PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Hei dere! [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Hei dere!

Tove1970
21-10-11, 22:31
Litt om min endo-bakgrunn: har hatt kraftige menssmerter fra min første mens som 13åring, men har alltid fått høre at "du har jo bare mensen". Jeg har alltid hatt uregelmessig mens, og store blødninger. Som voksen fikk jeg påvist Leiden/faktor 5 (genetisk utsatt for blodpropp) og kunne derfor ikke benytte p-piller. Derfor kjøpte jeg etterhvert Babycomp og målte temp hver morgen, og fikk oversikt over sikre og usikre perioder. Slik ble jeg (planlagt :-) ) gravid, og har to herlige unger.:lykkelig:

For to og halvt år siden var jeg på rutine gyn undersøkelse, og turnuslegen var grundig og trykte på magen, og jeg ga uttrykk for at slik j**:banne:vondt var det alltid 1 uke før mens, i tillegg til blødningsdagene, og da henviste hun meg videre. For ett og halvt år siden ble jeg operert ved kikkhull, (sterilisert samtidig), og biopsi ble tatt av funn bak livmor. Diagnose: endometriose. På oppfølgingssamtalen ble jeg tilbudt hormonbehandling, noe jeg avviste blankt.

Jeg startet opp med kvantemedisinsk behandling: (se www.kvantemedisin.no) – åtte behandlinger forrige sommer.

Siste år har jeg hatt det mye bedre:sol:, med kun smerter 1-2 dager før mens, og 2-3 dager etter. Mer regelmessig også. Altså, levelig, har jeg tenkt. Dette endret seg de siste månedene – smertene er tilbake i forsterket grad. Og ny henvisning er sendt til sykehuset.

Føler det er et nederlag å være tilbake, men ser av info her i foreningen at dette er vanlig - endo er en kronisk sykdom. Jeg har ikke innsett det før nå. Overlege sa det sikkert, men jeg hørte ikke på det øret...:lete: Enn om sykehuset kunne ha gitt info om Endometriose Foreningen!

Nå spekulerer jeg i hva som vil skje fremover. Ny operasjon? Fjerne livmor? Er hormoner løsningen, for meg? ??? Synes diskusjonen om endring i kosthold er interessant, men forvirrende! Vil følge med fremover. Også har jeg begynt med kvantemed.behandling igjen, i håp om å holde meg unna hormonbeh..:krysse:.

Vel, det var min endo-historie. Jeg er heldigvis mye mer enn den!!:kjempeklem: fra Tove (som liker smiliene!)

renatee
21-10-11, 22:36
Hei Tove! :)

Leit å lese at du har fått så sterke smerter igjen.. Det blir nok spennende å se hva som skjer videre nå. Håper på bedring for deg!

:kjempeklem:

Caro
11-11-11, 00:07
Hei!

Ja, det er vel desverre slik at endometriosen kan komme tilbake med smerter og alt. Håper den kvantemedisinske behandlingen virker godt igjen :klemme:

Cathrine-80
11-11-11, 12:56
Ser at du skriver at det hadde vært spennende med kosthold i forholdt til endo. jeg måtte bare si at jeg fikk et nytt liv etter at jeg endret mitt kosthold.
Så det er absolutt noe og prøve.

men nå hadde jeg/har endo i tarm så det går vel ekstra på i forhold til oppblåsthet og treg og løs mage. vet ikke hvor du har det.. og hvordan magen er når man har det andre steder.

Ikke måtte jeg på do rett etter middag, ikke oppblåst. ikke store luftsmerter.. magen ble faktisk normal. helt utrolig. nesten for godt til og være sant.ved bare og endre kosthold..
Men sant skal sies så er fortsatt smertene i underlivet der. noe bedring var det jo...og de er jo desverre det samme. men man slipper ihvertfall og få ekstra vondt når man må på do og får alle disse ekstra mertene oppå.
Gleder meg nå bare til og se hva som skjer, akkurat vert og opperert..

ønsker deg masse lykke til.:kjempeklem: