det litt etter undersøkelsen. Gynokologen spurte om jeg hadde opplevd det samme under samleie, men har egentlig ikke tenkt over hvordan vondt det har vært, bare at det er vondt innimellom, men sist gang så ba jeg samboern min være forsiktig så jeg kunne tenke over om det gjorde og hvordan. Har prøvd flere ganger, og har nå tenkt over at de gangen det gjr vondt så svir/brenner det, og det kjennes nesten ut som min kjære treffer urinrøret eller noe. Har noen andre opplevd dette, og har dette noe med endometriose å gjøre? Jeg ble jo litt redd, og er nå nesten redd for å kose med kjæresten min.. Håper på svar :)

Men sånn ellers så har jeg egentlig slitt med smerter siden jeg fikk mensen første gangen da jeg var 12 år gammel. Jeg har bare blitt verre og verre med årene, men min gamle fastlege sa at endometriose var det hvertfall IKKE, fordi jeg var ALT for ung til det..det var noe du kunne få i overgangsalderen..... Jeg har vært så godt som liggenede under mensen fra 1 til 7-8 dager. Jeg har også gått alt fra 2 uker til over 2 månder mellom hver gang jeg har hatt mensen. Har prøvd det meste, 2 typer p-piller som jeg ble ENDA verre av, MYE større blødninger, lengere blødningsdager, mer smerter og kastet opp, noe jeg ikke gjorde før jeg begynte med p-piller. Var hos en gynokolog for prat som jeg fikk primolut-n og voltaren, noe som hjalp i ca 2 år før det også gradvis sluttet å virke... Har nå fått en tredje type p-piller og krampe løsende tabeletter som jeg skal prøve max fram til jul før jeg bestiller ny time hos samme gynokolog som sist, som videre skal sende meg til kikkhulloperasjon, men tror ikke jeg kommer til å gå så lenge etter å ha pratet med flere på nettet som har det som meg.
Det verste syns jeg, er smerter jeg har i kanten på rubbeina på høyre side. Disse kan komme plutselig, jeg an vækne med de om nanna eller om morgenen, de er der MANGE timer og INGEN smertestillende hjelper. Jeg kan også ha opphold noen uker før det kommer tilbake, og det blir verre før. under og etter mensen. Spør også her om noen har opplevd det samme, og om dette også kan være endometriose??

Jeg er jo veldig heldig som har en utrolig snill og tålmodig samboer som virkelig tar vare på meg når jeg er på mitt verste med smerter, kvalme osv. Han stiller opp uansett om jeg blid eller om tårene triller fordi det gjør så vondt. Så jeg tror jeg har funnet meg riktig mann her ja :)

Hei Gry!

Kontakt meg gjerne om du vil snakke med noen. Jeg bor på Gjøvik selv og har litt erfaring med legene herover. :)