PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei! Helt ny her. [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei! Helt ny her.

Vigdis
03-10-06, 01:08
Hei!

Jeg fant denne siden på nettet, og har et spørsmål jeg håper noen her kan svare på. Har alle symptomer på endo. men har ikke diagnose. Fjernet en eggestokk i -03 v lap, startet med at jeg fikk store smerter. Fant da en cyste på eggestokk og væske i buken, dermed operasjon. Jeg har siden hatt smerter nå i tre år, som de ikke finner ut av. Utallige gyn, ultralyder, og undersøkelser. Noen foreslått fjerne livmor, mens andre sier det ikke har noe for seg, da de kun finner en "moderat" stor muskelknute der. Gått ut og inn hos leger og "eksperter"???. Undeliv /bekken smerter så store at fungerer ikke i jobb, og begrenset her hjemme. Smertene er absolutt værst ved eggeløsning og i mens perioden, men også mye ellers.
Tok ny lap i 04 for å se etter sammenvoksninger. Det står i papirene derfra at de ikke ser noe tegn til endo. Det står også at livmor bør heises/fjernes da den ligger tungt ned i bekken. Men ALLLE jeg har vært til etterpå på sykehus og gynokologer ellers sier den ligger "greit "til, og det har ingen hensikt??? Tom leger /gyn på samme sykehus!

Vel... Mitt spørsmål er (får aldri noe ordentlig svar av noen leger) KAN endo ha vært usynelig ved lap når de så etter sammenvoksninger?
Leste noe her om usynelig endo? Jeg har tatt koloskopi, gastroskopi, ikke funnet stort.. Funnet et brokk under navlen etter ct av det.Har mye problemer m magen. Ser ut som jeg er høy gravid når jeg har vondt.
Jeg er desperat nå, og føler jeg famler i blinde, vet ikke hvordan jeg spør legene her inne , derfor spør jeg dere. Håper så på svar! :kos:

Vigdis
03-10-06, 01:12
Ser at jeg kanskje har lagt inn dette på feil sted???? I såfall håper jeg at jeg er tilgitt, for jeg er både trøtt og helt fersk her!
Klem fra meg...

Katarina
03-10-06, 14:40
Hei på deg og velkommen hit. :vinker:

Flyttet ditt innlegg til "rett" sted og har sendt deg en mail ang. nicket ditt. :blunk:

Trist å lese at du er så plaget. :(
Kan jeg spørre hvor du har vært operert? Og for å svare på ett av spørsmålene dine, - så kan man ha skjult endometriose og være veldig plaget. ;)

Vigdis
03-10-06, 16:58
:vinke: Hei igjen!
Takk for svaret ditt.. Jeg ble operert ved Vestfold sentral sykehus.. første gang (fjernet eggestokk ) i Tønsberg og andre gang ved Avd Sandefjord. Ingen har noen gang nevnt endometriose sånn ordentlig for meg. Jeg spurte om det gikk an å overse det ved lap.. Fikk bare svar TJA... altså aldri noe ordentlig svar. De har nevnt sånn i forbifarten adnomyose.. men har måttet lese meg til hva det er på nettet..:blunk:

Maria
03-10-06, 19:58
:vinker:

Hei Vigdis!
Velkommen hit til oss. Håper du vil trives her inne, og at du får svar på mange av dine spørsmål!
Skal bli hyggelig å bli bedre kjent med deg.

Maria

Vigdis
04-10-06, 01:17
HEI og takk for det! Koselig å bli ønsket velkommen!

NN2
04-10-06, 03:02
Hei Vigdis og velkommen hit skal du være:hallo:

Håper du vil trives her inne. Her er det bare å spørre og grave om du lurer på noe eller om du bare vil skrive ut frustrasjonene dine og dele gledene dine med oss. Vi er her for alle :klemme:

Skal bli hyggelig og bli bedre kjent med deg.

:klemme:

Elin
04-10-06, 09:14
Hei Vigdis!!

:hallo: hit til oss, håper du vil trivest!!

Elin

Karoline
04-10-06, 21:50
:hallo: til oss. Håper du vil trives her

Diane
04-10-06, 22:56
Hei Vigdis og velkommen!
Det er sjokkerende å høre hvordan du er blitt behandlet!! Disse gynekologene - :blæh: Har du fått operasjonsbeskrivelsene etter laparoskopiene i Tønsberg og Sandefjord?

Jeg bor i Tønsberg og vil gjerne hjelpe deg videre. Jeg sender en PM med telefonnummeret mitt.
Ta kontakt så prøver vi å finne litt ut av det.

P.S. Jeg blir borte imorgen kveld, men er som regel hjemme ellers.

Ann-Karin
04-10-06, 23:06
Vil bare hive meg på å ønske deg "velkommen i gjengen". Her inne er det mye flotte og kunnskapsrike jenter/kvinner (som Diane). Håper du får utbytte av det!:minvenn:

Marianne
05-10-06, 00:26
Velkommen skal du være:hallo: Anbefaler deg på det stærkeste å få en henvisning til Anton Langebrekke på Ullevål. Han er norges fremste ekspert på sykdommen + i tillegg har Ullevål bedre utstyr enn andre sykehus. Skal bli spennende å høre hvordan det går videre med deg. :vinker:

Vigdis
05-10-06, 10:54
:vinke: Hei!

Tusen takk til alle sammen!
Godt å føle seg velkommen, og at noen som vet hvordan det er bryr seg!!
Jeg tar kontakt Diane..Takk for det:blunk: :post:

Ang Anton Langbrekke på Ullevål.. Er det bare å få en henvisning fra fastlegen til han?? Er det fler av dere som har opplevd å ikke få diagnosen "lett"? Føler de liksom har utelukket endo, da de ikke så noe på lap i 04, men jeg tror ikke de tok noe biops.. skal ringe legen i dag, og få alle papirer. Har kun litt papirer selv. Føler jeg MÅ få et svar nå, og finne ut av ting litt på egenhånd, virker som legene har gitt meg opp..
Tusen takk igjen alle samen!

Mvh Vigdis :klemme:

Ann-Karin
05-10-06, 11:10
Lykke til Vigdis!:venner:

Maria
05-10-06, 11:38
:vinke: Hei!

Tusen takk til alle sammen!
Godt å føle seg velkommen, og at noen som vet hvordan det er bryr seg!!
Jeg tar kontakt Diane..Takk for det:blunk: :post:

Ang Anton Langbrekke på Ullevål.. Er det bare å få en henvisning fra fastlegen til han?? Er det fler av dere som har opplevd å ikke få diagnosen "lett"? Føler de liksom har utelukket endo, da de ikke så noe på lap i 04, men jeg tror ikke de tok noe biops.. skal ringe legen i dag, og få alle papirer. Har kun litt papirer selv. Føler jeg MÅ få et svar nå, og finne ut av ting litt på egenhånd, virker som legene har gitt meg opp..
Tusen takk igjen alle samen!

Mvh Vigdis :klemme:

Ja, du bare ber legen din om å sende en henvisning til Anton Langebrekke. Den bør da sendes til Kvinneklinikken v/ Ullevål.

Det virker som de fleste "sliter" med å få diagnosen. Faktisk så ta det i gjenomsnitt 5-7 år å få stilt riktig diagnose. (ifløge en norsk undersøkelse)
Jeg har slitt med smerter siden jeg var 15 år, men fikk ikke diagnosen før jeg var 26 år. Det mest utrolige er at når jeg var 23 hadde jeg en lap hvor de så flere endometriosecyster, men de sa det ikke var endo!!!
Desverre så er det mye dårlige kunnskaper der ute om endometriose, derfor anbefaler jeg deg også å komme til Ullevål. Der kan de endometriose!

Lykke til! :klemme:

Vigdis
05-10-06, 12:03
Hei Maria!

Ganske utrolig at de kunne si det når du hadde det??? Noen leger slutter aldri å sjokkere meg! Har vært borti så mange "rare".. En gyn( overlege faktisk tror jeg det var) spurte om det var smerter ved samleie,( samboeren min var da med meg inn) Ja, sa jeg... Veldig plaget med det..uten noe mer forklaring på hvorfor det oppsto, dunket han samboeren min på skuldra og sa: Du får bare holde fingrene av fatet da,så går det nok greit! Så sa han ikke noe mer. Det var konklusjon hans!
DA gikk jeg.. Dette var 5 gyn jeg var hos på samme sykehus...Gråt hver gang etterpå.. ingen kunne ta meg på alvor, og gi meg noen svar..
Det skal visst ikke være lett!:dubidua:

Maria
05-10-06, 12:26
En gyn( overlege faktisk tror jeg det var) spurte om det var smerter ved samleie,( samboeren min var da med meg inn) Ja, sa jeg... Veldig plaget med det..uten noe mer forklaring på hvorfor det oppsto, dunket han samboeren min på skuldra og sa: Du får bare holde fingrene av fatet da,så går det nok greit! Så sa han ikke noe mer. Det var konklusjon hans!

Skal man le eller gråte av sånne kommentarer?? :dån: Er det mulig... nei :dån: igjen!!

Vigdis
05-10-06, 13:11
Gråt da... men i ettertid har jeg heldigvis kunnet le av det... Måte på dummhet!! Av en lege???

Reidun
06-10-06, 19:21
kommentarer fra leger sjokkerer meg ikke lengre.
:hallo: inn til oss.