PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei :) [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei :)

Hanne23
04-09-09, 17:39
Hei, jeg er ny her inne å tenkte jeg kunne presentere meg her.

jeg er en jente på 23 år ( iallefall imorgen :P ).
jeg har slitt med sterke menstruasjonssmerter siden jeg fekk mensen i 12-13års alderen, og smertene har ikke blitt bedre med årene. Jeg tok selv kontakt med legen da jeg trodde jeg kunne ha endometriose. Han henviste meg til gynekolog, som henviste meg videre til laparoscopi.
Gjennomførte lap.scopien for 2 dager siden, der det viste seg at jeg hadde endometriose.. Legen anbefalte meg å ta p-pillene sammenhengende slik at jeg ikke fikk mensen. noen som har erfaring med dette? Hjelper det på smertene/ plagene?

Hilsen fra Hanne :)

Monica
04-09-09, 17:52
Ville bare si hei i første omgang..velkommen hit.

Hanne23
04-09-09, 18:19
Takk for det :)

Karen
04-09-09, 19:00
Velkommen Hanne!
P-piller hjelper ofte på smertene, håper det hjelper for deg.

Karoline
04-09-09, 20:01
Velkommen hit. Jeg gikk på p-piller sammenhengende i 3 mnd for noen år siden. og jeg var smertefri i de mnd. Håper det hjelper deg også

Astrid
04-09-09, 21:34
velkommen hit :blomster:

Miriam
04-09-09, 22:21
Hei og velkommen :vinke:
Jeg har gått på p-piller sammenhengende i mange år nå, og jeg overbevist at det har spart meg for mye smerter og forebygget en god del. Håper det virker for deg.

Hanne23
04-09-09, 23:28
Takk for svar :)
ja jeg får prøve å gå på p-pillene sammenhengende nå og se om det blir bedre da, for er uken jeg har mensen som er den aller verste, går forholdsvis greit resten av måneden. + under lap.scopien her i uken, så fjernet de det de kunne finne av endometriose, så får håpe det bedrer seg litt :) hva erfaringer har dere med dette? kommer endometriosen fort igjen etter at den er blitt fjernet? men dette er jo noe som er individuelt fra person til person..

Sara Helene
05-09-09, 01:38
Velkommen :sol:

EvaM
05-09-09, 02:32
Hei Hanne

Jeg ønsker deg også velkommen hit. Jeg prøvde p-piller en stund men PMS plagene mine ble desverre verre av dem, så jeg måtte slutte på dem. Siden har jeg ikke turd å bruke dem. Min erfaring med tilbakevendene endoer er at de har hatt en tendens til å komme tilbake innen ett år etter siste operasjon, men dette er jo individuelt og trenger ikke å skje med deg. Ikke bekymre deg for mye for at de skal komme tilbake. Dette er så forskjellig fra kvinne til kvinne, noen får det igjen, noen ikke. Noen har smerter, andre har ikke osv, noen får barn, noen får det ikke, noen er så sterkt plaget at de blir uføre mens noen blir det ikke, osv. Ikke tenk så mye på det, du må ta det som det kommer ellers risikerer du å psykisk syk i tillegg. Jeg håper at alt ordner seg for deg. Gratulerer med dagen forresten.
:kjempeklem:

ElisabethGL
05-09-09, 09:28
Gratulerer med dagen! :)

Jeg er også 23 år og fikk bekreftet endometriose for ca 9 måneder siden. Opererte bort det som var da.

Går på Loette og skal prøve å ta pillene sammenhengende for første gang denne måneden. Visste ikke at dette var en mulighet før jeg meldte meg inn her. Helt utrolig at ikke leger og kirurger vet mer/ sier mer om sykdommen.

Noen her som vet om det er greit å ta Loette sammenhengende??

Ingrid
05-09-09, 11:12
velkommen og gratulerer med dagen!

Aina
05-09-09, 12:06
Gratulerer med dagen i dag, og velkommen hit :)

Sara Helene
05-09-09, 12:20
Gratulerer med dagen:sol:

Hanne23
05-09-09, 13:55
Takk for svar og gratulasjoner :)

Karen
05-09-09, 14:01
Gratulerer med dagen! :hurra:

Tone80
05-09-09, 16:03
Velkommen og gratulerer med dagen:)

Kristine1988
06-09-09, 02:41
Hei.
Jeg hadde operasjon i mars i fjor, fikk da beskjed av legen min å gå på microgynon sammenhengende.. utsette 3 mnd, så mensen så utstette osv, dette har hjulpet på smerter frem til nå hvertfall :)

Hanne23
06-09-09, 09:06
Det er microgynon jeg også bruker, så jeg får gi det et forsøk å ta di sammenhengende nå :) Er ved godt mot, for bare jeg slepper di smertene jeg har under mensen, så hadde det hjulpet veldig :) er også greit å ha fått en diagnose på det.

Forresten kjekt å kunne snakke med flere i samme situasjon her inne :)