PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Nykommer :) [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Nykommer :)

Cathrin
02-11-10, 05:00
Hei,
Jeg er ny bruker av dette forumet, og tenkte jeg skulle introdusere meg. :)

Jeg er ei 21, straks 22 år gammel gift jente. Jeg er bosatt i Xiamen, Kina. Jeg har bodd her i Kina siden mars, før det har jeg bodd et år i Vietnam og et år i Sør Korea. Mannen jobber her nede i Asia, derfor vi bor her. Jeg jobber som engelsk-lærer og studerer over nettet.

Jeg fikk for en måneds tid siden store smerter i nedre del av magen, jeg begynte å gå rart, og klagde på smerter, for 2 ukers tid ble jeg omtrent tvunget til legen av mannen. Jeg forklarte smertene og legene trodde det var noe galt med blindtarmen, jeg ble sendt i CT, der fant de en 6,5 cm stor cyste på min høyre eggstokk.

Etter CT ble det en del spørsmål angående videre behandling, vanligvis ville de ha ventet en stund til, siden den kan forsvinne, men grunnet mine vanskeligheter med å gå og smerter ble det klart at jeg skulle opereres.

Siden jeg også har en blødersykdom, Morbus Osler, så ble legene litt skeptiske, og jeg enda mer. Jeg er i utgangspunktet ikke glad i leger, også skal jeg bli syk i Kina :huff: Forsikringsselskapet ga meg valget mellom å dra hjem til Norge eller til Hong Kong, de mente også at å reise hjem til Norge kunne bli litt for langt med en cyste på den størrelsen.

Onsdag for 6 dager siden satte jeg og mannen oss på flyet til HK, hvor jeg var inne på en privat klinikk, fikk GU og innvendig ultralyd på flekken, legen så på meg i noen minutter og mente med min historie og min alder at jeg burde opereres. Så torsdagmorgen ble jeg operert.

Legen fant en blod-cyste på 4,5 x 6,5 cm. han ble overrasket over størrelsen. Da han kom på besøk til meg post-op, fortalte han mannen at jeg hadde en såkalt sjokolade-cyste, og at han så en cyste til på min venstre eggstokk, men at han ikke vill gjøre noe med den, enda. Han fortalt også at jeg hadde endometriose.

Jeg har en del spørsmål, og er livredd for og Google det. Jeg har fått en del svar fra min mor, som har samme diagnosen. Men, jeg søker støtte og kunnskaper her inne også. :)

NN1
02-11-10, 14:09
Velkommmen hit! Du har forresten nesten like fint navn som meg :fnis:

Maria
02-11-10, 17:49
Hei Cathrin :vinke:

Velkommen hit!

Karen
02-11-10, 18:59
Velkommen hit, Cathrin! :)

Ingrid
02-11-10, 20:39
velkommen :kjempeklem:

Heidimor
03-11-10, 22:29
Velkommen hit.
Jeg er også ganske ny og her det det masse nyttige erfaringer og kunnskap man kan bli klokere av.

Tone80
04-11-10, 07:43
Velkommen hit!!
Jeg ble også operert for en sjokoladecyste på ca 6 cm, og det gikk så fint, så:) Det kan være lurt å heller søke om råd her inne, istedenfor å søke på nettet. Det kommer som regel opp så mye som kan forvirre:) Her er vi alle mer el mindre i samme båt:)

Dagfrid
04-11-10, 10:15
Velkommen :)

ChristineH
04-11-10, 12:27
Velkommen:)

Karoline
06-11-10, 20:46
Velkommen hit

Karoline87
21-11-11, 17:56
Velkommen hit!:hallo: