PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei alle dere! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei alle dere!

Hanne
13-04-10, 19:19
Nå har jeg brukt mye tid på å lese innlegg fra dere alle som er utrolig informativt for en som nylig har fått et ord på plagene, så jeg tenkte jeg også kunne dele min histore :) Jeg er 37 år, har to gutter på 6 og 12 år. Jeg har store magesmerter og smerter i den ene nyren og dette over lang tid. Jeg har vært på diverse MR og CT uten å finne noe, fastlegen min føler jeg stemplet meg som "hypokonder". Jeg kontaktet Kolibri i Stavanger etter å ha gitt opp fastlegen min, der møtte jeg en utrolig forståelsesfull lege som tok meg på alvor, Dr. Dagfinn Øgreid. Det ble utført en annen type MR med kontrast som viste en cyste på rundt 7 cm i bukveggen. Jeg ble henvist til Haukeland for videre behandling og biopsi. Biopsien påviste endometriose i cysten, og jeg ble i første omgang veldig glad for at det ikke var ondartet. Jeg hadde et keisersnitt i 03 og i brevet fra Haukeland mener de at endometriosen har spredd seg til bukveggen ifm dette. Nå venter jeg på å få komme inn på Kvinneklinikken i Stavanger, har ventet siden februar og må belage meg på enda et par måneder visstnok, da jeg ikke er prioritert. Etter å ha "googlet" Endometriose, har kunnskapsnivået mitt steget betraktelig rundt denne diagnosen takket være dere og denne foreningen! :) 1000 takk! PS! Energinivået mitt er veldig lavt for tiden samt at jeg har tette bihuler og tette luftveier som har vart over flere uker. Har noen noen tips til hva som kan hjelpe? Jeg har begynt på jerntabletter nå da blodprosent hos legen sist var veldig lav, men føler ikke at det hjelper så veldig.

Karen
13-04-10, 20:18
Velkommen hit, Hanne! Lykke til med operasjon :)

Karoline
13-04-10, 20:52
Hei og velkommen hit. Har ingen tips for bihuler og tette luftveier. Lykke til

Astrid
13-04-10, 21:10
Velkommen hit og lykke til med operasjon :krysse:

Om tette bihuler: har du prøvd saltvannskylling? du kan evt lage den selv: Kok opp en liter vann med 1 teskje salt.

Miriam
14-04-10, 22:28
Velkommen til oss :vinke:

Hanne
14-04-10, 22:46
Takk. :kjempeklem: Ja har forsøkt saltvann en periode nå.. får håpe det gir seg med litt sol og sommer.:sol: Ifølge legen min er det mange som har hatt luftveisinfeksjoner over mange måneder i år så mulig det ikke har noe sammenheng med endo'en (kan man forkorte det slik? hehe) slik jeg har fryktet. Har sendt inn saken min til forsikringsselskapet idag da vi har helseforsikring på jobben, men vet ikke om de har noe behandlingsalternativ for endo enda, skal bli spennende å få tilbakemelding, da kan det hende det blir operasjon før jeg har antatt.

Hanne