PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei alle sammen:) [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei alle sammen:)

ChristineH
09-05-10, 19:06
Jeg er ny her, eller vært og lest her en stund for trodde det var endometriose jeg hadde.. Jeg er 20 år, blir 21 i år. Og er samboer med verdens beste! Som støtter meg igjennom alt dette og er med til leger og alt det måtte være!

Alltid vært plaget med sterke mens smerter siden jeg fikk den som 15 åring.
Var hos gynekolog når jeg var 16 år men han fant ikke ut av det og jeg fikk beskjed om at det var normalt å ha "litt" vondt.. Jeg sa den gang at jeg trodde det var endometriose men da svarte han at det kunne jeg umulig ha for det var det bare damer mellom 30 og 40 år som fikk!! Siden jeg var såpass ung så trodde jeg på han og slo meg til ro med det.
Smertene ble bedre og jeg hadde bare vondt ved eggeløsning og ved mens.

Men i oktober 09 ble det virkelig ille.. Jeg sleit fælt på jobb, jobber som anleggsarbeider så står for det meste i grøfta med en spade og løfter tungt..
Jeg holdt ut og klaget aldri på jobb selv om jeg hadde mest lyst til å legge meg ned og gråte.
Jeg var hos fastlegen min i november og ble sendt til gynekolog, den samme som sa jeg ikke hadde endometriose som 16 åring.. Skjønner ikke den dag i dag hvorfor jeg dro dit men men... Han sa det ikke var noe å bekymre seg for og at det sikkert bare var tarmene mine som sa fra litt.. Jeg slo meg ikke til ro med det og dro tilbake til fastlegen min. Da ble jeg sendt på utvendig ultralyd, ingen funn.. Så i januar sa fastlegen min at hun ville at jeg skulle til en annen gynekolog, jeg skjønte ikke hvorfor jeg måtte gjøre det en gang til men dro på volvat da jeg fikk time bare noen dager etter jeg bestilte. Hun så ikke noe galt og hadde heller ikke noen forslag til hva jeg skulle gjøre.. Jeg blei så skuffet, forvirret og frustrert at jeg satt bare å gråt.. Så gikk jeg i sinne men det svaret at jeg måtte kontakte fastlegen min igjen.. Fastlegen min sendte meg til CT på A-Hus, men ingen funn der heller.. Fastlegen min henviste meg til A-hus, gynekologisk avd. Jeg fikk brev i posten og måtte vente en månede på timen.. Men en og en halv uke før timen, hadde jeg så vondt at jeg endte på legevakta. Ble henvist til a-hus samme dag men de fant ikke ut av det så måtte komme tilbake neste dag til GU. Hun som undersøkte meg mente de kanskje kunne være endometriose men så helst at jeg kom tilbake til den timen jeg hadde fått.
Så den 30 april kom jeg tilbake. Gynekologen var en kjempe flink lege og han mener det er så sannsynlig at det er endometriose at han syns det er unødvendig med en kikkhullsopprasjon.. Jeg fikk resept på p-sprøyte og satt den første sprøyta 2 mai.. Syns det er deilig å ihvertfall vite hva det er selv om jeg har trodd det lenge.. Skal tilbake om 3 måneder så får jeg se hva denne sprøyta gjør med meg... Håper så inderlig jeg får slippe disse smertene, de gjør hverdagen vanskelig..
Glad det finnes et forum som dette, deilig å få lese om hvordan andre har det!
Ha en fin uke alle sammen :)

Karen
09-05-10, 19:09
Velkommen hit, Christine!

Maria
09-05-10, 19:59
Velkommen hit! :vinke:

Håper du får god effekt av p-sprøyta. :krysse:

Astrid
09-05-10, 20:35
Hei og velkommen :vinke:

Dagfrid
10-05-10, 11:01
Velkommen:)

Miriam
10-05-10, 22:57
Velkommen hit til oss :vinke:

Synd at du måtte gå så lenge fordi gyn. mente at det bare er kvinner i 30-40 åra som har endometriose. Blir litt sjokkert at en gyn kan tro det i disse tider. Men bra at du har stått på for og få hjelp. Lykke til med sprøyta :)