PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Heisann :) [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Heisann :)

Monica R
25-05-10, 11:00
Da var det på tide å presentere seg kanskje :vinker:

Jeg er ei "jente" på snart 42 år. Alene med min lille mirakeltulle på snart 4 år.
Jeg fikk diagnosen Endometriose i april 2002 og hadde en lapraskopi hvor de fjernet ganse mye vev august samme år. Jeg hadde da hatt store smerter i mange år, som jeg... som mange andre trodde var normalt, og bare menssmerter.
Legen min sendte meg videre når jeg begynte å ha sterke smerter under samleie, da ringte det ei bjelle hos henne og jeg fikk raskt operasjon :-)

Jeg var bra ett par år, men rett før jeg ble gravid begynte smertene så da regnet jeg med at mitt "løp var kjørt" med tanke på å få barn.
Var alene og fikk skikkelig sjokk når jeg fant ut at smertene var en liten baby :rørt:

Svangerskapet gikk greit, men jeg var sterkt plaget av lavt blodtrykk hele veien og helt utmattet.
Småblødninger hadde jeg også en del av, men smertene ble svakere og svakere.
Fikk beskjed av legen min at jeg var utrolig heldig som hadde blitt gravid i det store og hele siden jeg var sterkt angrepet.

Når tulla var nesten 1 år begynte det igjen... jeg hadde vel bare fortrengt hvor vondt jeg hadde hatt tidligere så jeg har ikke satt smertene i sammenheng med endo før nå.
Har hatt 1 år med prøver og utredninger på alt mulig rart siden jeg er så plaget av smerter og helt utmattet. Legen har sjekket stoffskiftet og alt er bra, alle prøver er bra.
Så nå skal jeg inn for vurdering igjen om hva jeg skal gjøre videre.
Kjenner at jeg ikke er motivert for hverken operasjon eller kunstig overgangsalder... men det er sikkert bedre enn konstante smerter så jeg får vurdere sammen med legen hva jeg skal gjøre :-)

Det var veldig flott å finne dette forumet og lese om andre i samme situasjon, det gikk opp noen lys for meg siden jeg ikke har fått så mye info fra andre steder etter diagnosen. Jeg skjønner at mange av mine problemer stammer fra endometriosen og det var godt å se at det ikke er "bare psykisk" som noen sier :svimmel:

Skal lese meg gjennom innleggene og kanskje få noen tips til en lettere hverdag :-)

Dagfrid
25-05-10, 11:02
Velkommen hit :)

Karen
25-05-10, 11:27
Velkommen hit :)
Håper du får hjelp mot plagene dine raskt.

Miriam
25-05-10, 22:29
Velkommen til oss :hallo:

ChristineH
26-05-10, 17:06
Velkommen:)

Maria
26-05-10, 18:13
Velkommen hit! :vinke:

Lena
28-05-10, 08:48
Velkommen inn.