PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
heihei [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : heihei

Siri
07-08-11, 23:18
Da var det vel på tide å fortelle litt om meg selv... Har jo vært her en stund nå.

Jeg er ei jente på 27 år fra vestfold. Akkurat nå bor jeg og min mann i buskerud. Jeg liker veldig godt å lese krimbøker, fotografere, synge, hekle.

Jeg hadde aldri i verden trodd at jeg kom til å få/ha en kronisk sykdom. Men for nå over 3 år siden ble jeg syk. Skikkelig syk. Jeg hadde vondt i magen hele tida, det tok aldri slutt.

Jeg har vært lagt inn på sykehus, hatt utallige legebesøk både hos fastlege, på sykehus, spesialister, ja, you name it, jeg har vært der. Og jeg har tatt alle prøver det er mulig å ta vil jeg tro. Og selvfølgelig ble det jo aldri funnet noe galt med magen min. Det var ingen som kunne gi meg noen svar, ingen. Jeg fikk diagnosen interstitiell cystitt etter en cystoskopi, og ble så operert i blæra. Etter et år får jeg vite at det har jeg ikke likevel. Jeg får maset meg til en kikkhullsoperasjon fordi jeg mener at det er i magen problemet sitter, ikke i blæra. Og hva skjer, jo de finner litt endometriose, noe kirurgen var veldig overrasket over. Jeg får beskjed om at det de fant ikke er nok til at jeg kan ha så vondt i magen, og gynekologen ber meg om å lete videre etter hva årsaken er. Det går et år til. Jeg kjenner på kroppen at jeg ikke orker mer. Jeg er lei, langt nede og har smerter i magen. Det er slitsomt å gå på do, jeg tisser rart, ikke greier jeg å gå tur. Sitte, ligge, stå er ubehagelig, jeg orker ingenting. Jeg er så lei. Og det sliter veldig på at ingen finner ut noen ting, ingen kan gi meg noe svar, selvom det er funn. Jeg sier til fastlegen min at han må sende meg til ullevål. Jeg har verdens beste fastlege nå, kunne ikke hatt bedre oppfølging fra han. Så han prøver enda engang å sende meg videre til spesialister. Jeg har prøvd det meste mot vondt i magen tror jeg. P-piller, pinex forte og andre rar greier. Jeg fikk til og med resept på avføringspiller en periode fra smerteklinikk pga de trodde jeg hadde forstoppelse. Og ingenting har funket. Helt til jeg kom til ullevål og dr. Langebrekke. Han satt meg på Procren sprøyter (1 hver mnd) i 6 mnd og sa det så enkelt som "hvis magesmertene gir seg etter 2-3 mnd så har du sannsynlig endometriose, har du fremdeles vondt etter det, så er det ikke endometriose."

Jeg var super nervøs de første mnd. Jeg visste jo hva procren var og jeg hadde egentlig håpet å ikke begynne på de. Men det kunne jo ikke gått bedre. Etter jeg 3 sprøyta så hadde jeg så og si ingen plager med magen lenger. ikke gjorde det vondt å gå på do lenger, alt ble forandret. Etter 5 mnd på sprøyta ble det bekreftet (det jeg har så og si trodd hele tiden), jeg har endometriose. Jeg har ikke greid å ta det ordentlig inn ennå, at jeg faktisk har en diagnose nå (fikk den i mai i år)

Nesten 3 år er gått siden de faktisk fant endo under operasjon, men som to gynekologer sa at det var ikke derfor jeg hadde vondt i magen. Jeg kunne fått hjelp mye før, og jeg er bitter. Jeg er veldig bitter. Operasjonen i blæra burde aldri vært gjort, ja, det er mange ting som jeg ikke burde vært igjennom, og historien min er laaaang og komplisert. Og jeg synes denne siden her har vært til stor, stor hjelp. Jeg har lært mye av dere som er her inne!

Karen
08-08-11, 11:41
Velkommen hit, Siri :)

Astrid
08-08-11, 11:54
velkommen hit:vinke:

Maria
08-08-11, 13:42
Velkommen! :vinke:

Karoline
08-08-11, 16:14
Velkommen hit. Så godt at du fikk diagnosen, og hjelp, men synd at du måtte gjennom så mye først

ChristineH
08-08-11, 17:15
Velkommen hit :-)

Miriam
09-08-11, 20:19
Velkommen :hallo: