PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Presentasjon [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Presentasjon

Cathrine
18-07-06, 14:30
Hei alle sammen.:vinke:

Bedre sent enn aldri vil noen si, meldte meg inn i mai og har bare tittet innom i ny og ne.

Her har dere noen ord om meg. Jeg er 38 år er gift, har en datter på 19 og bor i Nittedal. Skal bygge hus, så vi leier for tiden. Vi har også hund, dog ikke en toller, men en Rhodesian Ridgeback (løvehund). Hun heter Ela, og er en stor herlig hund med masse personlighet.

Jeg har slitt med mye plager gjennom de siste 15 årene pga :pms:, cyster, og sammenvoksninger etter utallige inngrep. Har fjernet livmor og eggstokker. Eggstokkene mine vokste seg ut igjen, noe som kan skje hvis det ligger igjen eggstokkvev. Så brått var jeg ikke avhengi av østrogentilskudd og hormonproduksjonen var i 200. (Skulle tro jeg var 18 igjen. med menssmerter og blødninger som ikke var til å tro.Det hadde jeg ikke forventet eller :regner: med.
Heldigvis har jeg et godt forhold til gynekologene på Ullevål og en journal så stor som en tykk bok. Så en eggstokk ble fjernet i fjor juni, skulle fjernet den andre i juni 06, men venter nå på time i sept. Gruer meg masse som alltid og jeg hater denne ventingen... og smertene... og og og...men i dag er det en flott solfylt dag, så jeg krysser fingrene for at det går bra denne gangen også.

Jeg er fortsatt en av dem som jobber, for ferien blir kort i år siden vi skal bygge, men noen dager blir det i august.Ønsker alle en fortsatt fin sommer.
Vi snakkes :vinker:

Reidun
18-07-06, 14:50
hei hei.
skal bli koselig å bli kjent med deg.
velkommen inn hit.:hallo:

Karoline
18-07-06, 15:35
Hei og velkommen til oss :gruppeklem:

Maria
18-07-06, 16:40
:vinke:

Hei Cathrine!

Så hyggelig at du er her inne hos oss. (selv om du ikke har toller :fnis:)
Ønsker deg lykke til med husbygging, og venting på operasjon!! Du får holde oss oppdaterte på hvordan det går fremover.

Ps; Tror det er ei til her inne som har Rhodesian Ridgeback forresten :blunk:

Irene
18-07-06, 18:22
hei på deg!
Kjekt å bli kjent med deg:yiiha:
Lykkr til med venting!
:klemme: fra meg

Kjersti
18-07-06, 21:08
Hei Cathrine

Velkommen hit! Det er jeg som har en Rhodesian Ridgeback :vinke: Han heter Loke, en kastert hanne på 6 år med ja - masse personlighet!
Håper på å bli bedre kjent

Ha en god sommer!!

NN2
19-07-06, 08:43
Hei hei og:hallo: velkommen til oss. Skal bli hyggelig å bli kjent med deg.

Ann Kristin
19-07-06, 13:30
Hei alle sammen.:vinke:

Jeg har slitt med mye plager gjennom de siste 15 årene pga :pms:, cyster, og sammenvoksninger etter utallige inngrep. Har fjernet livmor og eggstokker. Eggstokkene mine vokste seg ut igjen, noe som kan skje hvis det ligger igjen eggstokkvev. Så brått var jeg ikke avhengi av østrogentilskudd og hormonproduksjonen var i 200. (Skulle tro jeg var 18 igjen. med menssmerter og blødninger som ikke var til å tro.

:vinker:

Hei Cathrine! Koselig å "hilse" på deg! Jeg skal gjennom en lap. om en uke å fjerne livmoren og en eggstokk som henger fast i tynntarmen. Hører så mye rart om ulike sykehus, så jeg er så glad jeg skal på Ullevål.

Syns det høres skummelt ut at eggstokkene kan vokse ut igjen av seg selv. Jeg håper på å beholde min ene eggstokk, men trodde ikke man kunne få blødninger når livmoren er fjernet?

Ønsker deg en god sommer videre! Jeg vet hva ventetid er og er glad den snart er over. Det kommer til å gå fort til september også! :blunk:

Cathrine
19-07-06, 15:56
Hei Cathrine! Koselig å "hilse" på deg! Jeg skal gjennom en lap. om en uke å fjerne livmoren og en eggstokk som henger fast i tynntarmen. Hører så mye rart om ulike sykehus, så jeg er så glad jeg skal på Ullevål.

Syns det høres skummelt ut at eggstokkene kan vokse ut igjen av seg selv. Jeg håper på å beholde min ene eggstokk, men trodde ikke man kunne få blødninger når livmoren er fjernet?

Ønsker deg en god sommer videre! Jeg vet hva ventetid er og er glad den snart er over. Det kommer til å gå fort til september også! :blunk:

Hei Ann Kristin

Lykke til på Lap, jeg har vært veldig fornøyd med Ullevål, så du er i veldig trygge hender der. Ikke så skummelt med eggstokker som vokser ut bare plagsomt, og utfordrende for legene på Ullevål. Tror faktisk jeg er en av de få i norge, men ikke unik. Når det gjelder blødning så her jeg beholdt livmorhalsen , derfor blødning og sykluser som normalt.

Fjernet først livmor,så eggstokker i ettertid. Legene ønsker slik jeg har forstått det at vi skal ha normale sykluser lengst mulig. Derfor prøver de å holde eggstokkene inntakt. Tvi tvi Så får du ta deg en god :ferie: hvil etterpå.

Jeg blir litt hyper av narkose, så jeg er glad jeg har noen i heimen som passer litt på. Det er lurt å ta det med ro, men også å være i bevegelse. Så det er det å finne balansen. Skal tenke på deg .:vinke:

Cathrine
19-07-06, 16:00
Hei Cathrine

Velkommen hit! Det er jeg som har en Rhodesian Ridgeback :vinke: Han heter Loke, en kastert hanne på 6 år med ja - masse personlighet!
Håper på å bli bedre kjent

Ha en god sommer!!

Hei Kjersti

Så flott at det er flere som har RR, Ela er 3.5 år, men hun sliter med allergi (katt og husstøv) utfordrende for hund og mennesker.

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere også :-)

:vinker:

Cathrine
19-07-06, 16:03

Hei Ann Kristin

Skal du være lenge på Ullevål? hvis det blir kjedelig så får du sende meg en melding, kjører forbi daglig på vei til å fra jobb.

Cathrine:vinker:

Ann Kristin
19-07-06, 19:46
Hei Ann Kristin

Lykke til på Lap, jeg har vært veldig fornøyd med Ullevål, så du er i veldig trygge hender der. Ikke så skummelt med eggstokker som vokser ut bare plagsomt, og utfordrende for legene på Ullevål. Tror faktisk jeg er en av de få i norge, men ikke unik. Når det gjelder blødning så her jeg beholdt livmorhalsen , derfor blødning og sykluser som normalt.

Fjernet først livmor,så eggstokker i ettertid. Legene ønsker slik jeg har forstått det at vi skal ha normale sykluser lengst mulig. Derfor prøver de å holde eggstokkene inntakt. Tvi tvi Så får du ta deg en god :ferie: hvil etterpå.

Jeg blir litt hyper av narkose, så jeg er glad jeg har noen i heimen som passer litt på. Det er lurt å ta det med ro, men også å være i bevegelse. Så det er det å finne balansen. Skal tenke på deg .:vinke:

Hei Cathrine! Var ikke klar over at livmorhalsen kan gi blødninger tilsvarende mens. Jeg håper på å bli kvitt disse hersens blødningene for godt jeg... Men det blir vel neppe så kraftige blødninger som nå, ihvertfall.

Skal på ferie med mann og to barn på tre og seks år rett etter lap. så jeg skal nok passe meg litt for å ikke overdrive aktivitetsnivået. Merker du noen forskjell på magen før og etter fjerningen? Har smertene dine blitt bedre?

Hei Ann Kristin

Skal du være lenge på Ullevål? hvis det blir kjedelig så får du sende meg en melding, kjører forbi daglig på vei til å fra jobb.

Cathrine:vinker:

Jeg skal legges inn onsdag 26. juli, opereres 27. og ut igjen 28. med forbehold om at alt går som de har tenkt. Var du lenge på Ullevål når du fjernet livmor m.m.? Ellers glad for alle tips og erfaringer du deler med meg, noe jeg bør spørre legen om som er greit å vite?
Kan du ikke sende meg mobilnummeret ditt på PM, så skal jeg sende deg en sms om hvordan det går og hvor lenge jeg blir på Ullevål?

Katarina
19-07-06, 23:03
Hei Cathrine!

Velkommen til oss, hyggelig at du la inn litt om deg selv. Skal bli spennende å følge deg på din vei.

:klemme: fra meg.

Elin
20-07-06, 09:29
Hei Cathrine!!

Velkommen hit til oss!!

Skal bli gøy å bli kjent med deg!

God klem fra Elin

Cathrine
21-07-06, 11:12
Hei Cathrine! Var ikke klar over at livmorhalsen kan gi blødninger tilsvarende mens. Jeg håper på å bli kvitt disse hersens blødningene for godt jeg... Men det blir vel neppe så kraftige blødninger som nå, ihvertfall.

Skal på ferie med mann og to barn på tre og seks år rett etter lap. så jeg skal nok passe meg litt for å ikke overdrive aktivitetsnivået. Merker du noen forskjell på magen før og etter fjerningen? Har smertene dine blitt bedre?

Jeg skal legges inn onsdag 26. juli, opereres 27. og ut igjen 28. med forbehold om at alt går som de har tenkt. Var du lenge på Ullevål når du fjernet livmor m.m.? Ellers glad for alle tips og erfaringer du deler med meg, noe jeg bør spørre legen om som er greit å vite?
Kan du ikke sende meg mobilnummeret ditt på PM, så skal jeg sende deg en sms om hvordan det går og hvor lenge jeg blir på Ullevål?

Hei igjen du

Nå nærmer det seg, bare helgen så er du i gang. :hurra:

På grunn av min livmorstilstand kunne de ikke utføre den opr med laproskopi, så det ble fullt snitt, jeg var innlagt 4-5 dg og var sykemeldt 4/5 uker etterpå. Kan jo være greit å spørre om de fjerner hele livmoren eller om de lar livmorhalsen være igjen, da kan det være at du kan få noe blødning, siden de har planer om å beholde en eggstokk. da bare 2 hver mnd.

Husker det var veldig ømt og vondt etterpå men merket bedring ved å være i bevegelse. Tips om klær som ikke strammer og gjerne en pute for støtte i bil/stol/sofa. Vær oppmerksom på at du kanskje blir mer sliten enn du tror så det er nok greit ikke ha for mange aktiviteter om dagen. Jeg merket stor bedring når alt hadde roet seg.

Jeg skrev litt dagbok i den tiden, skal sjekke om det var ting som dukket opp som jeg ikke hadde fått svar på eller savnet. Er på jobb men det var så stille så derfor disse ord.

Fordelen med lap er jo at man kommer seg mye fortere. mindre smerter og er fit for fight igjen rasker. Min filosofi er jo det kan jo bare bli bedre.

Sender deg mitt mobilnr som PM, nå

Tvi tvi så lenge og kos deg masse i weekenden.:kjempeklem:

Cathrine
21-07-06, 13:20
:hurra:

Takk jenter,for hyggelig mottakelse.
Har prøvd å lese litt av det som er skrevet tidligere, så jeg kan lære dere bedre å kjenne også. Ser frem til å dele oppturer og nedturer med noen som skjønner hva det dreier seg om :venner:

Nå skal jeg avslutte dagen på jobb og komme meg ut i solen, min mann kommer å henter meg. Jeg har vært helt umlig de siste dagene, med kjempevondt i korsryggen, krampende mens og vondt i hodet. Så mitt bidrag i dag er å lage en god middag, så skal Niels få slappe av med en pils i solen.

Ønsker alle en fin weekend.

Ta vare på hverandre:gruppeklem:

MiriamJ
25-07-06, 14:28
Hei Cathrine! :vinker:

Jeg er litt senere ute enn de andre, men velkommen! :hallo:
Gleder meg til å bli kjent med deg!
Selv venter jeg på å få en "fullstendig" diagnose, noe som tydeligvis kan ta litt tid..

Lykke til med operasjonen!!

-Miriam

Lisbeth
25-07-06, 16:26
Det er ikke bare Miriam som er treg med å ønske velkommen! Også jeg er en etterslenger ;) Velkommen hit på det som må være Norges triveligste forum til tross for hva som feiler oss alle.

Jeg ser at du bor i Nittedal. Er det der dere skal bygge også? Jeg bor i Oslo, helt på grensa til Lørenskog og er litt kjent i Nittedal (har venner som har bodd der, og familie der).

Ingrid
25-07-06, 16:42
Og jeg er også litt sen med å ønske deg velkommen hit!
Men :hjerte: :hallo: !

Så du skal bruke sommeren til å bygge hus? Jeg bruker en del av sommeren til å pusse opp et hus fra -67. Mye rart arbeid som er gjort i den tiden...

Hørtes skummelt ut at eggstokk bare vokser ut igjen. Må jo ha vært litt av et sjokk. Man er innstilt på at ting er fjernet og vips - der er de igjen..

Ha en fin tirsdag da.:vinke:

MaritV
25-07-06, 22:24
Heisann og velkommen hit:vinke:
Nå har jeg vært fraværende lenge her inne, pga ferie , bryllup og mye besøk. Men nå blir det vel mer tid til nett igjen -
Håper du vil trives her:yiiha: