PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Her er jeg! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Her er jeg!

Avelina
18-04-09, 22:42
Hei hei!

Tenkte jeg skulle legge inn en presentasjon om meg selv,da jeg er ny her inne! :)

Tja,hvor skal jeg begynne..er da en jente på 26 år,uten en fastsatt diagnose.. Har vært igjennom masse smerter med magen så lenge jeg kan huske!Men først i desember i fjor det virkelig tok fart..turer på legevakt osv..
Var til gastroskopi siste gang(vært det flere ganger de siste 6 årene)i august08,fant ingenting!Da hadde jeg mest smerter og var uvel øverst i magen med diare. I desember kom det smerter lenger ned i systemet som gjorde at jeg lå og vrei meg i smerter i senga!Kom meg nesten ikke på legevakta engang... Men når jeg endelig kom meg dit så var det ikke mye de fant..!Etter spørsmål fra meg fikk jeg henvisning til både ultralyd og kolonoskopi(selvfølgelig redd for Crohns eller UC),men det ser ikke sånn ut etter kolonoskopien.. Fikk beskjed om at dette antageligvis var Irritabel tarm,vond beskjed..for dette er vonde smerter!:( Har tatt to FeCal tester(avføringsprøver),den ene viste forhøyet,men det var visst ikke noe.. Kolonoskopien var kjempe vond,måtte 4 leger til,og var helt utslått etterpå!Prøvd å slå meg til ro med dette Irritabel tarm greiene da,men føler at det er noe som ikke stemmer...

Symptomene mine er da hvertfall; vekslende diare/forstoppelse, kvalme(myyye nå for tiden), svimmelhet, magesmerter(er det normalt å ha magesmerter helt opp til under ribbeina forresten?)og disse kan være litt sånn brennende smerter som gjør at jeg ikke klarer noen ting, sliter masse psykisk(går nå til gestaltterapeut), verker i beina(begynt nå i det siste), har kraftige mensensmerter.. Er så mye, jeg føler meg rett og slett ikke bra! :( Føler ikke at dette er Irritabel tarm, er det noen fler som har fått høre det før de finner ut at det endometriose?

Det var en jeg pratet med som nevnte dette med endometriose, for hun hadde hatt vondt og vært kvalm i maaaange år!Og det tok lang tid før hun fikk diagnosen!Jeg har liksom bare tenkt tarmer og fordøyelse,ikke dette...

Er så sliten nå, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!Vet ikke om dette er riktig diagnose heller,men av alle symptomene som er på listen her inne så er det bare 1-2 jeg ikke har...

Dette er da litt sykdomshistorie,kommer nok mer etterhvert,hehe.. Men virker det som om jeg kanskje er på riktig sted..?:)

Hilsen Avelina

Kathrine U K
18-04-09, 22:45
Hei og velkommen hit! :)

Svanhild
18-04-09, 22:50
Heisann og velkommen hit.

Karen
18-04-09, 22:58
Velkommen hit!

Jorunn
18-04-09, 23:55
Heisann du - og velkommen hit.

Jeg er dessverre ikke noe lege, så jeg kan ikke tolke symptomene dine i noe retning, men jeg vil anbefale deg å få en henvisning til ullevåll.. Der inne er de utrolig flinke, uansett hva som feiler folk.

Håper du finner svar ganske fort, for man blir jo superfrustrert av å ha det sånn som du har det nå..

:vår:

Line
19-04-09, 00:23
Hei!!

Syns også det høres lurt ut med en henvisning til ullevål. har selv mye problemer med tarm etc, mye av det samme som deg, men har ikke kommet så langt ennå til å vite om smertene i mage og tarm skyldes endo eller noe annet.
Lykke til:)
Line

Dagfrid
19-04-09, 09:44
Velkommen! Få deg hensvisning til laparoskopi, helst på Ullevål, jo før jo heller. Så slipper du å gå rundt å lure og ha vondt. Lykke til:)

Avelina
19-04-09, 11:02
Tusen takk for hyggelig velkomst! :) Tenkte jeg skulle komme meg til en gynekolog til å begynne med,høre hva han har å si.. Kan det vises på innvendig ultralyd?Jeg var hos en gynekolog for ca 4 år siden,hadde hatt livmorbetennelse 2 ganger,og han nevnte da endometriose..men det ble aldri noe mer av i forhold til lapraskopi!Og jeg husker heller ikke hva han sa,så jeg tror nok det er lurt å dra tilbake til han!Men er det normalt at smertene kan sette seg langt opp?Kan nesten ikke bevege meg ut lenger uten at smertene kommer,akkurat som om de kommer når jeg beveger meg.. Har dere noen spesielle leger på Ullevål å anbefale meg? :)

Karoline
19-04-09, 11:31
Velkommen hit.
Dr Anton Langebrekke, som er ekspert på dette forumet, jobber på Ullevål.

Astrid
19-04-09, 17:44
Velkommen hit :blomster:

Tone80
19-04-09, 18:29
Velkommen hit:)

Tina
20-04-09, 17:32
Velkommen hit:vinke: Håper du finner ut av de smertene;)

Katarina
20-04-09, 20:53
Hei og velkommen hit! :vinker:

Det kan være både Irr. tarm OG endometriose. Det ene utelukker ikke det andre. Sier som de over meg, be om henvisning til Ullevål - da er du i de beste hender. ;)

Avelina
06-05-09, 12:18
Hei igjen alle sammen! :)

Da har jeg fått time til laparaskopiundersøkelse på Ullevål den 28 mai..wæææ..gruer meg skikkelig! Første gang jeg skal under narkose, og har totalt sykehusangst! Samtidig vil det bli godt å få sjekket om det evt er dette som plager meg.. Mange her som har vært på Ullevål for nettopp dette?

Karen
06-05-09, 13:13
Så fint at du har fått time. Skjønner godt at du gruer deg, men du blir tatt godt vare på på Ullevål.
Lykke til!

Sara Helene
06-05-09, 15:46
Velkommen! På ullevål er de kjempeflinke og veldig hyggelige:vår:

Avelina
27-05-09, 22:30
Da sitter jeg her,kvelden før dagen.. Gruer meg skikkelig! Det skal uansett bli veldig godt å bli ferdig med lapraskopien! Nå har jeg hatt masse mareritt angående operasjonen, så det skal bli utrolig godt å bli ferdig! :) Har drømt alt fra at jeg våkner midt i operasjonen, til at jeg ikke våkner igjen i det hele tatt.. Uff, tar på å gå rundt å vente gitt! Spent på resultater, om jeg er på rette sted her inne i det hele tatt.. :)

Legger inn en melding til i løpet av de neste dagene om hva som ble gjort jeg da... ;)

Astrid
27-05-09, 22:55
Lykke til med operasjonen :krysse:

Avelina
27-05-09, 23:15
Tusen takk! :)

Tina
27-05-09, 23:28
Lykke til i morgen Avelina!!!!! Det kommer til å gå kjempe bra og etterpå kommer du sikkert til å tenke at det ikke var noe å grue seg for! Men det er helt normalt å gjøre det;)

Håper dem ikke finner alt for mye "grums" men at dem selgfølgelig finner ut av plagene dine!

Kommer til å gå kjempe bra, masse lykke til!!!!!!! :kjempeklem:

Liv30
28-05-09, 21:06
Hei og velkommen! Lykke til med operasjonen! Det går nok bra skal du se, uansett godt å få det gjort:)

Aina
29-05-09, 11:47
Har visst ikke ønsket deg velkommen enda jeg... Håper operasjonen var vellykket.

AnitaA
29-05-09, 18:09
Håper operasjonen var vellykket og at alt gikk bra! Velkommen hit! :)

Tina
29-05-09, 23:37
Håper også at operasjonen var velykket, blir jo litt bekymret siden vi ikke har hørt noe enda:sukk: Men vi krysser fingrene for deg og håper at alt gikk bra:krysse:

Avelina
02-06-09, 16:22
Hei på dere alle sammen! :)

Operasjonen er over og jeg overlevde!Narkosen gikk jo bare kjempe fint,og jeg ble godt tatt vare på. :)
Så var det resultater da;de fant ingenting!Er forsåvidt lettet,men er samtidig litt delte tanker om dette ta jeg blir litt sånn satt på vent igjen.. For noe er galt,så jeg får satse på at det finnes ut av etterhvert..

Men jeg vil uansett si TUSEN TAKK for at jeg har blitt så godt tatt i mot her inne!Jeg ønsker dere alle sammen LYKKE TIL videre!Har virkelig satt pris på at jeg har blitt så godt tatt i mot! :)

Stor klem fra Avelina :)

Karen
02-06-09, 16:42
Så godt at det gikk bra, og at de ikke fant noe. Håper du finner ut av det etterhvert. Lykke til videre!

Uregistrert
08-06-09, 14:40
Hei hei!

Tenkte jeg skulle legge inn en presentasjon om meg selv,da jeg er ny her inne! :)

Tja,hvor skal jeg begynne..er da en jente på 26 år,uten en fastsatt diagnose.. Har vært igjennom masse smerter med magen så lenge jeg kan huske!Men først i desember i fjor det virkelig tok fart..turer på legevakt osv..
Var til gastroskopi siste gang(vært det flere ganger de siste 6 årene)i august08,fant ingenting!Da hadde jeg mest smerter og var uvel øverst i magen med diare. I desember kom det smerter lenger ned i systemet som gjorde at jeg lå og vrei meg i smerter i senga!Kom meg nesten ikke på legevakta engang... Men når jeg endelig kom meg dit så var det ikke mye de fant..!Etter spørsmål fra meg fikk jeg henvisning til både ultralyd og kolonoskopi(selvfølgelig redd for Crohns eller UC),men det ser ikke sånn ut etter kolonoskopien.. Fikk beskjed om at dette antageligvis var Irritabel tarm,vond beskjed..for dette er vonde smerter!:( Har tatt to FeCal tester(avføringsprøver),den ene viste forhøyet,men det var visst ikke noe.. Kolonoskopien var kjempe vond,måtte 4 leger til,og var helt utslått etterpå!Prøvd å slå meg til ro med dette Irritabel tarm greiene da,men føler at det er noe som ikke stemmer...

Symptomene mine er da hvertfall; vekslende diare/forstoppelse, kvalme(myyye nå for tiden), svimmelhet, magesmerter(er det normalt å ha magesmerter helt opp til under ribbeina forresten?)og disse kan være litt sånn brennende smerter som gjør at jeg ikke klarer noen ting, sliter masse psykisk(går nå til gestaltterapeut), verker i beina(begynt nå i det siste), har kraftige mensensmerter.. Er så mye, jeg føler meg rett og slett ikke bra! :( Føler ikke at dette er Irritabel tarm, er det noen fler som har fått høre det før de finner ut at det endometriose?

Det var en jeg pratet med som nevnte dette med endometriose, for hun hadde hatt vondt og vært kvalm i maaaange år!Og det tok lang tid før hun fikk diagnosen!Jeg har liksom bare tenkt tarmer og fordøyelse,ikke dette...

Er så sliten nå, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!Vet ikke om dette er riktig diagnose heller,men av alle symptomene som er på listen her inne så er det bare 1-2 jeg ikke har...

Dette er da litt sykdomshistorie,kommer nok mer etterhvert,hehe.. Men virker det som om jeg kanskje er på riktig sted..?:)

Hilsen Avelina

Hei Avelina.

Jeg er en mann på 40år, som har mange av de samme plagene du beskriver. Jeg har nå fått bekreftet etter mye om og menn!! at en del av tarmen er løs. Skal opereres førstkommende mandag. Jeg har vært inn og ut av sykehuset helt siden jeg var 14år gammel. Det var først etter at min kone, insisterte på få gjennomført røntgen- undersøkelse med sonde at de fant feilen. Jeg har også gjort tilsvarende undersøkelse på Ullelvål universistetssykehus (CT) av tarm.

Be om en slik undersøkelse. Tror det kan være lurt.

Lykke til!

Hilsen Thomas

Tina
09-06-09, 00:21
Godt at operasjonen gikk bra og må jo også si at jeg synes det er flott at dem ikke fant endo hos deg!!!! Skjønner at du skulle ønske du fant årsaken til dine problemer så det håper jeg du nå etterhvert klarer å finne ut av:kjempeklem: