PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Heisann! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Heisann!

Hege85
10-11-08, 14:48
Litt om meg selv; Jente på 23, fra Vestlandet. Har vært sammen med min fantastiske samboer i snart 5 år, og vi har siden feb.08prøvd på en familieforøkelse...uten hell hittil.
har ikke påvist endometriose enda, men kjenner meg igjen i mesteparten av symptomene. Har vært til lege pga ekstreme menssmerter, men fikk inntrykk av at hun mente jeg måtte vente til det var gått ett år før hun ville gjøre noe videre. Fikk resept på smertestillende. Så det jeg lurer på er hvordan dere oppdaget endo'en? Hvordan gikk dere frem, og hvordan fikk dere diagnosen?
Håper på noen svar:)

Aina
10-11-08, 17:21
Velkommen hit. Jeg må si jeg ikke forstår helt tankegangen til din lege. Ja, dersom det bare hadde vært barnløsheten som plaget deg ved endoen er det vanlig å vente til man har prøvd et år før det gjøres noe, men i forhold til de ekstreme smertene burde du jo utredes og eventuelt behandles så fort som mulig. Jeg ville bedt om henvisning til laparoskopi. er vil de undersøke og eventuelt brenne bort endo de finner. Dette er også eneste måte å vite 100% sikkert at du har endo. Veldig mange typer smertestillende skal du jo helst ikke ta så mye av dersom du prøver å bli gravid, som f.eks Ibux, Voltaren etc. Jeg ville som sagt bedt om en henvisning til laparoskopi for å konstantere at det er endo, dersom du har store smerter.

Kathrine U K
10-11-08, 18:35
Hei og :hallo:

Enig med Aina her!

Astrid
10-11-08, 18:49
Velkommen :blomster:

Cecilie G
10-11-08, 23:09
Hei hei =)

Jeg er 24 år og er også under utredning for endo. Fikk mistanke om dette etter at jeg og min samboer også har prøvd å få barn i en stund nå. Men fortsatt uten hell. Du må bare pushe på legen, så du blir undersøkt med en gang!!

Håper dere finner ut av dette, og kom gjerne med tips og råd som kan hjelpe med å bli gravis, så skal jeg gjøre det samme ;-)

Sara Helene
11-11-08, 00:59
Velkommen:hallo:

Hege85
11-11-08, 17:35
Tusen takk for svar:)
Jeg tror nok jeg var litt for "snill pasient" hos legen igår, tenkte litt på det etter jeg kom hjem igjen.. Var jo ibux 400mg jeg fikk resept på, og det skal man vel helst ikke ta dersom man prøver å bli gravid?

Nei, jeg får nok bestille meg en ny time igjen, og kreve litt mer kanskje...:)

Karoline
11-11-08, 19:35
Litt om meg selv; Jente på 23, fra Vestlandet. Har vært sammen med min fantastiske samboer i snart 5 år, og vi har siden feb.08prøvd på en familieforøkelse...uten hell hittil.
har ikke påvist endometriose enda, men kjenner meg igjen i mesteparten av symptomene. Har vært til lege pga ekstreme menssmerter, men fikk inntrykk av at hun mente jeg måtte vente til det var gått ett år før hun ville gjøre noe videre. Fikk resept på smertestillende. Så det jeg lurer på er hvordan dere oppdaget endo'en? Hvordan gikk dere frem, og hvordan fikk dere diagnosen?
Håper på noen svar:)

Jeg måtte be fastlegen henvisemeg til sykehuset. Fastlegen mente det kun var bakoverbøyd livmor som var prolemet, men på sykehuset fant de ut at jeg nok hadde endo bak livmor, og de foretok en lapraskopi. Og fant det jeg misstenkte. Jeg fikk plutselige smerter ved sex, så jeg skjønte at noe måtte være galt, da hadde jeg væske i buken,etter en cycte som hadde sprukket.
Ikke gi deg lett, tå på ditt. Det er bedre å ta en lap og få det bekreftet eller avkreftet, enn å bare spise smertestillende

Aina
12-11-08, 09:48
Tusen takk for svar:)
Jeg tror nok jeg var litt for "snill pasient" hos legen igår, tenkte litt på det etter jeg kom hjem igjen.. Var jo ibux 400mg jeg fikk resept på, og det skal man vel helst ikke ta dersom man prøver å bli gravid?

Nei, jeg får nok bestille meg en ny time igjen, og kreve litt mer kanskje...:)

Jeg sier igjen som jeg har sagt et annet sted her nå... Jeg synes ikke at smertestillende er noen løsning på problemet, det fjerner bare i bestefall symptomene, men hvis du har endo, skal det jo liksom litt til at det ikke kommer tilbake igjen symptomer når du slutter å ta smertestillende, og årsaken er jo fortsatt der. Og nei Ibux anbefales ikke når du prøver å bli gravid. Ikke Voltaren heller.
Mitt tips; Bestill ny time....hos gynekolog denne gangen, og ikke gi deg!