PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei allesammen [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei allesammen

EvaM
21-01-09, 04:06
Hei allesammen

Jeg er helt ny på denne siden og har ikke helt funnet ut av alt på denne siden ennå men jeg er kjempeglad jeg fant den. Jeg var medlem av en endometriose forening tidligere som ble startet av en privatperson men nå ser jeg at denne er nedlagt, derfor er jeg så glad jeg har funnet dere.

Litt om meg: Jeg er 34 år og har to barn på 5 og 14 år. Etter at jeg tok keisersnitt for 14 år siden fikk jeg påvist endometriose i bukveggen. Det tok imidlertid to år før jeg fikk behandling for dette uten at det ble noe særlig bedre og 6 måneder etterpå fikk jeg en ny endo. Denne ble operert ut i likhet med den andre, men desverre kom smertene tilbake. Det ble foretatt nye undersøkelser og tre operasjoner til uten at de fant noen nye endocyster. Legene forklarte det med at det var arrvevet som forårsaket smertene. En annen lege presterte faktisk å si at det var psykisk. Da ble jeg forbannet, smertene var høyst reelle og de gir seg ikke.

I dag var jeg på Volvat og fikk foretatt en ny undersøkelse uten at legen fant noe mistenkelig på ultralyden, men hun tok i hvertfall prøver av meg som jeg får svar på om en uke eller to. Det viktigste av alt var at hun tok seg tid til å høre på meg og var ikke arrogant og avisende slik andre leger jeg har møtt kan være. Det var dyrt å reise på Volvat medisinske senter i bergen, men det var verdt det, så mye informasjon har jeg ikke fått før.

Alikevel føler jeg meg så fryktelig alene. Det er svært sjelden jeg møter noen som vet hva dette er og da blir det så vanskelig å forklare smertene som plutselig oppstår under mensen. Jeg pleier å si at det bare er noe "Cystegreier" for alle vet hva en cyste er, men ingen vet hva endo er..merkelig, spesielt hvis det er så vanlig som legene sier at det er. Å forklare hva endo er, tar for lang tid og det er komplisert, enkelte kvinner vet jo knapt nok hvordan mensen fungerer. Mener ikke være arrogant, men jeg er SÅ lei av endometriose og føler meg så fryktelig alene om dette. Derfor håper jeg på støtte fra dere som er eksperter på området, på dere som har kjent dette på kroppen og som vet hva dette er.

Ha en flott kveld

Katrine1973
21-01-09, 11:14
Velkommen hit, her vil du aldri føle deg alene. Leit å høre om historien din, men veldig velkjent, slik tror jeg mange med endo har det. Å skylde på psyken når det er noe fysisk er lavmål!!! Teite, kunnskapsløse lege!!! Vel, lykke til videre!

Karen
21-01-09, 14:04
Hei!

Velkommen hit!

Håper du får nytte av oss her inne. du er ihvertfall ikke alene.
Foreningen er den samme som før, vi har bare nye hjemmesider. Den blir fremdeles drevet av frivillige medlemmer av foreningen.

Kathrine U K
21-01-09, 14:24
Hei og velkommen! :)

Lene
21-01-09, 21:09
Velkommen til oss:)

Aina
22-01-09, 12:18
Heisann og velkommen hit!