PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_NUM - assumed 'MYSQL_NUM' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_ASSOC - assumed 'MYSQL_ASSOC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant MYSQL_BOTH - assumed 'MYSQL_BOTH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../includes/init.php on line 165

PHP Warning: Use of undefined constant archive_postsperpage - assumed 'archive_postsperpage' (this will throw an Error in a future version of PHP) in ..../archive/index.php on line 456
Anita H [Arkiv] - Endometriose.no - Forum

PDA

Se full versjon : Anita H

Anita H
29-01-12, 13:58
Hei
Heter Anita
Kommer fra Mo i Rana i Nordland kommune
Er 41 år

Har 5 barn 1 jente og 4 gutter (+ 4 barnebarn- 3 gutter og 1 jente.)

Har hatt endometriose noen år, er blitt operert, noen ganger...men legene her syns jeg er for ung og har for få barn til å ta bort alt på meg...(HAHAHA!!!)

Så jeg sliter veldig med sykdom og smerter...

Eneste jeg håper på nå er å få fjernet alt, få komme i overgangsalderen, få behandling for hetetokter.ol....å ønsker meg veeeeldig et bedre liv i arbeid og aktiviteter utenfor hjemmet..:D

Har gått gjennom enormt mye, og føler selv jeg sitter på mere erfaring en jeg bør gjøre...utrolig godt å finne DERE !!! Slik at jeg har noen andre å dele opplevelsene med som kommer og de som har vært...på godt og vondt...

Ser det finnes håp, bare man leter etter de riktige legene på de riktige sykehusene...det GLEDER meg.
Og her inne finnes det jo mennesker som har utrolig mange flotte råd å gi, det er supert.

Jeg har fått operert ut en eggstokk å den var full av endometriose...jeg var så syk og utslitt da de endelig tok den, at jeg hadde egentlig ikke så mye håp om å overleve, slik føltes det...dessverre har de ikke klart å få bukt med alt, så jeg hangler enda...pjuh...blødninger i buken...å smertene sitter opp til nakken....humøret er ikke helt på topp i dag...er nettopp startet på en ny periode med smerter...etter et par uker med influensa...å da er det ekstra tungt...

Men her er jeg....å har bestemt meg for å reise sørover i mars...det gleder jeg meg til...håper å møte noen av dere der :sol:

mvh Anita

Karoline87
29-01-12, 17:24
Velkommen hit!

Miriam
29-01-12, 23:37
Velkommen til oss :vinke: Så hyggelig at du kommer på møtet i mars :)

Karen
30-01-12, 10:13
Velkommen hit :)

Maria
30-01-12, 11:44
Velkommen! :vinke:

Anita H
14-02-12, 23:06
Tusen masse takk for varme velkommen hilsener fra dere flotte jenter, så koselig å komme inn her å lese :kjempeklem:

Eneste jeg kjenner jeg får litt vondt av her inne er å lese om de mange som er barnløse, eller strever med å bli foreldre, føler med dere, har familie som også har slitt en del, nær familie, og ei av de 3 jeg har som nær familie, har også diagnosen endometriose, hun ønsker seg så inderlig barn, å jeg håper at de en gang får oppleve det, for det er en stor opplevelse.
Jeg vet også hvor mye hun sliter når hun opplever venner som får barn, og det eneste de er opptatt av er å snakke om barn ...barn ....og atter barn...til hun vil spy av det, de viser liten eller ingen forståelse av at de lider under det å være ufrivillig barnløs.... - så til dere alle her som ikke har fått den store gleden...- selv om jeg har fått oppleve det, så vil jeg - at dere skal vite det at jeg sørger med dere, å det gjør meg så vondt at jeg føler med dere i savnet...

Så har jeg den 2 jeg kjenner, som fikk hjelp med å bli gravid, etter flere forsøk lykkes de endelig, og fikk en datter...plutselig før hun var ferdig å amme det første barnet - som de trodde skulle bli deres eneste...så ble hun gravid...og nå ammer hun 2 barn, en gutt og ei jente...det ble en stor lykke, og selvfølgelig gleder vi oss alle med de :hurra:

Den 3 jeg kjenner, nær familie, fikk aldri barn, men hun har slik omsorg for alle andre barn i familien, men jeg vet hvilken stor sorg det var og er for henne, men hun er i dag stemor og bestemor...og hun er bare herlig og fantastisk :sol:

Jeg vet at selv om vi har samme sykdom, så har vi alle vår egen historie.

Og selv om jeg har vært så heldig å fått 5 barn, betyr det ikke alltid at det har vært bare lykke...den dårlige samvittigheten når man ikke kan gjøre alt man ønsker for de er smertefull i seg selv, savnet over å være mere aktiv sammen med de, er stort, og jeg håper selvfølgelig hver dag på et mirakel jeg også...de er det beste jeg har og jeg ønsker å gi de enda mere av meg selv en det jeg får i dag.

Men de er utrolige, tenk at de er aldri redd, fordi jeg har vært åpen, og at jeg selv om sykdommen er hard, så lever jeg og eksisterer, og gjør det jeg makter ...først og fremst i lag med familien...om jeg ikke orker husarbeid en dag, velger jeg det glatt bort til fordel for å sitte sammen med barna å snakke om dagen deres, om tanker de har og gjør lekser, og på de gode dagene prøver vi å være aktive med det de måtte ønske av aktiviteter...å jeg ønsker hver dag at disse gode dagene skal bli flere av.

Jeg ønsker dere alle sammen uansett hvilke håp og ønsker dere har veldig lykke til, og jeg er jo midt i livet, og har rukket å bli bestemor...å jeg har til nå en god del erfaring, men vi er forskjellige...jeg lærer mye hver dag jeg er her inne, så jeg tror vi alle er verdifulle for hverandre. Uansett hvordan livet med vår endometriose er...så har vi alle et felles savn....det å få være frisk :kjempeklem: