PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei allesammen - ny her [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei allesammen - ny her

LinnA
20-11-08, 10:07
Jeg er ei jente på 25 år fra Sørlandet

Jeg var hos gynekolog i går, og hun mente at jeg mest sannsynlig har det som kalles endometriose. Dette var hardt for meg å høre ettersom jeg og min samboer prøver å bli gravid. Vi har ikke prøvd lenge, men jeg gikk til legen pga smerter i magen fra eggløsning og til mens hver syklus.

Hvordan smerter har dere?
Kan dere fortelle meg noe om endo og graviditet?

Jeg var gravid for 2 år siden, og da ble jeg gravid etter 2 prøveperioder (men jeg mistet i uke 9-10)- er endo noe som jeg kunne ha fått etter det?

Håper dere kan gi meg noen svar :-)

Klem

Lise1
20-11-08, 11:05
Hei!

ja, velkommen. er ikke like lett å få denne beskjeden, det vet jeg alt om, men livet er nå en gang slik.
jeg fikk påvist endo ved laporoskopi for noen år tilbake. jeg har levd med stoooore menssmerter lenge, smerte ved samleie, plutselig smerter i bekkenet (som om noe tar tak og klemmer og klemmer uten å ville slippe) og ellers øm og generelt vondt.
hvis du leser på denne siden (endometriose.no) vil du få svar på hva endo er og hvordan det kan påvirke kroppen.

når det gjelder å bli gravid så har jeg forstått det slik at ingen vet om de kan bli gravide før de har prøvd en stund. hvis de tror du har endo burde du kanskje fått en laporoskopi for å få påvist det. det er den eneste måten å få vite sikkert.

lykke til!

NN2
20-11-08, 12:14
Hei og velkommen hit:hallo:

NN1
20-11-08, 12:47
Velkommen hit

Katrine1973
20-11-08, 13:59
Velkommen hit.

Tone80
20-11-08, 19:38
Velkommen til oss her på forumet:)

Karoline
20-11-08, 20:59
Velkommen til oss

Lene
20-11-08, 21:26
Velkommen hit:) Vil bare nevne at det er mange med endometriose som klarer å bli gravide på egen hånd. Og mange får også hjelp av prøverør. :)

Cecilie G
22-11-08, 03:07
Så flott at du fant forumet. Det er så mange flotte mennesker her, som svarer på det man lurer på, og det beste er jo at de snakker av erfaring =)

MaritV
22-11-08, 14:32
hei og velkommen hit :klems:

Lisbeth
22-11-08, 15:50
Heisann! Velkommen hit til oss!

MonicaB
22-11-08, 22:53
Hei solstråle. (hyggelig å høre noen kaller seg selv det) Høres kanskje dumt ut, men etter en dårlig natt, kan det skje at jeg ser meg selv i speilet og sier "hei solstråle" før jeg går og vekker ungene, og jeg kan faktisk føle meg litt bedre :o)

Håper du finner svarene du leter etter her inne, foreningen er veldig flinke på endo!

Karen
23-11-08, 11:17
Velkommen hit!

Astrid
23-11-08, 20:33
Hei og velkommen :blomster:

Kathrine U K
23-11-08, 20:34
Hei og velkommen! :)

Jorunn
24-11-08, 11:01
Heisann på degsann.