PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Kanskje på tide å presentere megselv.. [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Kanskje på tide å presentere megselv..

SonjaL
20-12-09, 22:22
Jeg har jo følgt med på det som har blitt skrevet her inne en stund, og hatt et par innlegg selv.. men er ikke så flink til å snakke om megselv, så derfor har denne presentasjonen uteblitt.. til nå. :)

Jeg fikk diagnosen for 6-7 år siden, har prøvd alt av hormonell behandling uten at noe funker. Kroppen min gjør seg nemlig resistent mot alt jeg prøver. Går for tiden på zoladex og activelle, men nå har kroppen min jobbet seg ut av det som var en virkning. Har store smerter hver dag, og ingen smertestillende hjelper. Opererte for et år siden, uten at dette hadde noen positiv virkning. Så har nå fått beskjed om at det ikke er noe mer medisinsk de kan gjøre for meg. Dette er jo ikke den beskjeden en har lyst å få, så prøver for tiden å finne en måte å takle dette på. (prøver å være optimistisk!! ) Det har tidligere gått greit å leve med dette, da det kun er de siste par årene smertene har vært hver dag, og ikke bare før, under og rett etter mens ;) Sluttet i jobben jeg hadde, for å flytte hjem til foreldrene mine.. da det ble for mye å bo alene. Men ønsker sååå å kunne flytte ut igjenn! Selv om de har stort hus, og jeg har mye plass for megselv..så er det jo ikke det samme som å ha noe for segselv.
Sist jeg var hos legen ble jeg oppfordret til alvorlig å vurdere å bli gravid(alene.. siden jeg ikke har noen mann) Dette syns jeg er fryktelig vanskelig!!!! Jeg har jo lyst å bli mamma.. men, vil jo helst ha en mann, og en pappa til et evt barn. Så er jeg redd for at det faktisk skal kunne hjelpe, og at viss jeg ikke gjør det så kommer jeg til å miste det lille jeg har igjenn av livet mitt.. som sosialt osv.. men så er jeg også redd for at det ikke skal hjelpe noe, og at jeg da skal være alene med et barn i tillegg....
Altfor mange tanker på en gang!! Så fortrenger det litt også.

Dette blei mye på en gang.. Det er verfall en begynnelse.

Det er uansett utrolig deilig å kunne komme inn her å skjønne at en ikke er gal og ikke alene! Og ikke minst, at dette ikke er psykisk! (som flere har ment at det er.. ) Det er veldig oppmuntrene å lese mange av innleggene deres! Og det er virkelig til stor hjelp! :)

Skal bli litt flinkere til å være mer aktiv! :)

Maria
20-12-09, 22:46
Velkommen! :)

Har du vært hos gynekolog og blitt operert på Ullevål eller på ditt lokale sykehus?
Jeg kan virkelig anbefale deg Ullevål. De er best endometriose!!

Miriam
20-12-09, 23:01
Hei og velkommen :hallo:

Ønsker deg masse lykke til med og finne en behandling som funker for deg. Noe du kan prøve er alternativt i tilegg til smertestillende. Har du prøvd TENS?
Ønsker deg en smertefri jul og et bedre nytt år.

MaritV
20-12-09, 23:36
Hei og velkommen hit :)

Dagfrid
21-12-09, 00:28
:hallo:

Tone80
21-12-09, 17:59
Velkommen hit:klemme:

Astrid
21-12-09, 19:21
Hei og velkommen hit ;)

Tina
21-12-09, 19:54
Hei og velkommen hit:hallo:

Karen
22-12-09, 16:24
Velkommen hit!

Marit K
22-12-09, 16:56
Velkommen :sol:

Sara Helene
25-12-09, 15:02
Velkommen:)

Reidun
28-12-09, 19:02
velkommen inn til oss. :kjempeklem:

SonjaL
03-01-10, 21:28
takk alle sammen :)

det var på ullevål jeg ble operert.. så fikk nok den beste behandlingen jeg kunne fått..
Er vel best å bare ta en dag av gangen og se hva som skjer.. *prøver å være optimistisk* :)