PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Meg og mitt.. [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Meg og mitt..

Terese91
15-07-11, 22:38
Får vel presentere meg da :)

Meg:

Er en jente i mine beste år, nettopp fylt 20 :blunke:
Nettopp flyttet sammen med min kjære til vestfold, men kommer opprinnelig fra Sogn og Fjordane. Har akkurat fått 100% fast stilling som servitør og bruker dagen til å leke "husmor" (som jeg liker veldig godt), lage mat, bake, lese, se filmer, slappe av og være med venner :)

Er interessert i urter og alternative ting og holder for øyeblikket på å lage urtehylle.

Sykdommen:

Helt siden jeg var 15 har jeg hatt sterke smerter og kraftige blødninger. Legen valgte å sette meg på p-pillen (som jeg gikk på fram til nov. 2009). Det hjalp litt på smertene, men hadde dager jeg ikke klarte skole. Jeg har alltid fått hørt at det er normalt med smerter så jeg levde dagene mine.

November 2009 fikk jeg lungeemboli (blodpropp i lungene) pga en skade, så jeg måtte slutte på p-pillen og etter dette har ting bare blitt verre.

Siste året har ting blitt verre igjen. Ikke bare har jeg vondt under mensen, men uken før har jeg "rier" av smerte som kommer og går, jeg har vondt under eggløsing og får av og til vondt under/etter sex.

Var til lege som henviste meg til gynekolog fordi han mente det kunne være endo. Hos gynekologen var de også ganske sikker på at det var det, men kan ikke få en diagnose uten at det opner opp som hun sa og det hun ville ikke opne opp for å stille en diagnose og så lukke igjen uten å gjøre noe. Så jeg fikk cataflam og paracet (som foreløbig ikke har hjulpet noe) og p-sprøyte.

Skal ta ny sprøyte om 1 mnd (for å prøve å hindre uregelmessige blødninger) og så til kontroll om ett par mnd. Er ikke smertene bedre skal en lege vurdere om jeg skal opereres...

Så har ikke fått diagnosen, men er 99,9% sikker på at det er endo, så da tenkte jeg at å melde meg inn her og få tips og råd og støtte kunne vere en god ide ;)

Hilsen Terese ^^

ChristineH
15-07-11, 23:12
Velkommen til oss :)

Karen
16-07-11, 11:43
Velkommen hit, Terese :)

Du kan be fastlegen din om henvisning til Kvinneklinikken på Oslo Universitetssykehus - Ullevål dersom du skal opereres. Der er de eksperter på kirurgisk behandling av endometriose.

Terese91
16-07-11, 13:41
Tusen takk :)

Takk Karen, det skal eg få gjort viss operasjon blir aktuelt :)

Karoline
16-07-11, 16:48
Velkommen hit. Håper p-sprøyten hjelper, hvis ikke, at du får operasjon raskt.

Astrid
16-07-11, 18:44
Velkommen hit

Karoline87
17-07-11, 23:28
Velkommen hit!:klemme: