PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Da endte jeg her :D [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Da endte jeg her :D

Elisabeth C
10-01-11, 22:10
Hei alle sammen :gruppeklem:

Jeg heter Elisabeth og kommer fra Vestfolds lille byperle - Stavern, hvor jeg bor sammen med samboeren min Jon og våre (foreløpige) 3 - firbente hundebarn, og 2 firbente kattebarn. Jeg og Jon har holdt sammen siden 2006, og i løpet av vår tid sammen har vi vært med på mange "i gode og onde dager".

Jeg har i mange mange år sliti med magen, og vet egentlig ikke helt når det hele starta.
Men jeg begynte å undersøke det litt mer i 2005 pga en del blødninger fra tarm. Ble videresendt på endoskopi, hvor de egentlig ikke fant noe sa de, men at de kunne se at slimhinnene mine var irriterte og blødende. Sleit her med alt fra forstoppelse til diare.

Og jeg tenkte; ja da vet jeg jo hva det er så da får det bare gå seg til.

I begynnelsen av 2007 endte min første graviditet i XU, gravid uten for egglederen hvor egglederen min sprakk hjemme... ja da hjemme... Det endte med full ambulanse uttrykning og 1600 ml blod i bukhull. Legen sa jeg var heldig som hadde folk rundt meg som reagerte som de gjorde, ellers kunne det fort ha blitt for sent. Etter akutt operasjon og nesten en uke på sykehuset med blodoverføring og kjennepreken av leger for å ikke merke når kroppen sier i fra kome jeg hjem og bare var å tenke fremover og prøve igjen.

Ny graviditet etter sommeren, med nærme oppfølging av Tønsberg sykehus ser det ut som det er samme forløpet igjen. Og inn igjen på sykehuset for å fjerne den andre egglederen også. Dermed var IVF i gang. Fra den gang har det vært 3 egguttak og 7 runder med IVF hvor 1 er blitt avbrutt - og ingen resultater av de rundene.

Så kom det til et punkt hvor nedturer fikk vente - jeg var sliten og lei og hele kroppen kranglet mer en noen gang.

Dårlig nattesøvn, magekramper til alle døgnets tider, forstoppelser, diare blødninger med avføring, stikkinger, illinger mot endetarm, oppkast, kvalme, hodepine, migrene, utmattelse - ja hverdagen var vanskelig å tråkle sammen.
Avtale på avtale med legen - videresendt i enningen hvor legene jeg møtte lurte på hvorfor jeg kom til dem... Etter å ha blitt sjekka med blodprøver, avføringsprøver, avtaler hos gynokolger, endoskopi, enda flere blodprøver så mente de at jeg har hatt irritabel tarm med veldig alvorlig grad.

Så fikk jeg gjennom å kunne henvises til kikkhullsoperasjon som en siste ting - og dagen før trodde jeg at jeg hadde blitt gal - Nå hadde jeg klart å få satt i gang en operasjon også var det kanskje bare hodet mitt det feilte noe med....

Men ordene som kom fra legen etter jeg våknet fra narkose kommer til å sitte hos meg! "jeg fant opp til flere ting og jeg skjønner at du har hatt vondt!" Jeg begynte bare å skrike.... ENDELIG!!!! jeg er ikke gal!!!!

Og når jeg så operasjonsbeskrivelsen så står det: "destrukson av peritoneal endometriose" - endeometriose..... endometriose....

Nå står det bare på fastlegen i morgen da om han er villig til å snu om på irritabel tarm.... kjempe spent. Håper at dette enderlig kan være starten på å se etter nye muligheter og løsninger. Forhåpentligvis er noe av smertene lettet etter hva hun fikk gjort under lapraskopien så det blir spennende å se.

Vel her fikk dere hele "drama- mama" historien min...

Utover dette da..hehe.. så er jeg et aktivt hunde menneske som skal drive/driver med oppdrett av Welch Corgi cardigan. Men har også ei collie tispe som er mors hjertebarn! To katter er det også kommet i hus her!

Vi har også de senere 3 årene holdt på med husbygging og mer en fordoblet str på huset. Deilig at det begynner å nærme seg ferdig for det er slit når en skal gjøre alt minus elektrisk og vann selv..hehe.. Så vi har ikke vært arbeidsledige i de senere årene.

Selv driver jeg som negldesigner med egen salong hjemme med egen inngang for å skille det fra resten av huset. Noe jeg trives veldig med. og da kan jeg føle meg litt produktiv i hverdagen for en hverdag i 100 % jobb hadde ikke vært mulig. Jeg slipper å ha konstant dårlig samvittighet for å være sykemeldt og får vært noe sosial samtidig som jeg jobber - deilig.

Vel--- det var meg..hehe.. ble ikke bare bare dette her...hehe

En siste ting og takk til både dere som holder styr på disse sidene foreningen og leger som svarer - helt utrolig hva dere har fått til!:hurra::hurra:

Karoline
10-01-11, 22:31
Velkommen hit til oss. Litt av en historie du har. Men så godt det må være å få diagnosen.
Håper vi kan være til hjelp. Lykke til videre, høres ut som du har nok å henge fingrene i:)

Maria
10-01-11, 22:39
Velkommen! :vinke:

Det er en lang og tøff historie du har. Godt at du har fått svar på dine smerter og problemer. Å gå i uvisse er så vanskelig!

Koselig med 4 bente barn. Har en selv :hjerte:

Hjertelig takk for koselig tilbakemelding om foreningen! Det varmer et endometriosehjerte. :)

Karen
11-01-11, 19:44
Velkommen hit!:)
Håper du får hjelp med alle plagene dine forterere enn fortest;)
Takk for gode ord om foreningen :)

Miriam
11-01-11, 21:26
Velkommen til oss :hallo:

Dagfrid
11-01-11, 22:32
:hallo:

Caro
13-01-11, 23:50
Hei og velkommen hit :) Er også ny her:)

For en lang og tøff historie du har:klemme: Så bra at du fikk igjennom kikkhullsoperasjon tilslutt. Håper at operasjonen vil lette på smertene dine.

Høres kjempekjekt ut med husbygging og egen neglesalong og så kos med de mange firbente, skulle så veldig gjerne hatt en selv ;)

ChristineH
14-01-11, 11:35
Velkommen hit!:)