PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Litt om meg [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Litt om meg

SonjaT
19-02-09, 21:07
Heisann

Trodde jeg hadde lagt inn en presentasjon da jeg meldt meg inn her, men kan ikke finne den igjen. Mulig det var før jeg meldte meg inn i foreningen og at den da ligger på et annet brukernavn.

Uansett, jeg kan jo ikke dure i vei her på forumet uten å presentere meg. :blunk:

Jeg er 35 år gammel, gift og barnløs. Fikk diagnosen da jeg var 28 år. Hadde da gått med smerter siden jeg var 12.
De kunne ikke fjerne stort med lap og måtte derfor gjennom en stor operasjon. Fjernet store deler av tarmen, eggstokk og cyste på blæra. Etter dette ble jeg satt i hastekø på IVF-klinikken.
På mitt første forsøk hadde jeg kun fire egg. Dette forsøket gikk galt på 30 års-dagen min. Fant en rar klump i doen og forsto med en gang hva det var. Rett før midt andre forsøk ble jeg akutt syk og hasteoperert for tarmslyng. Lå på sykehuset i 6 uker, fikk infeksjon, hull i tarmen og måtte gå med en pose på magen i noen mnd hvor det jeg spiste rant ut. Altså ikke utlagt tarm, men en pose på det åpne operasjonssåret hvor tarminnholdet rant ut.
På de to neste forsøkene mine hadde jeg ikke egg.
Fikk beskjed om at det var opp til høyere makter hvis jeg skulle bli gravid.

På tross av alt dette har jeg ikke mistet håpet. Så lenge jeg ikke har fjernet livmor og eggstokker mener jeg at mirakler kan skje.
Jeg holder smertene i sjakk med akupunktur og mengder Ibux.

Sverger mer og mer til alternativ medisin. Akupunktur har demper smertene mer enn noen forslag jeg har fått av legene.
Bruker progesteronkrem også, men har ikke gjort det så lenge så jeg vet ikke om det har noen effekt. Har heller ikke tatt hormoner etter forsøkene. Orker ikke bivirkningene og da kan jeg jo heller ikke bli gravid.

Selv om det er tomt å ikke ha fått barn så er jeg opimistisk. Mirakler har skjedd før. Det er bare å tenke positivt. Det sa faktisk legen på IVF-klininikken også. "De er de som har en slik innstilling som plutselig blir gravide på naturens måte" sa han. De også gir jo litt ekstra håp.

Endoen har tatt mye av livskvaliten min i mange år. Har hatt mye smerter, ubehag, frykt og sorg. Det er veldig trist at vi vet så lite om denne tilstanden.

Har alltid hørt at endo ikke er farlig. Det er det nå mener jeg. Skadene endoen forsårsaker er farlig. Da jeg fikk tarmslyng ble jeg operert i siste minutt. Jeg lå det siste døgnet og kastet opp avføring. Trodde virkelig at jeg ikke ville overleve.

Ble litt en litt vel negativ presentasjon, men historien er bare sånn desverre.

Syns det er mye interessant å lese her. Veldig mye oppmuntrende også. Har funnet masse bra tips som jeg håper kan gjøre livet bedre.

Ser frem til å være med dere videre.

Klem Sonja

Astrid
19-02-09, 21:51
Tøff historie du kommer med her..
Lykke til fremover, og håper du får ditt store ønske oppfylt mtp et mirakelbarn :blomster:

Lene
19-02-09, 22:38
Litt av en historie dette hær.
Velkommen til oss:kjempeklem:

Karen
19-02-09, 23:25
Du har vært gjennom litt av hvert. Håper det blir bedre for deg nå.

Dagfrid
20-02-09, 12:16
Enig i det du skriver: Endiometriose fører ikke bare til smerter, men til frykt og sorg. Og det kan noen ganger være like ille.

Ønsker det beste for deg framover! Mirakler skjer, så ikke gi opp!

:klems:

Tina
20-02-09, 15:02
Huff, dette var en veldig trist sykehistorie:(
Føler kjempe masse med deg, har gått i gjennom noe av det samme som du har og er enig med deg at de skadene som endo kan skape kan være livstruende.
Endo er ikke livstruende direkte, men indirekte kan det være det når det legger seg på livsviktige organer og kan da skape livstruende situasjoner som feks tarmslyng:(
Jeg fikk også tarmslyng og trudde min siste time var kommet da jeg begynte å kaste opp avføring, men det gikk nu heldigvis bra:) Jeg hadde ingen komplikasjoner etterpå.
Håper du finner fram til noe som hjelper mot endoen din og:krysse: fingrene for at dere lykkes ved ivf eller ved et mirakle kanskje på egenhand:)
Trua kan ingen ta fra deg, og mirakler skjer hele tiden;)
Jeg tar også alternativ behandling for å holde endoen i sjakk og forhåpentligvis bedrer den ivf sjangsene våre;)

Ønsker deg velkommen hit, her kan du få mye hjelp, og støtte på det du evt lurer på!
Lykke til videre med ivf!!
God helg!!!:kjempeklem:

SonjaT
21-02-09, 22:16
Tusen takk alle sammen. :rørt:
Det er så mange historier å lese her som jeg kan identifisere meg med. Da føler man seg ikke så alene.
Håper jeg en dag kan skrive et innlegg som jeg har sett her med overskriften "Et mirakel har skjedd"

Kanskje vi sammen kan få flere slike mirakler til å skje ved å koke sammen en kur. :blunk:
Ja, hvorfor ikke. Det er jo bare vi som vet hvordan vi har det og hva som hjelper.
Uansett så har jeg funnet flere tips her enn andre steder. Kanskje det betyr at ekspertisen ligger i oss?

Lykke til til alle dere.

Klem

MaritV
08-03-09, 23:20
Hei og velkommen hit.:klems:

Kathrine U K
08-03-09, 23:37
Hei og velkommen! :)

Karoline
09-03-09, 16:19
Velkommen. Litt av en historie du har

Sara Helene