PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Helt ny her [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Helt ny her

Kayleigh
07-10-06, 13:42
Hei til dere sammen,
Jeg er Kayleigh, 49 år, gift med en Norsk man siden i fjor. Har 1 søn (15) og 1 datter (14). Begge barna har jeg fått med IVF. Har hatt 2 abort, 1 gang var jeg gravid utenfor livmor, og den andre etter 4 og ett halv måneder om ukjente årsak. Kommer opprinnelig fra Nederland men bor i Norge siden 2000. Håper dere forstår hva jeg skriver. Har slitt i mange år rekke med forskjellige plager. Helt siden jeg var barn. Har vært hos forskjellige undersøkelser, har operert bort 1 eggestok ivm cyster. Den siste 2 år har jeg vært utreddet for forskjellige smerter. Jeg har Sjøgren Syndrom. Og sannsynlighvis Fibro. Fikk høre i januar at jeg også har voksne ADHD. For 3 uker tilbake har de operert bort livmor og hele pakka, men har eggestok igjen. Jeg hadde masse smerter med avføring, derfor denne operation. Men... Nå sliter jeg fremdeles med massa smerter i tarmene og mage. Helt like, eller verre, en før operation.
Fikk høre fra gynekolog at jeg hadde endometriose i livmor. Skal snakke med fastlege om videre undersøkelse. Hva jeg har lest her på denne side, høres så kjent ut for meg. Håper ikke denne melding har blitt for lenge og at jeg ikke har klaget for mye. Det var da ikke mening.
Er glad jeg har funnet denne side.
Skal melde meg inn som medlem.
Hilsen og klem
Kayleigh

MaritV
07-10-06, 15:13
:vinke: Hei og velkommen hit til oss :vinke:
Så synd å høre at du har mye smerter. Håper du kan få bedre hjelp nå.
Kjenner godt til smertene du beskriver ved avføring, da jeg selv har nylig blitt operert for svært mye endo, og da mye på tarm. Fikk fjernet 20 cm tarm. Så nå er jeg spent på hvordan tarm og mage vil oppføre seg under fremtidig menstruasjon.

Håper du finner deg til rette her og vil trives :klems:

Diane
07-10-06, 19:47
Velkommen Kayleigh! :hallo:
Jeg håper du kommer til å trives her, det er mye støtte og erfaring å hente her. Ikke vær redd for å skrive for mye eller for å klage, det er derfor vi har dette forumet! Og det var ikke noe problem å forstå hva du skrev.

Det er jo ille at du skal plages med så mye - både Sjøgren, fibromyalgi, ADHD og endometriose! En av dem alene hadde vært nok. :stakkar: Har du en flink fastlege som tar deg på alvor?

Dersom du hadde adenomyose (endometriose i livmormuskulatur) er det mye mulig du har endometriose andre steder i bukhulen som forsatt plager deg. Hvilket sykehus ble du operert ved? Vet du om de så etter endometriose andre steder og om det i tilfelle ble fjernet? Hvis ikke all endometriose ble fjernet, kan det være dette som irriterer tarm og fordøyelse. Prøv å få tak i operasjonsbeskrivelsen fra operasjonen - det kan hende at fastlegen din har den, ellers må du henvende deg til sykehuset der du ble operert og be dem om å sende den til fastlegen din.

Lykke til!

Karoline
07-10-06, 20:05
:hallo: til oss. Håper du vil trives her hos oss.

Elin
07-10-06, 21:49
Hei!!

Velkommen hit til oss, håper du vil trivest!

Veldig trist å lese at du har så mye plager.:klemme:

Elin

Kayleigh
07-10-06, 22:14
Tusen takk alle for svar.
Føler meg velkomme her.
Jeg har allerede fått beskrivelse av operasjon. Det står i brevet:
" Dette var for så vidt normale funn, men vi fant grunnen til smertene dine. Det er noe som heter Adenomyose, eller Endometriose inne i livmoren. Detter er en helt ufarlig tilstand, men som gir smerter."
Og nei, har ikke en fastlege som hører riktig på meg. Har skrivet så mye ganger en brev til han for å forklare meg bedre (Han snakker nemlig Nederlandsk, men med en svart dialekt). Men tror ikke han kjønner helt hva jeg mener. Er på rehab. i ett og en halv år allerede, vil så gjerne komme meg tilbake i arbeidslivet igjen. Holder på med å bli helt gærnt av å sitte inne. Men men, jeg skal ringe til gynekolog på mandag, kansje jeg kan få en time der?
Igjen, tusen takk for svaret jeg fikk fra dere.
Hilsen og klem

Kayleigh
07-10-06, 22:15
Glemte å skrive at jeg ble operert i Fredrikstad av Hilde Hoel, overlege.

Maria
08-10-06, 11:12
:vinke:

Hei Kayleigh!

Velkommen hit inn til oss, det skal bli hyggelig å bli bedre kjent med deg :)
Håper at gynekologen vil høre på deg denne gange slik at du snart kan få litt god hjelp mot smertene dine.

Maria

Tove
08-10-06, 16:26
Hei Kayleigh

det gjør meg trist å lese om alle plagene dine. Håper du etterhvert blir bedre. Det var jo ikke så lenge siden du opererte, kanskje det ikke har stablisert seg helt enda???

Vil også ønske deg velkommen til forumet. :hallo:

Masse hilsner fra Tove

NN2
09-10-06, 11:20
:vinker:

Ønsker deg velkommen til oss.:hallo: Håper du vil trives her inne.

:klemme:

Reidun
09-10-06, 18:33
:hallo:

Katarina
09-10-06, 18:38
Heisann og velkommen hit til oss! :vinker:

Håper du vil trives her. :klemme:

Lisbeth
10-10-06, 09:59
:hallo: Håper du vil trives her hos oss! Så leit at du sliter med så mye. Jeg håper du får god oppfølging hos gynekologen! Lykke til!