PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Ny her og nyttig forum! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Ny her og nyttig forum!

Nurket
13-04-09, 23:02
Hei!
Fant veien hit via FUB - ønskebarn.

Operert for endo for noen år siden. Har hatt mange prøverørsforsøk og strever nå med å lage et søsken.

Hadde en SA for et år siden og hatt flere forsøk etterpå med neg resultat. Flotte innsettinger med perfekte egg...

Har vært plaget av rare brennende smerter i skjeden, livmor, lår, rygg og vært hos flere leger (Gyn, fast, IVF) og snakket om disse diffuse plagene...

Jeg lurer da på om dette kan være endo som ha kommet tilbake og er redd dette hindrer ny graviditet...

Blir litt oppgitt når ingen leger dette året har tenkt tanken på å kanskje sjekke meg for endo...

Kanskje er løpet kjørt for å få flere barn fordi jeg har ventet for lenge...er 40 nå...ser for meg lang venting for lap og ny venting for forsøk og dermed blie eggene enda eldre....

Kjenner noen av dere til denne rare "følelsen"? Det er ikke smerter, men mer som brenning/svie og særlig tiden før mensen? Lurer på om det er noe bakterielt? Synes det kom da jeg var gravid før SA.

Kan noen hjelpe?

Dagfrid
14-04-09, 08:51
Hei, og velkommen hit! Jeg kan ikke svare deg, men jeg gjør som de fleste andre her inne ville gjort: anbefaler deg å få fastlegen din til å henvise deg til Ullevål. Lykke til!

EliseJ
14-04-09, 09:41
Velkommen :blomster:

Karen
14-04-09, 10:55
Velkommen hit!

Endometriosen kan ha utviklet seg i løpet av de årene som har gått siden din operasjon. Jeg syns du skal kreve å bli undersøkt igjen for dette. Noen beskriver endometriosesmerter slik som du beskriver dem.

Kathrine U K
14-04-09, 13:02
Hei og velkommen! :)

Astrid
14-04-09, 18:24
Velkommen hit :blomster:

Reidun
14-04-09, 18:44
velkommen inn til oss.:blomster:

MaritV
14-04-09, 19:35
velkommen hit :)

Karoline
14-04-09, 20:56
Velkommen hit

Iren69
21-04-09, 12:07
Hei! Jeg er også plaget av denne rare brennende, jagende følelsen, spesielt i bekken og framsiden av begge lår. Disse smertene har blitt mer og mer intense og forsvinner ikke med vanlig smertestillende.Jeg elsker å trene men det går ikke lenger da smertene blir værre etter at jeg har vært i aktivitet:( har blitt forklart av gynokologen at dette kan være dyp endo som har innfiltrert en nerve som berører rygg, bekken og lår.Det behøver jo ikke være sånn i ditt tilfelle men du kan jo nevne det for legen din kanskje. Håper det ordner seg for deg!

Tina
21-04-09, 19:43
Hei og velkommen hit:vinke:

Jeg er enig med de andre her inne forlang en lap. for det er mye mulig endoen har utviklet seg, mange blir jo verre med endoen av alle disse stimuleringene. I og med at du har hatt flere forsøk uten å lykkes så ville jeg definitivt forlangt en lap. nå sånn at tiden ikke bare fortsetter å gå og har flere forsøk som man ikke lykkes med.

Har selv de samme plagene som du sier og dem kom etter 2 runde med ivf stimulering, hadde ikke hatt uttak da, men fikk altså disse plagene så klinikken sjekket meg jo opp og ned men fant ingen ting så konklusjon ble at jeg reagerer på de stimuleringene når jeg ikke får østrogen da blir slimhinnene sårere og jeg får svie,brennende følelse i skjeden og høyre side ved eggstokken. De mener vist at jeg har skjøre slimhinner. Jeg merker det altså under stimuleringer og når jeg nærmer meg mens, etter innsett merker jeg en sviende, brennende ubehag på høyre side i eggstokk område når det nærmer seg slutten av ruge tiden og det har da ikke gått bra med forsøkene mine!

Nå er jeg ny opererert og hadde et lite håp om at denne sviingen skulle komme av annet som feks fra egglederene mine som lekket væske, men de plagene ble ikke bedre og det er tydelig at det skjer noe, når jeg ikke får noe østrogen!

Ønsker deg lykke til videre og håper dere lykkes i søsken forsøk:kjempeklem: