PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei hei! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei hei!

HegeT
12-08-11, 00:10
Endelig turte jeg å ta det steget å skrive litt her!

Slitt i mange, mange år med svært sterke smerter ved menstruasjon og el, i perioder så voldsomt at det måtte morfin til samt andre sterke smertestillende. Har vært sengeliggende opptil tre dager ved menstruasjon og en dag eller to ved el. Plager med tarmene har det alltid vært så lenge jeg kan huske ifb. med menstruasjon, og der har jeg bare fått diagnosen irritabel tarm. (Også der har det vært utallige innleggelser pga smerter og lignende, alle mulige undersøkelser er gjort, men bare diagnosen irritabel tarm er stilt.)

Tidligere i år ble jeg innlagt med mistanke om inneklemt brokk og ble etterhvert utført lap (hvor de ikke fant noe som helst brokk). De lette ikke etter andre ting (kanskje fordi det var gastrokirurger?), og dermed var jeg en kasteball mellom gastro og gyn. På gu fant de en cyste på v. eggstokk (som kunne forklare noe av smertene mine, men ikke alt) og jeg fikk dermed bare beskjed om at det ikke var noe spesielt, bare en cyste. Ved litt "grining" fikk jeg time hos gyn og der fant de en cyste som lå og presset på den største blodåren til beinet samt at legen var overbevist om at jeg hadde endometriose (ikke utført lap, fordi legen mente det ville forverre smertene mine???!?). Begynte på Cerazette og skal nå inn igjen i okt.

Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å sette meg ned å lese om endometriose, både her inne og andre steder, hadde jo vært inne på tanken før, men ikke satt meg noe særlig inn i det, men det jeg kom over av fakta passet bare så utrolig bra inn! Er så utrolig glad jeg meldte meg inn da jeg kom hjem!!! :)

Leste meg frem til at Cerazette ikke er noe særlig ønsket som behandling av endometriose, men hvorfor i alle dager satte han meg på det da? Sitter igjen som et lite spørsmålstegn her. Det eneste legen mente var at om det ikke hjalp med Cerazette så er det over på p-sprøyte (?). Ja, jeg tror generelt sett legen ikke hadde så altfor mye erfaring når det gjelder endometriose. Så nå ser jeg egentlig bare frem mot ny time og å få mer informasjon enn det jeg fikk (fikk nesten ingenting og det er ikke alt en kan lese seg frem til heller).

MonaT
12-08-11, 11:21
Velkommen!

Jeg ser at mange skriver at Cerazette ikke er så gunstig om man har endometriose. Jeg tror grunnen kan være at man ikke har mulighet til å forskyve mens med disse pillene. Andre typer kan man ta sammenhengende i tre mnd, og dermed redusere antall menstruasjoner. Jeg begynte på Cerazette da jeg fikk mensen tilbake 8 mnd etter fødselen, og brukte dem mens jeg fortsatt amma. Prøvde et annet merke først, mend a blødde jeg hele tiden. Med Cerazette stoppa blødningene helt opp, så for meg fungerte de jo bra i og med at jeg ikke fikk mens...

Karen
12-08-11, 12:00
Velkommen hit :)

Karoline
12-08-11, 15:04
Velkommen hit

Miriam
14-08-11, 18:34
Velkommen til oss :hallo:

Caro
14-08-11, 20:45

Huff, høres forferdelig ut med de smertene dine. Hvis du ikke har gjort det enda kan du jo spørre ekspertene her inne angående cerazette eller eventuelt etter synspunkter på hva slags behandling du bør få for å lette plagene. Jeg bruker cerazette nå på grunn av amming og er på tredje brettet uten mensen nå. Tar de kontinuerlig og til samme tid hver dag, det har foreløpig holdt mensen borte, men vet jo ikke om det vil fortsette slik.

Håper du vil få god hjelp og oppfølging videre:klemme:

Reidun
21-08-11, 18:16
velkommen inn til oss. :kjempeklem:

Karoline87
24-08-11, 23:09