PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
En liten presentasjon [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : En liten presentasjon

Tove
15-08-06, 10:12
Hei alle:yiiha:

Jeg har skrevet ett lite innlegg i forumet hvor jeg presentere meg litt, men skal melde meg "orntli" inn her.

Jeg heter Tove, er 42 år, bor i Stavanger, jobber i ett firma som driver med reklame og profilering og i tillegg studerer jeg Gestalt terarpi. Jeg fikk diagnosen i juni, og skal legges inn for operasjon allerde i oktober. Jeg har vært plaget med steeerke og laaaange menstruasjoner i ca 25 år. Det meste av tiden har jeg brukt p-pille og dermed lettet litt på plagene, men når jeg leser her inne (ett flott forum) så er det mye som faller på plass. Da skjønner jeg mye av smertene og plagene som jeg har hatt og har... Jeg skal som sagt legges inn på sykehus og da vil de operere bort deler av livmoren og de endoene de finner.
Jeg kjenner jeg "gruer" meg, med det som følger med av smerter og ta rolig etter operasjon, og eventuelt plager som dukker opp etter operasjon. Men det er en liten stund til enda da, får ta det som det kommer.

Uannsett så var dette en liten presentasjon av meg. Jeg har vært og tittet litt her inne og det ser ut for meg som det er en flott gjeng som tar vare på hverandre og det varmer:lykkelig: .

Hilsen fra Tove

Lisbeth
15-08-06, 10:45
Hei og velkommen hit!
Ja vi er en herlig gjeng som tar godt vare på hverandre. Mange av oss har blitt kjent også på privaten gjennom foreningen, og noen av oss deler også samme hobby ;)
Jeg syns ikke det hørtes noe OK ut med å ha hatt smerter i 25 år. Er det først nå endoen ble oppdaget? Det er forferdelig at du har hatt smerter i så mange år.
Jeg håper du vil trives her inne, og at du får en mye bedre hverdag etter operasjonene. Mange blir jo veldig fine etter en slik operasjon, så vi satser på at du er en av dem :blunk:

p.s. Jeg har bodd i Stavanger som 10 åring. Da gråt jeg i 3 uker sammenhengende fordi jeg ikke skjønte hva de sa der (bodde på Madla), så da flyttet vi tilbake til østlandet :fnis:

Ann Kristin
15-08-06, 13:22
Hei Tove! :hallo:
Koselig å hilse på deg! Skjønner godt at du gruer deg til operasjonen i oktober. Skal du gjennom laparoskopi eller åpen bukoperasjon, og hvor i landet skal du opereres?

Jeg har selv akkurat vært gjennom kikkhullsoperasjon hvor de fjernet livmoren og eggstokken på ene siden, i tillegg til sammenvoksninger med tarmen.
Jeg var på Ullevål og må bare skryte av hvor flinke de er der.

Du får øse ut av spørsmål og tanker, så får du helt sikkert mange gode svar og ikke minst høre andres erfaringer - det er kjempenyttig i en sånn prosess rundt operasjon og ellers når vi trenger å "snakke" med noen som forstår!:gruppeklem:

Karoline
15-08-06, 16:39
:hallo: til oss. Utrolig å høre at de først har funnet ut hva det er etter 25 år. Håper du får et bedre liv etter operasjonen. :yiiha:

Karen
15-08-06, 18:13
Hei Tove! :vinker:

Velkommen hit. Håper du vil trives her.
Jeg håper du skal ha laparoskopi og ikke åpen operasjon. Åpen operasjon (laparotomi) kan skape en del problemer etterpå i form av sammenvoksninger.
Uansett ønsker jeg deg lykke til!

Elin
15-08-06, 19:30
Hei Tove!!

Velkommen hit til oss, håper du vil like deg her inne:hallo:

Skal du operere i Stavanger??

Jeg valgte å reise til Ullevål, litt dårlig erfaring med legene på SUS!

God klem fra Elin

Ann-Karin
16-08-06, 10:25
:hallo: jeg vil også benytte anledningen til å hilse på deg! Du får ha lykke til med operasjonen, og benytte deg av all kompetansen her på forumet for å finne ut av de mange spørsmålene jeg regner med du har!? Jeg er stadig imponert over hvor kunnskapsrike damene her inne er, og mange er kjempeflinke til gi av seg selv og sine erfaringer! Det er nyttig for meg, og kanskje også for deg?!

:kjempeklem:

Diane
16-08-06, 16:33
Hei Tove og :hallo: til oss!
Så fint at du fant veien hit til oss. Her er det utrolig mange sterke damer med mye erfaring å dele. Jeg er sikker på at du kommer til å finne mye støtte og hjelp her! Historien din er dessverre ikke enestående, det er mange som går mange år uten diagnose - men det er leit at du har hatt problemer i så mange år uten å få hjelp. Håper det ordner seg etterhvert!!

Håper at du blir aktiv her og at vi hører hvordan det går med deg fremover.

Lykke til!

Tove
16-08-06, 16:52
for alle tilbakemeldinger. Det er godt å føle seg velkommen.

Ang. operasjon så skal den skje i Stavanger, og jeg skal ha bukoperasjon.
Hvorfor han valgte det er jeg ikke sikker på, men jeg har tenkt å bestille time hos min fastlege. Kanskje hun kan sjekke litt for meg. Jeg har ikke kjennskap til slikt, (hadde...) men når jeg har sett her inne skjønner jeg jo at jeg kunne stilt litt flere spørsmål. Men når jeg var hos spesialisten så slo det meg ikke at jeg kunne opereres på annen måte.
Jeg håper jo at det ikke blir problemer p.g.a. manglende kompetanse hos legene på SUS.
Det passet så godt inn med datoen i forhold til skole...

Hilsen Tove

Elin
16-08-06, 19:22
Hei Tove!!

Kan jeg spørre hvilken lege som skal operere deg i Stavanger??

De legene som jeg kjenner tilpå Sus som er meget dyktige er, dr. Time (dame) og dr. Gjessing (mann)!! Håper virkelig du skal til noen av de!

God klem fra Elin

Ann Kristin
16-08-06, 21:27
Ang. operasjon så skal den skje i Stavanger, og jeg skal ha bukoperasjon.
Hvorfor han valgte det er jeg ikke sikker på, men jeg har tenkt å bestille time hos min fastlege. Kanskje hun kan sjekke litt for meg. Jeg har ikke kjennskap til slikt, (hadde...) men når jeg har sett her inne skjønner jeg jo at jeg kunne stilt litt flere spørsmål. Men når jeg var hos spesialisten så slo det meg ikke at jeg kunne opereres på annen måte.

Hilsen Tove

Min historie er litt lik din. Jeg skulle legges inn på sykehuset på Voss i april og var forespeilet åpen bukoperasjon. Heldigvis fant jeg dette forumet og disse fantastiske damene før operasjonen ble gjort. Og uka før operasjonen ble mine papirer sendt til Ullevål. Gynekologen på Voss tok selvkritikk på at han ikke hadde lufta at det fantes alternativer til åpen bukoperasjon. Jeg trodde heller ikke det var noen andre løsninger.

Du bør be fastlegen din eller gynekologen i Stavanger sende papirene dine til Ullevål for om mulig unngå åpen bukoperasjon. Det er store muligheter for at du slipper det der, selv om det er eneste løsning på sykehuset i Stavanger.

:vinker:

MaritV
16-08-06, 21:37
Hei Tove og velkommen hit.:vinke:
Hørtes grusomt ut at du har hatt smertene dine så lenge, og jeg skjønner godt du gruer til operasjonen.
Jeg skal selv inn om en måneds tid, og jeg gruer meg....

Lykke til:klemme:

Miriam
21-08-06, 00:28
Hei og velkommen!
Lykke til med op. i oktober.
Dette er et kjempe fint forum, tror du virkelig kommer til og trives her.

Reidun
22-08-06, 17:54
hei og velkommen inn til oss.
håper du slipper åpen bukoperasjon når du kan ta en lep og fjerne mye der.
ellers får du få legen din til å sende deg til ullevåll.
:kjempeklem:

NN2
24-09-06, 08:31
Hei og :hallo: hit.

:klemme: