PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Marthe [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Marthe

Marthe
06-06-06, 16:38
Hei!
Jeg heter Marthe og er ei 22år gammel jente fra Trondheim.
Har (verdens beste :hjerte: ) samboer, men ingen barn. Har heller ikke gjort noen forsøk enda, men håper det går den dagen jeg ønsker det.
Har gått på p-sprøyte siden jeg var 16, dermed ingen menstrasjon. Antagelig derfor har jeg ikke merket så mye til endoèn. Hatt litt problemer med mage, samleie og svimmelhet (vet enda ikke om dette har noe med endoen å gjøre)
Ellers ble jeg sikkelig syk ved første mens etter jeg slutta på p-sprøyta. Det var i sept 05. Jeg ble sendt hit og dit til undersøkelser, behandlet for betennelse og klamydia og det som var og sendt hjem igjen. Smertene ga seg litt etterhvert, men kom tilbake ved neste eggløsning. Da jeg ringte sykehuset igjen, full av bekymring, følte jeg meg ledd av;
"det er ikke noe galt med deg, vi har sjekka alt"
Da det ikke ga seg, bestilte jeg time til privat klinikk og fikk tatt GU.:sykepleier:
Det var der jeg for første gang hørte om endo. Hun sendte meg igjen til sykehuset, med anbefaling om lap. :takk:
Den lap`en har jeg Fredag 16 Juni, og er veldig spent. :redd: Vet jo egentlig lite om dette fenomenet..
Dette ble langt, men jeg er iallefall veldig gla for å ha funnet noen som forstår og tror på meg..
:sol:

MaritV
06-06-06, 16:58
Velkommen hit, Marthe :blomster:
Håper virkelig de finner ut av plagene dine når du skal ha lap:dakars:
Høres ikke noe godt ut slik du beskriver det - og jeg kjenner meg desverre igjen....

Lykke til:venner:

Reidun
06-06-06, 17:12
:blomster::blomster: velkommen hit.
og lykke til med lap.
håper di finner ut hva som plager deg.
la oss få høre hvordan det gikk.

Karen
06-06-06, 17:23
Velkommen Marthe!
Ønsker deg lykke til 16.juni.
:blomstersmil:

Maria
06-06-06, 19:36
Hei Marthe!

Velkommen hit, hyggelig med nye fjes :D

Ønsker deg masse lykke til den 16 juni :krysse:
Du får oppdatere oss om hvordan det går med deg.

Katarina
06-06-06, 20:30
Heisann og velkommen hit! :blomster:

Håper du vil trives her. Det skal bli spennende og følge med deg videre. :klemme:

Lisbeth
06-06-06, 20:33
Velkommen! Her er vi en gjeng trivelig damer med humor og stor empati!
Ønsker deg lykke til med lap'en!

Miriam
09-06-06, 22:30
Hei du. Ønsker deg velkommen, håper at allt går bra med lap.
Her finner du ut at du aldri er alene.

NN2
10-06-06, 09:06
:hallo: Hei og velkommen til oss. Fint at du fant veien hit. Håper du vil trives hos oss.

:kjempeklem:

Ine
11-06-06, 22:40
Tror på deg ja! Det gjør jeg, og det gjør alle her inne... Stort sett de fleste her inne har opplevd det å ha smerter og ikke bli trodd . Lykke til med lap,en det går helt sikkert fint. Lykke til :yiiha:

Irene
29-06-06, 09:18
hellau:yiiha:
Velkommen på forum, skal bli kjekt å bli bedre kjent med deg:hurra:
Hvordan gikk det på lap?
Håper det går bra med deg hvertfall!
:klemme: fra Irene

Elin
29-06-06, 20:04
Hei!!

Velkommen hit til oss, håper du vil trives!!:vinker:

God klem fra Elin

Karoline
29-06-06, 21:13
hei og velkommen :yiiha:

Håper du vil trives her hos oss. Håper lap`en gikk bra

Marthe
04-08-06, 15:06
Hei igjen!

Da er jeg ferdig med min første Lap og er oppe i full drift igjen.
Operasjonen gikk bra og sårene er grodd.
Jeg er mye bedre men deverre ikke helt bra, har time hos Mette Moen om kort tid og håper da på å få svar på en del spørsmål og vidre behandling.

For min del var gassen det værste med operasjonen, ubehagelig.
Jeg var mye svimmel og svimte flere ganger. Men nå er jeg i fin form igjen.

Eneste jeg var litt missfornøyd med på sykehuset var at operasjonslegen kun besøkte meg kort tid etter operasjonen, da jeg framdeles var veldig fjern.
Dermed husker jeg lite av det som ble sagt da.
I etter tid har jeg kun fått prate med student leger som viste lite både om meg og om "tilstanden"

:vinker:

MaritV
04-08-06, 17:12
Godt operasjonen er over nå!
Hva het legen som opererte deg?
Husker selv første møtet med legen, det var også slik du opplevde det...
Men vi har hatt mange samtaler etterpå pga omfanget av endo'en, så jeg har fått forklaringene gjentatt. Men synes det er dårlig hvis du ikke har fått snakket mer med operasjonslegen...

Maria
04-08-06, 23:06
Hei Marthe :D

Så godt at operasjonen er vel overstått. Selv om du ikke er helt frisk igjen enda, kan det bare være at kroppen trenger litt lengere tid på å komme seg igjen.
Håper du svar på dine spm av Mette når du kommer til henne.

:klemme:

Marthe
08-09-06, 15:44
Da er også min time med Mette Moen overstått, og der fikk jeg desverre lite hjelp. Formen min nå er mye bedre enn før operasjonen, men ikke bra.
Jeg har en del smerter i mage og underliv, men ikke verre enn at jeg lever normalt med de. Håper det holder seg slik en god stund til.
Bruker p-ring og "skipper" mens, så det er vel derfor jeg er i soppas bra form.
sex livet er ikke bra, men litt bedre etter operasjonen (dvs. jeg kan gjennomføre et samleie, eller iallefall noelignende ;) )
Håper selfølgelig også at jeg har muligheten til å få barn når den tiden kommer. Noe jeg ikke vet tjansene mine for enda.
Takk for at dere bryr dere :D

Marthe
17-10-06, 13:31
Hei igjen!

Nå har jeg gått med mens konstant i to mnd, og smertene er tilbake i gamle rutiner (som før operasjonen)
Noe som selvsagt irriterer meg veeldig.. Håpet å være en av de heldige som var ferdig med det, eller iallefall få mange gode år, før de kom tilbake.. men neei da!
Hehe.. Ellers er livet tipp topp da. :)
Man lærer seg å leve med smerter.. Savner intimitet da..
Nå ser jeg fram til møtet på Tirsdag, håper på mange frammøtte og mange gode tips :)