PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Heisann ! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Heisann !

Nathalie
21-09-06, 16:57
Det er kjekt å se at det er en plass å få støtte fra i onde perioder.

Jeg er 22 år gammel har to barn på 5 og 2 år gammle. Fikk diagnosen endo i januar 2005. Har hatt det svært tungt med store blødninger hele tiden og store smerter.

Alt startet etter min siste fødsel i aug 2004. Jeg fikk store komplikasjoner med store blødninger. Det endte med at underlivet mitt vokste sammen (Totalt) og kjempe masse smerter. Ble operert i januar 2005 For å få ordnet underlivet. Da fant de masse endo i hele underlivet. Har i dag store smerter i underlivet og sexlivet er ikke akkurat så veldig bra.

Ble da sendt til plastikk operasjon i underlivet i mars 2005. Ble ikke så mye bedre av det fordi underlivet mitt i dag bare består av arrvev.

Begymte så på provera der jeg fikk så mye bivirkninger at det var helt uutholdelg.

Hadde en lap i november 2005 , der de fant endo i hele bukhulen, Fjernet ikke noe da.

tom for plass fortsetter på ny side.

Nathalie
21-09-06, 17:00
Det er kjekt å se at det er en plass å få støtte fra i onde perioder.

Jeg er 22 år gammel har to barn på 5 og 2 år gammle. Fikk diagnosen endo i januar 2005. Har hatt det svært tungt med store blødninger hele tiden og store smerter.

Alt startet etter min siste fødsel i aug 2004. Jeg fikk store komplikasjoner med store blødninger. Det endte med at underlivet mitt vokste sammen (Totalt) og kjempe masse smerter. Ble operert i januar 2005 For å få ordnet underlivet. Da fant de masse endo i hele underlivet. Har i dag store smerter i underlivet og sexlivet er ikke akkurat så veldig bra.

Ble da sendt til plastikk operasjon i underlivet i mars 2005. Ble ikke så mye bedre av det fordi underlivet mitt i dag bare består av arrvev.

Begymte så på provera der jeg fikk så mye bivirkninger at det var helt uutholdelg.

Hadde en lap i november 2005 , der de fant endo i hele bukhulen, Fjernet ikke noe da.

tom for plass fortsetter på ny side.

I mai i år fjernet de en del endo syster på eggstokkene mine, men er ikke blitt bedre av det heller.

Skal inn på ny lap. fredag den 29.09. både glerder og kvir med til dette.

Nå har jeg så godt som fått med meg alt tror jeg.

Det er godt å få fotalt det til noen som kanskje har det litt som meg.

Snakkes:yiiha:

Ann-Karin
21-09-06, 19:24
Som så mange andre her i forumet har du også gjennomgått så alt for mye. Jeg ønsker deg alt godt fremover, at du får god hjelp! Velkommen hit. Det er supert å ha en plass der andre forstår! :klemme:

Katarina
21-09-06, 19:38
Hei Nathalie og velkommen hit til oss! :vinker:

Håper du vil trives her og finne mye trøst og oppmuntring.

Gleder meg til å bli bedre kjent med deg. :klemme:

PS! Det går ann å skrive mye på et innlegg, siden blir bare lenger av seg selv ettersom du skriver. ;)

Diane
21-09-06, 20:00
Hei og :hallo: til oss!
Du er ung til å ha så mye arrvev og endo i underlivet! Hvorfor fjernet de ikke endo ved operasjonen i 2005? Hvilket sykehus opererte deg? Hvor skal du opereres den 29. - og vet du hva de skal gjøre?

Det er flott at du har meldt deg inn i foreningen, her er det mange med samme plager som deg og alle er veldig flinke til å ta vare på hverandre og å dele erfaringer. Spør alt du orker, og det vi ikke vet svaret på prøver vi å finne ut av. Og ingen spørsmål er 'dumme' eller 'flaue'!!

Håper at du kommer til å trives her og at du også tar en tur innom chatrommet på tirsdagene.

Lykke til med lap'en den 29. !
:klemme:

Nathalie
21-09-06, 20:08
Hei.

De fjernet det de kunne av endoen i 2005, men jeg har store sammen voksninger og svært mye arrvev med endo bak. Fikk beskjed etter opr. at det var liten sansynlighet for at de hadde klart å fjerne alt. Og sånn var det. etter kort tid var det på plass igjen.

Denne operasjonen skal de fjerne endo syster fra eggstokkene mine, og ellers se hvordan det ser ut nå, i forhold til mitt ønske om å fjerne livmor og eggstokker. Har funnet ut at det er ett fett om jeg går på medesiner som gjør at jeg kommer i en kunstig overgangsalder, eller om at de tar allt vekk og jeg må gå på medisiner som holder meg vekke fra overgangsalderen. Virker ikke det, får jeg i alle fall ikke de store blødningene jeg har i dag.

Litt dårlig tid skal på jobb nå. Hvis jeg ikke forklarte meg godt nok får du gi beskjed så skal jeg prøve på nytt.

Hilsen Nathalie

Kjersti
21-09-06, 20:11
Hei Nathalie og velkommen hit!

Litt av en historie og mye plager du har. Jeg ønsker deg lykke til med lap den 29.

Vi snakkes her inne!

Marianne
21-09-06, 21:23
Hei og velkommen hit:hallo: Ja det var litt av en historie du forteller. Du skriver ikke om hvor du har vært operert, men jeg anbefaler deg på det sterkeste å få utført neste lap på Ullevål uansett. Det er ikke mange andre sykehus som har den ekspertisen og utstyr som det Ullevål eller St. Olavs hospital i trondhjem. De er på en måte de to eneste ekspertsenter på endometriose.
Ønsker deg lykke til. Bare skriv eller ring hvis det er noe. marianne@online.no

Marianne
21-09-06, 21:25
Sorry feil mail adr: marianne@endometriose.no:fnis:

Tove
22-09-06, 08:00
Hei Nathalie

Uff må si meg enig. Det var mye operasjoner på en så ung jente ja..
Håper du kan få orden på underlivet og kanskje med ett resultat som gjør livet mindre smertefullt...

:hallo: fra meg også

Hilsen Tove

Elin
22-09-06, 09:09
Heia!!

Velkommen hit til oss:hallo:

Det er veldig bra at det er en plass hvor vi kan få "tømt" oss litt av og til, og hvor de andre fortsår hva vi snakker om, håper du vil trivest her inne!!

Litt av en historie du forteller, så mye plager :kjempeklem:

Lykke til på lap!

God klem fra Elin

MaritV
22-09-06, 10:40
Hei Nathalie.
Velkommen hit til oss, og jeg synes fryktelig synd på deg. Dette hørtes ikke bra ut. Jeg har selv hatt endo i hele bukhulen og alt har vært sammenvokst, og er akkurat operert for dette.

Det første som slår meg nå, er at du må til Anton Langebrekke på Ullevål.!! Regner med du ikke har vært der....
Han er den beste i landet på dette området. Han opererte meg nå. Hører egentlig til på St.Olav, men de har ikke den kompetansen som Anton Langebrekke har. Ble operert her i feb, men legen her hadde aldri sett makan, så han måtte bare henvise meg videre.
Det ble vurdert om jeg skulle sendes til Ullevål eller Helsinki, men som sagt nå har jeg vært på Ullevål og han opererte bort all endoen og frigjorde alt som var sammenvokst + fjernet 20 cm tarm.

Snakk med legen din og si du skal til Ullevål nå. Du kan også stille spørsmål direkte til Langebrekke her inne på forumet.
Lykke til, håper virkelig du får ordentlig hjelp og blir frisk! Er spent på å følge deg fremover.
:klems:

Nathalie
22-09-06, 14:45
Heisann.

Har ikke vært på ullevål. Har vært på kk i bergen. Ja det har vært en forferdelig tid. Skal tross alt ha overskudd til mine barn også.

Håper det blir bedre denne gangen. Gruer meg egentlig veldig mye, men fikk beskjed at de doper meg med det samme jeg kommer inn. Det hjelper nok litt på.

Takk for mange fine svar.

Hilsen Nathalie

Maria
23-09-06, 15:23
Hei Nathalie :vinke:

Velkommen hit til forumet, håper kommer til å trives her!

Ønsker deg masse lykke til på fredag. Det går sikkert bra med deg.

Hilsen ei som hadde lapraskopi nå på fredag. :klemme:

Maria

Karoline
23-09-06, 16:57
:hallo: til oss. Her kan du få utløp for frustrasjon, og du kan dele gleder.

NN2
24-09-06, 08:26
Hei hei!

Velkommen til oss. Så bra du fant oss. Her er et flott sted og være. Håper du vil trives!:hallo:

Vil ønske deg lykke til med operasjon den 29. Blir spenende å høre hvordan det går med deg etter på.

:klemme:

Reidun
24-09-06, 10:33
velkommen inn til oss.
det er litt av en historie du har.
:kjempeklem: