PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Da var det kanskje på tide [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Da var det kanskje på tide

Annette
26-05-09, 13:58
å presantere seg her inne også.
Jeg har vært inne og tittet på forumet tidligere, men først i dag tok jeg altså til vettet å registrerte meg. Foreløpig ser det ut som det er mye info og det er bra, så jeg kommer kanskje de første dagene til å prioritere å lese meg opp litt her inne tenker jeg.

31 år og bosatt i Østfold, samboer og har en sønn på seks år. Har per i dag ingen direkte diagnose, men jo mer jeg ser her inne, jo mer tenker jeg att jeg skal presse mere på legen min for videre henvisning.

Har i bunn og grunn hatt store smerter siden 14 års alder, men alltid fått høre att såpass bør man tåle. Smerter under samleie, ofte også blødning i etterkant, selv utenom mensturasjonstid, hyppige urinveisinfeksjoner, tror legen, selv om det aldri er påvist forhøyet innfeksjonsverdier. Konstantert på Gyn.avd etter ett sv.sk på utsiden av livmor og to s.a att det er cyster på eggstokk, men att de ofte forsvinner av seg selv og trenger ingen videre oppfølging. Innimellom følels det nesten som om hele systemet er på god vei til å falle ut rett og slett. Kan sove hele dagen om det hadde vært mulig og må tidvis "skjerpe meg" for å orke å gjøre mer enn hva som strengt tatt er nødvendig. Slappheten og trettheten har vært ganske så konstant de siste 12 mnd, hvilket kan drive samboeren min, forståelig nok, til vanvidd, mens lege min kanskje bare lurer på om jeg jobber litt for mye iom att jeg har stilling som butikksjef. Det kunne vært tilfellet ved juletider osv, men jeg er like utmattet selv etter to ukers sykemelding.

Rimelig fortvilet innimellom, så det skal bli fint å lese seg opp her inne og kanskje kunne samle seg opp mot til å kreve hvertfall att noen andre enn fastlegen gjør seg uttalelser om det.

Velkommen skal jeg være:hurra:

Lene
26-05-09, 14:25
Velkommen til deg:)

Tina
26-05-09, 16:16
Velkommen hit:hallo:

Karen
26-05-09, 18:43
Velkommen!

Katrine1973
26-05-09, 18:45
Velkommen!

Astrid
26-05-09, 19:44
Velkommen hit :blomster:

Kathrine U K
26-05-09, 21:41
Hei og velkommen hit! :)

Monica
26-05-09, 22:35
Tittei du....velkommen:kjempeklem:

Maria
27-05-09, 17:12
Velkommen hit! :vinker:

Reidun
28-05-09, 09:54
velkommen inn til oss.

Aina
28-05-09, 12:10
Velkommen hit. Sånn generelt er det jo vanskelig for noen av oss andre å si noe om du har endo eller ikke, men jeg vil bare råde deg til å ikke stole på fastlegen ang slikt. For jeg er ganske sikker på at det er fåtall av fastleger som vet mye om endometriose og de kan heller ikke stille diagnose før du er laparoskopert. Så hvis du selv kjenner deg igjen i ting her inne ville jeg i første omgang bedt om henvisning til en selvstendig gynekolog (altså IKKE gyn undersøkelse hos fastlegen, det er bare tull), og se om han/hun mener det er grunnlag for å utrede videre. Er du usikker etter å ha vært der, tar du bare kontakt med en annen gyn for å høre annens mening. Hvis du har store smerter som gjør hverdagen din vanskelig synes jeg ikke du skal godta "nei, vi finner ikke noe gæli". Dette er bare generelle råd som jeg gir til folk som sliter med smerter som leger ikke finner ut av. Det er alltid en eller annen grunn til at man har vondt, og hvis det ikke er endo så kanskje det er noe annet så utredning trenger man uansett. Lytt til kroppen, ikke til fastlegen.

Liv30
28-05-09, 21:02
Hei og velkommen :)